הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
myisrael

רק טיפ טיפה


2014. עם ישראל נמצא, כהרגלו, בעיצומו של משבר קיומי. כפי שקרה לנו בכל רגע נתון במהלך ההיסטוריה, גם היום יש לנו אויבים מחוץ ומבית.
לאן המדינה שלנו נעלמת?
לאן ההיסטוריה שלנו כעם ישראל מדרדרת? 
איך התפוגגה המסורת?
איך נמחק כל שביב זיקה ליהדות?

2014. עם ישראל נמצא, כהרגלו, בעיצומו של משבר קיומי. כפי שקרה לנו בכל רגע נתון במהלך ההיסטוריה, גם היום יש לנו אויבים מחוץ ומבית. 
אמנם לא חוויתי באופן אישי את משברינו הקודמים בהיסטוריה, אבל נדמה שהפעם אנחנו צועדים בגאון לעבר תהום כזו עמוקה, שסביר להניח שאף אחד מאיתנו לא ישרוד.
לא, אני לא מדברת על האירנים, גם לא על הפלשתינים ולא על הסודנים. אני מדברת על אנחנו עצמנו.

עד שהגעתי לצבא הייתי מוקפת אך ורק באנשים שהיהדות היא חלק אינטגרלי מחייהם. שומרי כשרות, עורכי קידוש או שומרי שבת, חלקם אפילו שומרי נגיעה - במילים אחרות, מסורתיים. לא יכולתי לדמיין אנשים שונים מהם. אבל אז הגעתי לצבא. אולי שובצתי ספציפית ביחידה כזו, אבל הרגשתי שאני במיעוט. "מה? לב את שומרת כשרות? את הכי לא נראית!" זה אחד מיני משפטי רבים שחברותיי לטירונות ולשירות השמיעו באזניי.
מאז הכול השתנה, אם אני פוגשת אדם חדש, זה כל כך הגיוני לי שהוא לא ישמור כשרות, בטח לא שבת - ולעיתים גם מאוד סביר שהוא בכלל לא מאמין באלוהים.

אז איך זה קשור לאותה תהום שהזכרתי קודם?
נדמה שאנשים שמחים להוריד מכתפיהם את עול המסורת. אנשים רצים בחדווה ובגיל לעבר הקצה השני של העולם שבו אפשר להשליך כל רמז לדת, למסורת ולמנהגים.
קידמה. מודרניזציה. לא ייתכן שעדיין נתקע עם משפטים פרימטיביים כמו "אל תבשל גדי בחלב אימו".
מי שמאמין באלוהים הוא בהכרח אידיוט, שלא לדבר על מי שחייו מעוצבים על פי אמונה זו.
בקיצור - לא אופנתי להיות דתי.

אל תטעו לחשוב שאני עצמי דתייה אדוקה. לא. האמת די רחוק משם אם נתייחס לעניין באופן הילכתי. אבל לא על זה אני מדברת. לא, אני לא רוצה שכולם יחזרו בתשובה, לא מתכוונת לכסות ראשה של כל אישה נשואה, ולא להחליט לאף אחד מכם מה אתה שמים לעצמכם בצלחת.

את המילה 'זיקה' אתם מכירים?
כיום אנשים בזים ליהדות בצורה שמעוררת זעם אמיתי. יהודים רבים בארץ מטיחים עלבונות קשים ואכזריים במי שמאמין ובמה שהוא מאמין בו.
היהדות לא מושלמת, לעיתים מקוממת ומרגיזה, ובטח שאני לא מבינה אפילו לא את קצה קוצו של יוד וחשיבותו או אי-חשיבותו, אבל כבודה של הדת שלי במקומה מונח. כבודה של המסורת שלי מונח אף הוא במקומו.

אני רק מקווה, שאותם אלו שהתרחקו שנות אור משורשיהם, ימהרו לחזור אלינו. והכוונה לא בתשובתם או במינהגיהם, אלא אך ורק במחשבתם והבנתם - שעם ישראל הוא העם שלהם. על כל עוונותיו וחסרונותיו, ועם כל יופיו ויתרונותיו. 
לכן, לסיום, ולכבוד השנה החדשה, אאחל לכולנו - אחדות, אהבה ועוצמה. 

שנה טובה.


מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על רק טיפ טיפה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת gi-t.v-t ב 03/10/2014 01:22 ( הפרופיל שלי ) כל אלה שלועגים ל 'מאמינים בחבר הדימיוני', כדאי להזכיר להם,שהאומה שהם מעריצים (רובם...) אמריקה, רוב תושביה מאמינים באל. מצטרפת אלייך באיחול שהעם שלנו יפסיק כ'כ לבוז לשורשים שלו. ההסבר שלי לתופעה הזו,היא שהאנטישמיות,שהלעג של הגויים ליהדות,חילחל והשפיע גם עלינו. כשאדם שומע שוב ושוב שהוא מגוחך,הוא עלול להתחיל להאמין בזה. שנה טובה.תגובה לתגובה

ידוע כהמסורת היהודית, החברה בישראל, אחדות העם, היהדות בישראל
נכתב ע"י LevK
בתאריך: 28/09/2014
לב קליפה בת 33

2 מאמרים | 4761 כניסות
מאמר זה נקרא 2489 פעמים 1 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר לLevK
אם אהבתם, השאירו טיפ :)
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!