הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
rain

חוקי מרפי בחורף


בתור מי שנולדה בסתיו אני אמורה כאילו לאהוב את החורף, אז וואלה... לא כל כך אוהבת את הקור הזה. הימים הקרים מאלצים אותי להתחבא מאחורי שפע שכבות של בגדים, כי קר לי תמידית, מגביל אותי ביציאות מהבית ובכלל, מחשיך מוקדם והיום נגמר כל כך מהר. כנראה בתור עונש למי שלא כל כך אוהבת חורף גם לי יש את סיפורי הפדיחות והבאסה שקורים לא מעט בימים הגשומים והמועטים של השנה

מטריות, בחורף הישראלי זהו מוצר חיוני והכרחי, אך אני משום מה וויתרתי עליו. בחורף הקודם, כל מטריה שקניתי נשברה אחרי השימוש הראשון. פעם דרכתי עליה עם העקבים, פעם אחרת הרוח הפכה אותה ולא הצלחתי לסדר אותה בחזרה, מקרה אחר בו שכחתי את המטריה בעבודה ויום למחרת היא כבר לא הייתה במקומה, פעם אחרת היא פשוט נשכחה באוטו ועד שנזכרתי בה כבר מעכו אותה מיליון דברים והיא נזרקה לפח.

החורף הזה, לא הצטיידתי מראש ולא למדתי את הטעות, חשבתי שאני יכולה להסתדר בלעדיה. על כל פעם שחשבתי זאת, נענשתי קשות וחזרתי הביתה רטובה עד שד עצמותיי. מלבד ערב בודד אחד בו חזרתי מהעבודה והחלטתי שאי אפשר להמשיך כך ואני חייבת מטריה. נכנסתי לסופר, קניתי מטריה, ועד שהגעתי הביתה... כמה צפוי המטריה כבר נשברה...ושוב חזרתי הביתה רטובה ומעוכה. באותו ערב לא וויתרתי, עשיתי עוד קצת בלאגן בבית ובסוף מצאתי מטריה, הלכתי איתה כל יום לעבודה, בדיוק באותם ימי שמש היפים שטיפת גשם לא ירדה בהם עד שנמאס לי להיסחב עמה והשארתי אותה בבית, בדיוק ביום חורפי ונפלא.

אם כך, אפשר לסכם את החורף הזה ששרדתי אותו בלי מטריה אבל שילמתי מחיר כבד ולא פעם נרטבו לי הבגדים, הנעליים הגרביים ונמרח לי כל האיפור ושיער כמובן. אולי שנה הבאה... אקנה לי מגה-מטריה כזו שלא תאכזב... ואולי לא.

כדי לסיים את החורף במתיקות נפלאה, היום כשאספתי את ביתי מהגן התחיל לרדת גשם, לקטנה לא כל כך הפריעו הטיפות היורדות והמתחזקות, היא שרה "טיפ טיפות" ונהנתה מכל שניה, ואני, על עקבים, חצי דרך סחבתי את התיקים של שתינו וגם אותה על הידיים ניסיתי לצחוק על כמה מרפי לא מוותר לי ושוב רצה להראות לי כמה אני טיפשה ששוב החלטתי שאני יכולה להסתדר בלי מטריה...

מוצר נוסף הכרחי לחורף הוא מייבש כביסה. החורף הזה יותר מתמיד אני כבר משוכנעת. לייבש כביסה בבית זה פשוט סיוט, לא מעט פעמים ניצלתי את הרדיאטור לייבוש של הדקה ה90 כי שוב  כל הבגדים רטובים. המתקן ייבוש הביתי שמתייצב לנו בגדול במרפסת שירות אינו מספיק והפך להיות מקום נפלא לאגור בו את כל הכביסה שיש לתלות ולייבש, ומרוב כביסה הכול כבר מעורבב ולא ברור מה יבש, מה רטוב ו.. מה צריך לכבס.

פטנט נפלא לייבוש מגבות היה להשתמש בכל הכיסאות שיש בבית, נראה מצחיק להיכנס לבית שבו על כל כיסא תלויים בגדים ומגבות, לפחות מצעים השתדלתי לכבס בימים עם שמש בוודאות.

פטנט  נוסף הוא לתלות את הכביסה בחוץ ולכסות בניילון גדול. הרעיון מעולה ועוזר לייבש כביסה שאינה דחופה, כיוון שבימים קרים לכביסה לוקח זמן רב יותר להתייבש. הטריק הזה עבד לי כמה פעמים עד שהגיעו ימי רוח חזקה וכמה סערות שהעיפו לי את הניילון למרות שחיברתי אליו לא מעט אטבים, והכביסה שהייתה תלויה? חלקה עפה לשכנה למטה והוחזרה אלינו יבשה J

החורף שחזר אלינו לכמה ימים אחרונים, כרגיל לא מוותר לי ואתמול בערב חשבתי שאוכל להתחכם ולתלות כביסה ולצפות שלא ירד גשם למרות הבטחות החזאי. שוב התבדיתי והכביסה כמובן נרטבה, הרדיאטור כבר מחכה שאייבש בגדים בשביל הקטנה.

מים חמים. יש לנו דוד שמש אמנם אבל בחורף הוא לא עוזר לנו במיוחד, יש לנו טיימר מגניב שמכוון להדלק אוטומטית כל בוקר בשעה מוגדרת, זה באמת נפלא, רק לא מעט פעמים או שקמתי מוקדם מידי ולא כיוונתי לשעה הנכונה, או שקמתי מאוחר מידי ולא כיוונתי את השעון לשעה הנכונה או שפשוט הורדתי את האפשרות של ההפעלה האוטמטית וככה שוב נתקעתי בלי מים. נפלא. אולי אולי שנה הבאה עוד נחשוב לקנות את המכשיר החשמלי שמחובר למים ומוציא מים חמים ישירות בלי לחכות לדוד עד שיתחיל לעבוד.

אוכל. בחורף יש חשק למאכלים חמים, מרק הוא האולטימטיבי מבחינתי. וכמה צפוי שכל פעם שאכין סיר מרק נפלא הוא יתחסל במידי ופעם הבאה אני אכין כמות גדולה יותר ודווקא אז אף אחד לא יאכל והכל נזרק וחבל.

את החורף הזה אני מסכמת בנוחות לא מספקת ששוב אני חיה בחברה מפונקת וגם אני כמו כל ישראלית ממוצעת, אוהבת לדאוג לנוחות שלי ועד החורף הבא יש לי משימה: מייבש ומטריה, צעיף כבר יש לי.



מה דעתך על חוקי מרפי בחורף ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהתארגנות לחורף,ייבוש כביסה בחורף