הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
mayanot

מעיינות בישראל


סקירה על מעיינות והאזורים בהם ניתן למצוא מעיינות בישראל
ארץ ישראל התברכה בשפע של מעיינות מרביתם נמצאים באזור הצפון אבל לא רק, גם באזור השרון והמרכז ישנם מעיינות, אמנם פחות באופן משמעותי מזה שבצפון.
בשנים האחרונות טרנד המעיינות תופס תאוצה ומטיילים רבים תרים אחרי מעיינות לרוחבה ואורכה של ישראל, במטרה לקבל התרעננות בימי הקיץ החמים.
עיקר המעיינות בישראל נמצאים באזור הצפון בשני חבלי ארץ :
עמק המעיינות והגלבוע , רמת הגולן.
הרשויות במדינת ישראל כגון : רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית עמק המעיינות ועוד שינסו מותניים ובשנים האחרונות החלו לשקם ולהשקיע בטיפוח מעיינות שסבלו שנים מהזנחה, שנבעה בעיקר מחוסר ניהול ופיקוח על מעיינות יפהפיים וסביבתם.
דוגמא בולטת לכך היא המעיינות : נחל הקיבוצים, עין שוקק, עין מודע, עין מגדל אשר שוכנים סמוך לס'חנה בעמק המעיינות - בעבר לפני כשנתיים לערך הכניסה אליהם הייתה דרך שבילים ודרכים ללא כל פיקוח , הדבר גרם לכך שטרקטורונים ,אופנועים, גי'פים ושאר תחלואות העולם הזה נכנסו למקומות היפים הללו ברגל בוטה, תוך שהם גודמים ופוצעים בדרכם צמחייה ומסכנים את חיייהם של מטיילים שרצו להנות מהפלא.. מעבר לכך המקום סבל מלכלוך וחוסר נגישות למעיינות. 
לאחר עבודה מאומצת של הגורמים המצוינים לעיל, עמק המעיינות שוקם, נוקה וטופח בהשקעה כספית גבוהה, וכיום הכניסה היא חופשית למקומות הללו אם זאת  לא ניתן להיכנס למעיינות עם כלי רכב ממונעים, אלא רק ברגל, עם אופניים או עם רכבים חשמליים שניתן לשכור בחניון שהוכשר לטובת העניין.
דוגמאות נוספות למגמה ההולכת וגוברת של בילוי במעיינות של זוגות, משפחות הזולגת מעבר לתחומי אזור הצפון, היא הכשרת מעיינות על-ידי בודדים שלוקחים יוזמה מוצאים נביעת מים וסמוך אליה חופרים ומבטנים בריכה, שהופכת למעיין לכל דבר ועניין.
אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא מעין דביר אשר בגבעת זאב סמוך לירושלים.
מעיין נוסף הוא עין אביאל אשר באזור המרכז, בפארק עמיקם בסמוך לבנימינה, מדובר על מעיין רחב ידיים הנמצא בסמוך לנחל התנינים שעובר במקום והוא הפך לפנינה עבור מטיילים רבים בשנה האחרונה. 


ואם תרחיקו לכת לאזור רמת הגולן שם צפויה לכם חוויה משכרת ומרעננת של עשרות מעיינות הפזורים ברחבי רמת הגולן, חלקן עם נגישות ברכב פרטי וחלקן רק עם ג'יפים, שני  מעיינות שהביקור בהם מזכיר את גן עדן גם בלי שביקרתם שם לפני הם: עין ירדינון  ועין פאג'ר  אז אם אתם חובבי מעיינות , ממליץ בחום לנסוע לאזור רמת הגולן ולחוות את מיטב המעיינות של ישראל הפזורים בכל נקודה ונקודה האמינו לי זה שווה את זה מניסיון.


מה דעתך על מעיינות בישראל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמעיינות בישראל, עמק המעיינות,רמת הגולן,טיולים בארץ,טיולים בצפון, טיול בצפון, טיולים במרכז.