הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
problemsandmoreproblems

בעיות בעיות ועוד בעיות


אם יש משהו שעבר עליי בשנים האחרונות שברגע הזה יוצא לי להתגאות בו במקום לחשוב שהוא תמיד הורס לי - זה הגישה של לא אכפת לי.
אם יש משפט בכל העולם הזה, שלא רק שאף פעם לא עוזר לי כשאומרים לי אותו אלא גם מצליח לעצבן אותי, הוא כשאומרים לי בעת משבר שיש אנשים עם צרות יותר גדולות משלי. כמו שכולם יודעים לא קיים אף לא בנאדם אחד בכל היקום הזה שאין לו בעיות, לכן מבחינתי נובע מכך שההגדרה למילה בעיה היא לא אחרת מאשר סובייקטיבית. 

בניגוד למה שאנשים חושבים, שהכל קשור לכסף ולמעמד סוציו-אוקונומי, אני בטוחה שלחיים יש תיאוריה טיפה יותר מסובכת מ'יש לו צרות של עשירים'. נכון, רוב הבעיות הקשות שקיימות היום קשורות ללקנות כל מזון או בגד כל עוד הוא לא מותג, או בכלל לחיות ממנה למנה או מספסל לספסל, ואולי בעיות של מעמד אחר יסתכמו בהאם לקנות טלוויזיה 40 או 50 אינץ'. אבל לא הכל זה כסף, ובכלל, בעיות שלדעתי הרבה יותר קשות הן הבעיות הבריאותיות והנפשיות. בנאדם שמתוך אלפי בחינות (פיזית רגשית כלכלית חברתית) נפלה עליו דווקא הבחינה הנפשית, הן בשל מחלה והן בשל משבר אחד יותר מדי, הוא לפי דעתי במצב גם הכי מסכן וגם הכי מסוכן. אבל הדבר האחרון שבאתי להחליט או להכריע בפלטפורמה הזאת זה מי יותר מסכן. נתעסק במסוכן.

בתור אחת שעברה לא מעט טלטלות בלשון המעטה, משבר נפשי אחד יותר מדי זו בעיה שלא משתווה לאלף בעיות אחרות (אלא אם כן גם הן נפשיות), היא משביתה אותך, מונעת ממך לתפקד ומונעת ממך להמשיך את החיים שלך ברגע נתון של עכשיו אני מרוסק. אף פעם לא ידעתי איך אנשים מסוגלים להחשיב מצב כזה כנחות לעומת מצב של קושי בקבלת החלטות כלכליות כלשהן. למה שכסף יהיה במקום הראשון ברשימת הדברים החשובים באמת ולא הבריאות? ומה אם ברגע של חולשה אותו אדם במשבר חושב על הנורא מכל? אנשים באמת עדיין מאמינים שכסף הוא פתרון לכל בעיה? נכון שאף אחד לא רוצה לראות את עצמו בתור האדם הבא מתחת לקו העוני, אבל מה אם לעבוד בעבודה בינונית ולהקים משפחה ולבקר בלונה פארק כל שנה זה לא המתכון האמיתי לאושר למרות שרבים אחרים תמיד מתעסקים ב'הכנות' שלו? מה אם להיות איש צבא ולקבל גם עבודה וגם סיפוק במקום להיות שכיר ממורמר עם משכורת ממוצעת, או לעבור למקום עם חיים קצת יותר פשוטים ועם ערכים קצת יותר שונים כמו כפר או קיבוץ זה הפתרון? מישהו פעם ניסה לראות מעבר לדרך היחידה המוכרת שכולם כלכך שואפים לא רק ללכת אלא גם להצליח בה? מה אם תמצאו מקום שההצלחה בו לא נמדדת בכסף, גם אז כסף יבוא לפני הכל?

אם יש משפט בכל העולם הזה, שלא רק שאף פעם לא עוזר לי כשאומרים לי אותו אלא גם מצליח לעצבן אותי, הוא כשאומרים לי בעת משבר שיש אנשים עם צרות יותר גדולות משלי. זה לא מאמר על אושר, זה מאמר על הבעיות של כולנו. אולי כל הפסקה הקודמת הייתה מיותרת אם המחשבה שלי היא ש, מצידי יש לי בעיה? לא משנה לי אם אתה חושב שהיא גדולה פחות או גדולה יותר מבעיה אחרת, האמת היא שגם לא משנה אם אני חושבת שהיא גדולה פחות או גדולה יותר מבעיה אחרת - היא עדיין בעיה, אני עדיין בבעיה ועדיין צריך פתרון לבעיה. ועדיף לפני שהיא תהפוך לגדולה יותר. או גדולה פחות.


מה דעתך על בעיות בעיות ועוד בעיות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחומריות, חברה, מעצבן, מעצבן אותי, כסף, קבלת החלטות, תרבות, בעיות, טיפים, נקודת מבט, דעה, דעות, סובייקטיבי, סובייקטיביות, מנטליקה, מאמר, מאמרים, מאמר על בעיות, מאמרים על בעיות, פסקה, פסקאות, לשון, שפה, מוסר השכל, לקח, בעיות בחיים, בעיות החיים