הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
junk_food

שקר הג'אנק פוד הגדול


האלכימאית סרקה את המקפיא הביתי וגילתה שגם היא נכללת בסקאלה, צרכנית ג'אנק פוד במסווה או באופן מוצהר
הג'אנק פוד הוא המזון של המאה העשרים ואחת, הוא זמין, נגיש, לעיתים זול יותר ובד"כ משאיר אותנו עם תחושת שובע עמוקה של ארוחה טובה. האלכימאית סרקה את המקפיא הביתי וגילתה שגם היא נכללת בסקאלה, צרכנית ג'אנק פוד במסווה או באופן מוצהר, להלן פירוט הממצאים עם כל תובנות ושיפורים לתוספות קצת יותר בריאות.

מעדנים לילדיםמעדנים – כאן באמת מדובר במוצר שהוא לכאורה תמים, המעדנים מהווים ארוחה קלילה לקטנטנים, נשנוש קל אחרי שחוזרים מהגן או משהו קטן שמתחשק לנשנש אחרי/לפני הארוחת הערב, המעדן לכאורה מספק את מבוקשו אך ממש לא משביע את הילדים, עוד ממתק במסווה של בריאות וכאילו מוצר חשוב לילדות, חלב בתוספת סוכר, סידן סינטטי ושאר חברים לפעמים עם פירות לפעמים שוקולד או וניל, הנסיכה שלנו לא פראיירית ומעדיפה כמובן את מעדני השוקולד, מגוונת בין "מילקי" ל"מו" ל"קרלו"  שכל החברות מבטיחות שמדובר במוצר איכותי שמבוסס על חלב אמיתי, אנחנו ההורים כבר התרגלנו לקנות במיוחד את אריזות החסכון שכאילו משתלמות, מתעצלים מעט להכין תחליפים מיוגורט רגיל עם קצת דבש ופירות אמתיים. האלכימאית מודה בסתר ליבה כי אהבתה למעדנים היא כמו של הנסיכה ומידי ערב גם היא מוצאת את עצמה מחסלת גביע מעדן מלכותי עם טעם שמיימי שמתחסל במהרה.

דגני בוקרדגני בוקר –  הארוחה החשובה ביותר ביום היא ארוחת הבוקר כך אומרים. תלמה מנסה למכור לנו את "אלופי"ם אך ילדי ישראלים אינם טיפשים ויודעים לבחור לעצמם את דגני הבוקר האהובים עליהם, אלה שיכילו את כמות הסוכר הגבוהה ביותר, הערך התזונתי הנמוך ביותר ואלה שיעשקו את ההורים במחיר כי האריזות הכאילו חסכוניות מתחסלות במהירות הטיל. מגוון רחב של דגני בוקר נמצאים על המדפים  ובחלוקה לא הוגנת דגני הבוקר המשמינים ביותר הם אלה שיש להם את האריזות היפות ביותר המפתות ביותר והשקריות ביותר, ובמבצעים האחרונים גם הזולות ביותר.  הנסיכה שלנו מצאה את האמצע ומתחברת מאוד לטעם ה"צ'יריוס" שמבטיחים לנו שהם מכילים דגנים מלאים אך לא מפרטת על כמות האחוזים בהשוואה לדגנים הרגילים, גם על כמות הסוכר לא מדברים שם כי הרי יש דבש. לפחות הצ'יריוס לעת עתה אינו מוצר קבוע בביתנו ולעיתים היא מסתפקת כמוני גם בדגני הבוקר הרגלים שלטעמי הם הטעימים ביותר.

בורקס – כן, גם אנחנו לעיתים עצלנים להכין ארוחת ערב מסודרת של פסטה סלט ירקות וחזה עוף, החברות הגדולות שאוהבות מאוד את המקפיא שלנו המציאו שפע קיצורי דרך, הג'אנק פוד הוא לא רק המבורגר או טבעות בצל, הבורקסים כמובן נכללים בכלל. ובכל זאת, במקפיא אצלנו תמיד יש איזו חבילה או שתיים של בורקס במילוי תפוח אדמה ו/או גבינה, כל כך קל להכין, רק לשים בתנור, להוסיף ירקות חתוכים לצלחת ולכולם יש מה לאכול. אף אחד לא מדבר על אחוזי השומן, הטעם שלעיתים טעים ולעיתים מאכזב וכלל אינו ביתי. הפתרון לבעיית השומן והאיכות שאני מצאתי הוא הבורקס העשוי מבצק פילו, מכיל פחות שומני טראס ומרגרינה ומרגישים יותר את המילויים השונים. המבצעים של 2 ב30 של חברת "מעדנות" עובדים היטב אצלי ברשימת הקניות בערך פעם בחודש, מומלץ? לא ממש, אך משרת את המטרה לימים של חוסר זמן/ כח ועצלנות אחרי יום ארוך בעבודה שרק רוצים לשים רגל על רגל ולנוח מעט על הספה במקום להרים את המטבח לארוחת ערב סדירה.

פיצהפיצה – מה רע בבצק נפלא דק או עבה המצפה אותו רוטב עגבניות עשיר ונפלא עם שפע תוספות וגבינה מותכת משובחת? את הפיצה הזאת אולי מוכרים באיטליה, בצ'כיה או בתאילנד בפיצריות המובילות אך בבתינו נאלצים להסתפק במה ש"שלושת האופים" "מעדנות" ו"זוגלובק" מנסים לחקות. טעם הבצק המתיימר להיות אמתי, רוטב העגבניות הוא זה שמורגש לרוב מכל הפיצה ועל סוג הגבינה והכמות עדיף שנשתוק, נוסיף בעצמנו על מגש הפיצה המוכן ונתפנק באמת על פיצה שמנסה להוות ארוחה משפחתית, כאילו ג'אנק. בסה"כ לא מדובר באוכל מטוגן, גם לא אוכל משומר ובכל זאת על טבלת הרכיבים של הפיצה מופיעים שאר חומרים הזויים שאינם נראים לי מוכרים. הפתרון הבריאותי לאכול את הפיצה באופן בריא, הוא כמובן להכין את הפיצה לבד, שליטה מלאה על החומרים והכמות שיבטיחו מקסימום איכות והנאה.

אוכל לילדים נקניקיותנקניקיות – ילדים אוהבים נקניקיות, הם לא סתם אוהבים אותם, אלא כי אנחנו קונים להם אותן, מציעים להן אותן, דוחפים להם אותן בלחמנייה עם קטשופ ומשכנעים את עצמנו שמדובר בארוחה. אז בנקניקיות יש באמת שפע של זבל, שום איכות ושום עוף לא הרגשתי בטעם כל נקניקיה שאי פעם אכלתי, אך מודה שאת הטעם אהבתי. לאחרונה החליטו חברות הג'אנק שמייצרות לנו את הארוחות הביתיות לייצר נקניקיות 100% שאמורות להיות מרכיבים טבעיים, אולי חלקי עוף יותר איכותיים ובלי רשימת הרכיבים ההזויה שמצאתי בטבלה כמו שיש בפיצה שנמצאת במדף התחתון במקפיא. לאחר שטעמתי, נדהמתי, הטעם נשמר, הרכיבים כנראה יותר טובים, המחיר מעט עלה ובכל זאת שווה את ההשקעה, הנסיכה האישית שלי לא הרגישה הבדל בטעמים ואני יכולה להרגיש קצת יותר טוב עם עצמי שהג'אנק הזה הוא אולי טיפה יותר בריא ומזין.

ישנם עוד שפע מוצרי ג'אנק פוד שמגיעים למקרר של המשפחה הישראלית הממוצעת, עובדים עלינו בעיניים ואנחנו מתעצלים להיות בריאים, בסופו של דבר הנזק הוא כולו שלנו לבריאות ולכיס. הבצק עלים התמים, המלאווח, הג'חנון ושאר בצקים זדוניים לצד השניצלים המטוגנים ש"מאמא עוף" ו"עוף טוב" מבטיחים לנו 100% עוף ועוד כמה תוספים מלאכותיים, כל מיני קציצות כאילו ביתיות שרק צריך לחמם ולאכול בתאבון... לפחות כל אלה נמנעים מלהיכנס לביתנו למרות טעמם המענג אני משתדלת לבחור את מוצרי הג'אנק בקפידה הנכנסים לביתנו, בכל זאת מדובר בעתיד ילדינו!
 



מה דעתך על שקר הג'אנק פוד הגדול ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כקיצורי דרך במטבח,אוכל זמין ונגיש,אוכל קל להכנה,אוכל לילדים