הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
pap_and_maet

פולנטה דרום אפריקאית


מאכל דרום אפריקאי מסורתי
פולנטה ובשר מאכל דרום אפריקאי
דרום אפריקה יוהנסבורג. אני בפעם הראשונה על מטוס בואינג 747 של חברה אפריקאית שאני לא זוכר את שמה. מטוס ענק שלוש שורות של מושבים. לא יותר מעשרים נוסעים. כולם שחורים. הרוב נשים. אני הלבן היחיד. יכולתי להרגיש שהם בוחנים אותי. תפסתי את שורת המושבים הקרובים למסך. הקרינו את אחד הסרטים החדשים . המיזוג פעל היה די קר.  אספתי שני כריות שינה והנחתי אותם מתחת לראשי. פתחתי את הספר של קובי אוז שקניתי בדיוטי פרי בלוד ולא הספקתי לקרוא. מתיק הצד שלקחתי איתי למטוס הוצאתי בקבוק סמירנוף. לאחר כשעתיים סיימתי לקרוא את הספר הנחמד. ארוחת ערב קלה הוגשה על ידי מלצרית שחורה. בשמונה בערב נחתנו ביוהנסבורג.
צהריים למחרת. לאחר שינה טובה ונס קפה עם חלב שהכין עובד האכסנייה. יצאתי לחפש לי ארוחת צהריים. לאחת המסעדות  שנראתה די סבירה  החלטתי להכנס בחרתי לי מהתפריט מנה שנקראת PAP AND MAET  ולאחר זמן קצר הגישו לי צלחת די גדולה עם דייסת תירס ומעל תבשיל בשר כבש. אחת הארוחות הטובות שאכלתי.
 PAP AND MEATמאכל בסיסי מסורתי דרום אפריקאי. אפריקנס (המתיישבים הוותיקים). המילה פאפ נלקחה מהשפה ההולנדית. בתרגום  "דייסה". את הפאפ (קמח תירס)  אפשר לכלול במנות רבות. אפשר לאכול אותו כארוחת בוקר בסיסית עם חלב חמאה וסוכר. או להגיש אותו עם תבשיל בשר ועגבניות. או עם תבשיל ירקות.
להכנה
לדייסת הפאפ
2 כוסות קמח תירס
לחצי סיר מים להוסיף את קמח התירס ולבשל (לא להוסיף את קמח התירס למים חמים.  יווצרו גושים). ולערבב. הדייסה צריכה להיות סמיכה וקשה ( בהמשך הדייסה הקשה תספוג את מיצי התבשיל).
לתבשיל הבשר
ק"ג בשר. בצל גדול או שניים. עגבניות. שום. צילי.אפשר גם תפוחי אדמה.  (תבשלו בדרך הנראית לכם.אני מעדיף ללא תפוחי אדמה). בתבשיל הבשר חייבים להשאיר רוטב.
מגישים בצלחת. קודם את הדייסת תירס ומעל את תבשיל הבשר.


מה דעתך על פולנטה דרום אפריקאית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדרום אפריקה, פולנטה,
נכתב ע"י GOLI
בתאריך: 09/08/2014
יגאל שחר בן 61

7 מאמרים | 29452 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לGOLI
תודה על התשר
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!