הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
mortgage

איך לחסוך כסף במשכנתא שלכם?


איך לחסוך עשרות אלפי שקלים במשכנתא בעזרת עצות נכונות, המדריך שיעשה לכם סדר
משכנתא היא מצד אחד מרכיב הכרחי בקניית דירה כמעט עבור כולנו, אבל מצד שני מדובר במוצר יקר מאוד שמשפיע על רמת החיים שלנו לאורך שנים רבות. על כל טעות בבחירת המשכנתא אנחנו עלולים לשלם מחיר גבוה, של עשרות אלפי שקלים מיותרים, ובעצם לקנות בית בעלות גבוהה בהרבה מזו שהתכוונו. עוד כדאי לזכור שלרוב בני האדם אין את הידע והכלים הנדרשים כדי להשוות באמת בין משכנתאות שונות ולכן ההמלצה החשובה ביותר למי שרוצה לחסוך כסף היא למצוא יועץ משכנתא מקצועי ולהיעזר בו. המלצה נוספת היא להבין את העקרונות הבסיסיים של ההלוואה ארוכת הטווח כך שתוכלו לדעת מה לשאול את אותו יועץ ולשלב את הידע שלכם עם זה שלו בדרך למשכנתא משתלמת באמת.

ייעוץ מקצועי - ההשקעה שעשויה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים

כאמור הדרך הטובה ביותר לחסוך כסף לקראת קניית הדירה היא להשקיע סכום מסוים ולקבל ייעוץ משכנתאות מקצועי. אמנם עלותו של יועץ חיצוני, כלומר לא איש המקצוע שעובד בבנק ומן הסתם הוא בקיא בתחום אבל מקבל את משכורתו מהבנק ועל כן האינטרסים שלו לא בהכרח זהים לאלה שלכם, היא כמה אלפי שקלים - אולם כדאי לזכור שאם אתם למשל מבקשים הלוואה של 750,000 ש"ח לצורך קניית הנכס ההחזרים יהיו גם כן כמה מאות אלפי שקלים, כך שגם אם תצליחו לצמצם את עלות המשכנתא באחוז אחד בלבד, כבר החזרתם לעצמכם את התשלום ליועץ.

לבקש את הסכום המינימלי

עוד צעד חשוב כדי להוזיל את עלותה של המשכנתא הוא לבקש את הסכום המינימלי שבלעדיו באמת אין סיכוי להגיע לדירה שאתם רוצים. ככל שהמשכנתא גבוהה יותר אתם גם משלמים עליה יותר בגלל הריביות וגם מגדילים את הסיכון להיווצרות מצב שבו אתם לא עומדים בהחזרים ומסתבכים.
למעשה אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר של ייעוץ משכנתא הוא חישוב של הסכום שכדאי לבקש. חישוב חשוב זה מבוסס מצד אחד על הצרכים שלכם - כלומר הפער בין עלות הנכס שאתם רוצים לרכוש לבין ההון העצמי שלכם - ומצד שני גם על היכולות שלכם. לפעמים כדאי לחפש מקורות נוספים להון עצמי, גם אם יש להם עלות, וכך להקטין את המשכנתא ויש גם מצבים שבהם יועצי המשכנתא ימליצו לכם להסתפק בנכס צנוע יותר כדי לא לשלם סכום גבוה מדי בגלל משכנתא מנופחת.

משכנתא גמישה

דרך נוספת להקטין את סכומי הכסף שתשלמו עבור המשכנתא היא לבחור מסלולים גמישים ככל האפשר. אנחנו חיים במציאות שמשתנה כל הזמן ובאופן דרמטי, ולכן הפרמטרים שמשפיעים על ההחזר - הריבית, המדד וכו' - עשויים גם להשתנות באופן דרמטי כך שמסלול משתלם היום עלול להפוך למלכודת של ממש בעוד שנתיים. בהתאם יועץ משכנתא מומלץ ואחראי יכוון אתכם להעדיף מסלולים גמישים כך שתוכלו להתחמק מאותן מלכודות. בנוסף מסלולים אלה מאפשרים פירעון מוקדם של חלק מהמשכנתא אם יש לכם כסף, וזוהי עוד דרך מומלצת להקטין את עלותה האמיתית של הדירה שרכשתם.
יש לכם שאלות על משכנתא? פנו למומחים של משכנתא גורו: mashkantaguru.co.il
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על איך לחסוך כסף במשכנתא שלכם? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמשכנתא, נדלן, ייעוץ משכנתא