הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
newcomputerpart2

לבחור מחשב חדש ולהשאר בחיים (חלק שני - הצילו! מה המפרט שמתאים לי?)


נשבר המסך של הלפטופ? הלך המעבד של הנייח? איך תדעו איזה מחשב חדש לקנות ולא להתפתות ליותר ממה שאתם צריכים או להתפשר על משהו שתצטרכו להחליף ולשדרג בתוך חודשים? חלק שני בסדרה.
בחלק הראשון בסדרה "לבחור מחשב חדש ולהשאר בחיים" תוכלו לקרוא על ההבדלים בין מחשב מותג למחשב מורכב, ואחרי שהחלטתם על איזה מהם כדאי ללכת, כדאי גם לדעת מה המפרט שתצטרכו.

אז השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם - היא למה ישמש המחשב? יש ארבעה סוגי משתמשים עיקריים והנה המאפיינים שלהם:

משתמש ביתי: המשתמש הביתי לרוב ישתמש במחשב בגלישה באינטרנט, צפיה בסרטים, האזנה למוזיקה, צ'יטוט בתוכנות מסרים, שיחות קול ווידאו בתוכנות יעודיות וכדומה.
סטודנט: לסטודנט שימושים דומים למשתמש הביתי אולם גם יש לו צורך בשימוש במעבדי תמלילים באופן תכוף ובניידות גבוהה.
משתמש עסקי: המשתמש העסקי יכול להיות דומה למשתמש הביתי אם הצורך הוא בשימוש משרדי בסיסי או להיות משתמש "כבד" יותר במידה ויש צורך בשימוש בתוכנות לתיכנות או לגרפיקה וכיו"ב. במאמר זה נתייחס למשתמש העסקי כאל משתמש כבד יותר מהביתי ואם אתם צריכים שימוש משרדי - התייחסו אל עצמכם כאל המשתמש הביתי ולא כעסקי.
גיימר: הגיימר זקוק לחומרה חזקה במיוחד על מנת ליהנות כראוי מהמשחקים אותו ירצה לשחק.

אז איך מתחילים לבחור? ראשית מצאו איזה סוף משתמש אתם. גם אם אתם לא עונים באופן מלא לאחת ההגדרות, מצאו את הקרוב ביותר אליכם ועדיף שתבחרו במשתמש מעט יותר כבד ממה שאתם ולא קל יותר - כדי שלא תבחרו במחשב שכמעט מתאים לצרכים שלכם. באופן כללי עדיף שהמחשב יהיה חזק יותר ממה שאתם צריכים (גם כדי שתוכלו ליהנות מהשימוש בו אבל גם כי חומרה מתפתחת כל הזמן, ומחשב מתקדם יותר יענה על הצרכים שלכם לאורך זמן רב יותר). עם זאת, אין צורך להגזים ואין סיבה לקנות מחשב המתאים לגיימר אם אתם משתמש ביתי. בכל זאת חבל להוציא סכומים גדולים על יכולות שלא תנצלו. 

אחרי שמצאתם איזה סוג של משתמש אתם הכירו את המאפיינים הכלליים של מחשב:
מעבד: כיום המעבדים הפופולריים ביותר הם מעבדי ה-i של Intel. שלוש הסדרות - i3, i5 ו-i7 הן אלו שתצטרכו לבחור מהן, כאשר i3 היא הסדרה של המעבדים הבסיסיים יותר, i5 בינוניים ו-i7 המתקדמים ביותר. 
זיכרון פנימי: רוב המחשבים היום מגיעים עם מינימום של 4GB זיכרון פנימי וכאן כל המרבה הרי זה משובח.
כרטיס מסך: ההפרדה היא בין כרטיס מסך המובנה על הלוח אם לבין כרטיס נפרד שהוא בעל זיכרון פנימי משלו. למה זה טוב שלכרטיס מסך יהיה זיכרון פנימי משלו? כדי שלא ישתמש בזיכרון הפנימי של המחשב ולא יבזבז לכם משאבי מערכת יקרים.
כונן קשיח: הבחירה שתצטרכו לעשות היא בין כונן קשיח קלאסי לבין כונן מסוג SSD שהוא כונן מהיר בהרבה אך גם יקר בהרבה. עוד הבדל משמעותי בין שני הכוננים הוא שכונן רגיל מגיע עם נפחי אחסון גדולים יותר (יכול להגיע עד אפילו 2TB במחשב) וכונני ה-SSD הם עם אחסון קטן בהרבה - לכל היותר 512GB אך הנפוץ יותר הוא 128GB. 

אז מה תכלס עושים עם כל המידע מעלה? מצליבים! 
אתם משתמש ביתי? לכו על מעבד בסיסי, כרטיס מסך מובנה ובחרו בזיכרון פנימי וכונן קשיח בהתאם לתקציב. גיימינג זה הקטע שלכם? אל תתפשרו על מעבד ובלי כרטיס מסך מופרד לא תוכלו להפעיל שום משחק באופן ראוי - אז שימו את הדגש שם. 
הנה הצעת הגשה למפרטים המתאימים למשתמשים השונים: 

  ביתי סטודנט עסקי גיימר
מעבד i3 i3 i5 i7
זיכרון פנימי מינימום 4GB מינימום 4GB מינימום 6GB מינימום 8GB
כרטיס מסך מובנה מובנה בעל זיכרון משלו בעל זיכרון משלו
כונן קשיח קלאסי או SSD בהתאם לתקציב עדיף קלאסי, בגלל הצורך לאחסון רב קלאסי או SSD בהתאם להעדפה על מקום או מהירות קלאסי בשילוב SSD - מה שיאפשר שילוב של אחסון רב עם הגברת מהירות המערכת 

למה עוד צריך לשים לב?
  • סטודנטים לרוב צריכים את המחשב נייד מאד ובעל סוללה המחזיקה שעות רבות של עבודה. כדאי לשקול בחירה במחשב אולטראבוק שהוא קל במיוחד ולרוב זמן העבודה שלו ארוך מאד. עם זאת, מחשבי אולטראבוק מגיעים בדרך כלל עם כונן SSD מה שפחות מתאים למי שצריך אחסון רב, על כן אם הבחירה היא באולטראבוק אל תוותרו על רכישה של כונן קשיח חיצוני בנוסף.
  • משתמשים עסקיים צריכים לעיתים להציג מוצרים ומצגות על המחשב. ישנם היום בשוק מחשבים משולבי טאבלטים שיכולים לתת מענה לצורך זה - מחשבים חזקים שיתאימו לשימוש היומיומי של המשתמש העסקי שמשלבים טאבלט במסך מגע ובעת הצורך כשתגיעו לישיבה או למצגת - תוכלו לשנות את ייעודו של המחשב בהתאם ולהציג כראוי את עבודתכם. זו אומנם השקעה אולם לרוב משתלמת יותר מרכישה של מחשב וטאבלט בנפרד.
  • גיימרים צריכים לקחת בחשבון שמחשב חזק שיוכל לאפשר להם לשחק באופן ראוי במשחקים - יהיה גם מחשב כבד ובעל זמן סוללה נמוך. אל תתפתו לרכישה של מחשב קל או כזה המבטיח שעות רבות של שימוש ללא חיבור לחשמל כיון שזה יעלה לכם בביצועים - מחשב קל לא יכול להכיל מספיק איוורור שיאפשר לכם לשחק על הגדרות המשחק הטובות יותר.
זהו, עכשיו אתם מוכנים. צאו לחנות הקרובה לביתכם והצטיידו במחשב המתאים ביותר עבורכם.
תתחדשו!





מה דעתך על לבחור מחשב חדש ולהשאר בחיים (חלק שני - הצילו! מה המפרט שמתאים לי?) ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה