הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
pele-yoetz2

מילון מושגים וביאורים


במילון המושגים אנו נבהיר כל פעם פרט אחר הנוגע לחיינו הצרכניים והפעם נעסוק במושג איחוד תיקים. מהו? מי נזקק אליו? מה המורכבות בהגשתו? ועוד.
באיחוד התיקים שאנו נדבר עליו כעת אנו נדבר על בעל עסק המעוניין לפתור את חובותיו בפתרון שנתן לו החוק המכונה "איחוד תיקים" בכללות אין הבדל מי הוא פותח הבקשה בין אם זה בעל עסק ובין אם זה יחיד ההליך הוא אותו הליך.

כאשר בעל עסק נתקל בקשיים כלכליים אותם הוא אינו יכול לפתור, לנושים אין דרך אחרת אלא לפתוח כנגדו תיק בהוצאה לפועל את המילה נושים אנו אומרים בלשון רבים שכן בעלי עסק בקשיים כלכליים בדרך כלל חייבים סכומים למספר מעורבים ולא רק לאחד בודד. כל נושה פותח כנגד החייב תיק הוצאה לפועל נפרד כך שהעול להסדרת החובות הופך להיות קשה מנשוא ואף בלתי אפשרי. ככל שנגד החייב נפתחים יותר תיקים.
הליכי הגביה של כל אחד מהנושים היא שונה והחייב בדרך כלל נקלע למערבולת בה הוא לא מצליח לפרוע את חובותיו.
מאחר והמדינה מעוניינת להסדיר את החובות בצורה מסודרת, ניתן לבקש איחוד תיקים בהוצאה לפועל וע”י כך לנסות להחזיר את החובות בצורה מסודרת ע”פ היכולת האמיתית של החייב תוך התחשבות במספר הנושים והחלק היחסי בחוב עבורם.

 

כל חייב מקבל מכתב אזהרה כאשר נפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל ולכן המידע אודות מספר התיקים הפתוחים שקוף וגלוי. על החייב לפנות אל ההוצאה לפועל במחוז שבו הוא מתגורר ולהגיש בקשה לאיחוד תיקים

לבקשה זו ישנה הזדמנות אחת בלבד ומכאן החשיבות העליונה בהסתייעות עם יועצים מומחים אשר ינחו כיצד לפעול ומה לרשום בדיוק במכתב הבקשה.

הבקש לאיחוד התיקים תובא לדיון אך ורק במידה והתצהיר שהגיש החייב מפורט ונכון, ורק במידה והחייב שילם לפחות 3% מחובו והוא הביע את הסכמתו לשתף פעולה עם הרשויות. הוצאה לפועל.
התהליך הינו תהליך פולשני אשר מחייב את בעלי החוב להצהיר על נכסיהם ויכולת ההשתכרות שלהם בין אם בחקירת יכולת ובין אם בתצהיר המוגש בבקשת איחוד התיקים.

 

לאחר איחוד התיקים מובא בפני החייב הסדר תשלומים אשר עליו לעמוד בו על מנת לפרוע את חובו תחת התנאים המגבילים הקיימים כגון צו איסור יציאה מהארץ וכו’. כל תיק הוצאה לפועל נוסף אשר ייפתח כנגד החייב או פעולה כלשהי מצד החייב אשר נתפשת כחוסר שיתוף פעולה ייבחנו לעומקו אצל ראש ההוצאה לפועל אשר יחליט האם לצרף את התיק החדש לתיקים המאוחדים או לפעול ביד קשה יותר כנגד החייב לרבות עיקולים ולעיתים רבות אף בקשה מבית המשפט לצו מאסר.
איחוד תיקים המבוצע במסגרת הוצאה לפועל מטרתו להגן על החייב אך על מנת לדעת כיצד להתנהל נכונה יש לקבל את הסיוע, הייעוץ והליווי המתאימים בידי אנשי מקצוע. אחרת, גם פעולה מטיבה זו עלולה להסתבך ולפגוע בכל המעורבים.


מה דעתך על מילון מושגים וביאורים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהוצאה לפועל, חייבים, רשות האכיפה, חובות, תשלומים, איחוד תיקים, בקשה, ייעוץ,