הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
qwead

למה התחלתי לפסל


גדלתי בבית אומנותי ותמיד חיפשתי יצירות שאני יוכל לעסוק בהן, אני בחרתי לפסל (סיפור קצר ופיקטיבי)

גדלתי בבית של אומנים, אימא שלי הייתה פסנתרנית ומלחינה מפורסמת ואבא שלי היה צייר, לכן כבר מגיל צעיר ההורים שלי עודדו אותי למצוא תחום אומנות שאני נהנה ויכול להביע את עצמי בו, אבא שלי ניסה לעזור לי לצייר, אבל תמיד חשבתי שהציורים שלי נראו נוראי.
 
אימא שלי הייתי יושבת איתי ומלמדת אותי לנגן על פסנתר, הינו יושבים יחד בזמן שהיא מלחינה ואני מנסה לנגן את מה שהיא הלחינה. גם פה ראיתי שזה לא התחום שלי, ההנאה שלי הייתה לשבת עם אימא שלי ולנגן אבל לא הנגינה עצמה. 
 
בדיוק כמו שהנאה בציור הייתה שאבא שלי לימד אותי לצייר ולא לראות את הציורים שלי גמורים ותלויים בסטודיו שכולם יוכלו לראות ולהתלהב. הרגשתי שיש בי צורך ללמוד משהו אחר, שציורים לא יכולים להראות את מה שאני רואה ושלא מספיק לשמוע בשביל לקבל את ההרגשה שיש לי בזמן שאני יוצר.
 
החלטתי לנסות תחום חדש, בקשתי מההורים שלי לתת לי ללמוד לפסל, לא ציורים, לא נגינה, פיסול. הרגשתי שדרך הפסלים שלי אני יוכל להעביר את היצירות שלי בצורה הטובה ביותר. פסל יכול ליצור מוסיקה, אפשר לראות את הפסל מכל הכיוונים, אפשר להביע כל כך הרבה יותר רגשות דרך הפסלים שלי.
 
כמובן שמעולם לא נטשתי את הציורים שלי, ואפילו הייתי משלב את הציורים שלי בפסלים כמו שהייתי משלב חלקים מהיצירות של אימא שלי בפסלים, הייתי יוצר פסלים מנגנים ומציירים. הרגשתי שיש בזה משהו מיוחד, פסל שהוא אומנות בפני עצמו יותר אומנות חדשה.
 
אלו היו פסלים מכניים, חלק נראו מאוד גסים, מחוספסים. ברזלים, קפיצים, מכניקה שבולטת לעין, מצד שני היום פסלים עדינים יותר, בהם לא היה ניתן לראות את המכניקה והמבנה של הפסל. בפסלים האלו דאגתי להסתיר אותם. הייתה ניגודיות בולטת ביצירות שלי.
 
בשונה מהציורים או מהמנגינות שהלחנתי הפסלים שלי נועדו לשנות את המחשבה, הם לא נעשו מתוך רצון להקשיב להורים ולהיות דומה להם. הם נעשו מתוך הצורך להראות את השונות, את המיוחדות שלי. הייתי מפסל דברים שונים.
 
הייתי יוצר פסלים שהמטרה שלהם היא לחשוב על העולם בצורה שונה, רציתי שמתי שאנשים יראו את הפסלים שלי בפעם הראשונה הם לא יבינו מאיפה מגיעה המנגינה, שיגיעו לתערוכות של הפסלים שלי שיהיו מנגינות ברחבי העולם, שבכל רגע יפלו עוד דפים שאליהם הפסלים מציירים. שאנשים יצאו המומים מהתערוכה.
 
אומנות יוצרת אומנות. זה היה השם של התערוכה הראשונה שלי. מאז התערוכה הראשונה כל השאר הוא היסטוריה.
 


מה דעתך על למה התחלתי לפסל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפיסול, לפסל, ציורים, אומנות, לצייר, פסלים, יצירות,