הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
neder

מה זה נדר ? ולמה לא כדאי סתם להשתמש במילה בתור היום יום


נדר זאת מילה חזקה , הבעיה שהרבה משתמשים בה סתם ולא מבינים בכלל את המשמעות שלה , אני יסביר מה ההבדל בין נדר אישה לנדר גבר , יסביר מה זה התרת נדרים ויספר משל קטן על נדר
מהו נדר ? נדר הוא התחייבות שלוקח על עצמו אותו אדם מעין בקשה שהוא מבקש מאלוקים בתנאי שהוא יעשה מתחייב לעשות משהו בתמורה  , שכמו שרשום בתורה שמי שנודר נדר אסור לו להפר את דברו וכל מה שיצא מפיו יעשה . 
הבעיה הגדולה שכל אחד משתמש במילה הזאת יותר מדי וחושב שזה רק מילה פשוטה כמו סבבה ופה מגיעה הטעות , אסור להגיד סתם אני נודר כי המילה חזקה במשמעות שלה ולמעלה לא חושבים אם צחקת או לא לוקחים את המילה נדר ברצינות ומי שעובר על זה ומפר את זה מקבל עונש גדול מאלוקים .

מה ההבדל בין נדר אישה לנדר גבר ? כשגבר נודר הוא חייב לקיים את מצוות הנדר על פי חוקי האל (חוץ מהתרת נדרים בנוכחות רב ועדים) אבל אצל אישה זה משהו שונה - אישה שלא יכולה לקיים את נדרה והיא נשואה יכולה שבעלה יפר את נדרה אבל רק 24 שעות אחרי שדרה את הנדר , ואם יותר מ24 כבר אי אפשר אבל אם בעלה לא שמע את מה שנשרה אז רק 24 שעות אחרי ששמע זאת . אישה שלא נשואה למעשה אותו חלק בכך פשוט שבמקום הבעל זה אביה עושה זאת . 

מהו התרת נדרים ? התרת נדרים היא למעשה מעין ברכה שמתי שבן אדם לא יכול לקיים את נדרו יכול ללכת לרב בנוכחות שלושה עדים והרב ימחק לו את הנדר בעזרת ברכה כלשהי , מי שמשתתף בתפילת כל נדרי בחודשי הסליחות לפני כיפור יכול לבטל את נדרו אם רוצה בכך . 

אחרי שהסברתי מהו נדר ועוד כמה דברים הנה עוד משל קטן לחיזוק דבריי : 
היה היה איש עשיר ומאוד קמצן באיזה עיירה שהיה חולה מאוד ונדר נדר לאלוקים שאם יבריא מהמחלה יקח את הפר הכי יקר שלו ששווה 400 פרוטות ימכור אותו ויתרום את הכסף לעניים . באמת האיש החלים ואז נזכר בנדר שנדר ואמר מה אני יעשה חבל על הכסף וחשב על קומבינה הוא הלך לשוחט ואמר לו אני מוכר לך את הפר הזה ב2 פרוטות אבל את התרנגול הזה ב400 וזה העסקה הכל ביחד , חשב השוחט ובאמת קנה ממנו את זה . אמר העשיר לעצמו אני מכרתי את השור ב2 פרוטות אז אותם אני יתרום ואת ה400 פרוטות שמכרתי את התרנגול ייקח לכיסי. כך עשה העשיר ולאחר כמה זמן חלה מאוד ומת .
המסקנה כמובן שעם אלוקים אי אפשר לעשות קומבינות וכל נדר שנודרים חייב לקיים באשר הוא ולא נדור סתם זאת מילה חזקה מאוד כפי שהסברתי , ומי שלא יכול לקיים את נדרו שילך להתרת נדרים .

קוראים יקרים , מקווה שנהניתם מהמאמר וקיבלתם קצת ידע ותממשו זאת רק לטוב , לא לנדור סתם ולא להשתמש במילה חזקה בעלת משמעות סתם . אשמח לתגובות טובות וטיפים שידר בנו לכתיבת עוד מלא מאמרים:)


מה דעתך על מה זה נדר ? ולמה לא כדאי סתם להשתמש במילה בתור היום יום ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כנדר , התרת נדרים , נדר אישה
נכתב ע"י Dorzhavian
בתאריך: 14/09/2014
דור זהביאן בן 24

1 מאמרים | 2715 כניסות
דירוג המאמר
58%
 השארת תֶּשֶׁר לDorzhavian
תגמלו בטיפ כמה שתרצו , זה רק חשק לכתוב עוד מאמרים
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!