הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
madakenlo

חינוך למדע- כן או לא?


האם החפירות המעצבנות של ההורים של ימינו בעלות בסיס? האם מטמתיקה 5 יחידות הוא באמת מדד להצלחה? והאם רמתו של בן אדם נמדדת על פי המקצועות אותם בחר בתיכון?
​ביל גייטס, סטיב ג'ובס, מארק צוקרברג- כולם לא סיימו את הלימודים בתיכון או באקדמיה אך הקימו חברות שעושות מיליארדי דולרים. ובכל זאת כל מה שאנו שומעים מהמורים בתיכון או מהגורם היותר אישי, ההורים, שעלינו לבחור במגמות הריאליות ובלימודי מטמתיקה גבוהים ככל האפשר כי זה מה ש"יבטיח את העתיד".
 
לא פעם ולא פעמיים הרגשנו את הלחץ המוטל עלינו בלמידת מטמתיקה 5 יח"ל- זה מטבתא בלחץ מההורים או השוואה של מורים בין תלמידי 3 יח"ל ל5 יח"ל, כי אף אחד לא רוצה להיות החוליה החלשה בכיתה. אולם זה ישמע קצת אכזרי ואולי הזוי אך הלחץ שמופעל על הנוער של היום הוא לא מספיק ויש להגבירו. מטמתיקה הינו מקצוע מדעי שמפתח את האונה השמאלית של המוח שאחראית על ההבנה של דברים מורכבים. בנוסף, מחקרים רבים הראו- אנשים שלמדו מטמתיקה ברמה גבוהה הם אנשים ברמה גבוהה יותר מה שמטבתא באחוזי הפשיעה של אנשים אלה, בנימוסיהם ובמשלב הלשוני שלהם.
 
אם כך, מה עם המקצועות המדעיים שגם הם "משווקים" לנו באופן מצויין על ידי המורים וההורים? המגמות המדעיות שנמצאות גם הן בין אפשרויות הבחירה שלנו בתיכון כגון: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ביוטכנולוגיה, אלקטרוניקה, מחשבים וכו' מעניקים לנו בסיס במקצועות אלו שבליווי למטמתיקה בה דנו לפני כן יעניקו לנו כרטיס כניסה למוסדות האקמאיים המובחרים ביותר בארץ ובעולם. מוסדות מסויימים אף מסמנים את הפיזיקה כקריטריון עיקרי בלמידה לתואר הראשון. כך למשל "הטכניון" הנחשב למוסד האקדמי ברמה הגבוה ביותר בארץ לא מוכן לקבל סטודנטים בלי 5 יח"ל פיזיקה לפחות אלא אם יעשו קורסי השלמה לפני התואר- אותם המוסד מציע במחירים מרחיקי לכת, לכן כדאי לסיים עם זה בתיכון-בחינם!
 
לסיכום, כן! החפירות של ההורים והמורים שלנו בעלות בסיס מאוד חשוב. מטמתיקה 5 יח"ל הוא אכן מדד להצלחה ואף מדד לרמתו של הבן אדם. לכן תלמידים בחרו במקצועות המדעיים ואני חותם לכם שתגיעו רחוק בחיים. ואם לא עשיתם עם עצמכם כלום בתיכון- אל חשש! אף פעם לא מאוחר מדי.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חינוך למדע- כן או לא? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כבגרויות ותואר ראשון