הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
kupatholim

לעבור קופת חולים


אזרחים רבים מוצאים את עצמם נאבקים בשירות לקוי שנותנת להם קופת החולים אליה הם משתייכים, או זקוקים לשירות אשר אינו מסופק להם ממנה. מדוע להמשיך כך, אם כן?
מעבר בין קופות חולים

מכירים את זה שאתם זקוקים לשירות מקופת החולים שלכם אך אין מענה? סיטואציה מוכרת להרבה אנשים. מה עושים עם זה? חלקנו פונים למחלקת תלונות הציבור של אותה הקופה, חלקנו ממשיכים לקטר ולרטון, טומנים ראשם בחול ומחכים עד חלוף הסערה וחלקנו עושים מעשה ובודקים את זכוניותינו להשוואה ומעבר בין קופות החולים השונות. אמנם רובינו אינם חובבי שינוי דרמטיים בחייהם, אך יש מקרים שבהם חבל מאוד לא לבדוק כיצד ניתן לשפר ולסייע לעצמנו.

מעבר קופת חולים- כבר לא מה שהיה

עד שנות התשעים (של המאה הקודמת, אגב), שיוך לקופת חולים היה סוג של אקסיומה, במיוחד אם היית חבר ההסתדרות הכללית של עובדי ארץ ישראל. אם השתייכת לקופת חולים מסויימת, תסתפק במה שיש כי אין לך ברירה. בא שר הבריאות דאז חיים רמון ושינה את התמונה באמצעות פתיחת התחרות בין קופות החולים השונות למעבר של כל אדם המעוניין בכך, ללא סייג ושיח. נכון, בהתחלה היה צריך לאשר ולקח זמן עד אשר כל נושא הניוד הזה צבר תאוצה ויעילות, אך כיום, כל אזרח ישראלי, המבקש לעבור קופת חולים, יכול ולעתים גם מומלץ. מה גם שסל שירותי הבריאות בכל פוליסות ביטוח משלים של כל קופה, עשוי להשתנות בין אחת לשניה.

מעבר בין קופות חולים- כיצד לבצע

לפני שאתם עוברים קופה חשוב שתדעו, אף אחת מהן לא ממש המציאה את הגלגל ורוב השירותים הניתנים באחת ניתנים גם בשניה, אז זה לא ה"מה", זה כן ה"איך", כלומר, תנאים לזכאות השירותים השונים, בירוקרטיה סביב כל זכאות, החזרים שונים, שירותים נלווים ובעיקר אילו הניתנים בפוליסות ביטוחי הבריאות המשלימים השונים, אשר עשויים להיות שונים בין קופה לקופה  במובנים מסויימים. חשוב מאוד להשוות בין הקופות לפני קבלת ההחלטה, במיוחד אם ישנו שירות מסויים אשר לו זקוקים באופן פרטני. במידה ובחרתם לעבור קופה, ניתן להצטרף גם דרך אתר האינטרנט של אותה הקופה וגם דרך משרדיהן השונים ברחבי הארץ. ההליך יחסית מאוד קצר, אך יש להתחשב בעובדה כי פוליסות ביטוחי הבריאות המשלימים לרוב זקוקות לזמן מינימלי עד אשר ניתן להפעילן לגבי שירותים בריאות מסויימים, לכן יש לדעת את זמני המינימום הללו ולהיערך בהתאם


מה דעתך על לעבור קופת חולים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כסובלים משירות לקוי בקופת החולים? מדוע שלא תעברו קופה, או לפחות תבדקו את האפשרות?