הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
meretz4

מרצ והמאבק לצדק חברתי


מרצ נתנה את תמיכתה למאבק לצדק חברתי

חברי הכנסת של מרצ נכחו במשך כל חודשי הקיץ במאהלי המחאה השונים בכל הארץ והזדהו עם המאבק בהעלאת מחירי הדיור ויוקר המחייה. הדגלים שהניפו האזרחים המוחים בקיץ הם חלק בלתי נפרד מהמצע הכלכלי-חברתי של מרצ. חברי הכנסת נטלו חלק  פעיל  בקבוצות הדיון השונות, השתתפו בכנסים ובהפגנות הענק, ובהמשך ישיר לכך, הגישו שורה של 15 הצעות חוק שתעלינה להצבעה עם פתיחת כנס החורף של הכנסת ונותנות מענה לדרישות המחאה:

בין השאר, מתכוונת מרצ להביא להצבעה בתחילת המושב הקרוב את חוק חינוך חובה חינם מגיל פעוטון, שהממשלה דוחה את יישומו בחוק ההסדרים כבר שנים רבות; את חוק הדיור הציבורי, שגם הוא 'מיובש' בחוק ההסדרים מדי שנה; הצעת חוק לביטול התקציב הדו-שנתי ופתיחת תקציב 2012; הצעה לביטול חוק הוד"לים שאושר במושב הקודם; ושורה של הצעות חוק נוספות המקדמות שינויים דרמטיים במערכות הבריאות, החינוך והרווחה, ובמסגרת התקציב כולו, באמצעות רפורמה במיסוי ובהוצאה הממשלתית.

במהלך הקיץ נוצרו קשרים חזקים בין פעילי מרצ וחברי הכנסת שלה לבין אנשי המאהלים ברחבי הארץ. ההמונים שפקדו את אירועי המחאה ותמכו בה יצאו בקריאה שמרצ קוראת מאז הקמתה – שמדינת ישראל חייבת להיות מדינת רווחה סוציאל-דמוקרטית, ושעליה להפסיק להפקיר את גורל  האזרחים בידי  אידיאולוגיות ניאו-ליברליות קיצוניות, שמובלות על ידי נתניהו ושותפיו, ומובילות להתייקרויות ולעושק הציבורי.

בכנסת יזמה מרצ שורה של דיונים בועדות הכנסת השונות, ובפרט בועדת הכספים, שעוסקים בנושאי המחאה. מרצ הובילה קו תקיף נגד הקרטליזציה בשוק ההון, פעלה נגד הריכוזיות בענפי המשק השונים וקידמה רפורמות עומק במערכת המס הישראלית. מרצ הגישה נייר עמדה לועדת טרכטנברג ולועדת הריכוזיות בהם פירטה את הפתרונות שלדעתה יש לאמץ על מנת להיענות לדרישות המחאה ולהוביל לחברה צודקת ושוויונית יותר.



מה דעתך על מרצ והמאבק לצדק חברתי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת מיקי ב 16/01/2013 16:19 ( הפרופיל שלי ) אם כל הכבוד לכם שטרמתם ועזרתם ואתם יהודים אבל אני נוגד את הדעה שלכם וכן מרץ תחלק את ירושלים ותיתן לערבים זכויות שוויון ובזה אני נגד תגובה לתגובה