הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
reshimatmesimot

רשימת משימות


מאמר זה מדבר על הצורך שלנו להכניס סדר בחיינו ועל דרך פשוטה ויעילה מאוד לעשות זאת
כמעט כולנו טובעים בתוך ים המשימות השוטף אותנו בתרתי משמע יום יום. לעתים ישנן תקופות רגועות יותר אך רוב האנשים החיים במאה העשרים ואחת בעולם המערבי עמוסים מפה ועד להודעה חדשה, אשר לעולם איננה מגיעה, יש לומר בציניות...
כדי לנסות להשתלט על ריבוי המשימות שלנו כדאי להכין רשימה של משימות ותהיו סמוכים ובטוחים שאחת מהנאות החיים החדשות שתכירו תהייה לסמן קו על כל משימה שבוצעה. אפשר למרקר את המשימה בטוש צבעוני ולהוסיף לבבות מסביב או לחלופין לחרוט עליה עם העיפרון בחוזקה עד שכמעט ולא יישאר ממנה זכר. הכל תלוי בכם. 
גם ההכנה של הרשימה תלויה בכם, אולם לאחר שתושלם תמצאו את עצמכם מבצעים את המשימות ביתר קלות ולו רק בגלל הצהרת הכוונות שלכם לארגן את חייכם. ניתן לומר שיש כאן מעין התכווננות למטרה מסוימת ולאחר שהתכווננתם, הביצוע נעשה פשוט יותר. לפני כחודש הכנתי רשימה של עשרות דברים שהיה עליי לבצע ויומיים לאחר מכן עיינתי בה, תוך הרגשה כי ביצעתי הרבה מהן - ולתדהמתי גיליתי שכמחצית מהמשימות כבר היו מאחוריי. 
מומלץ עוד יותר לעשות כמה רשימות. למשל, אם אתם סטודנטים כדאי להכין רשימת מטלות לימודיות יומיות שתחלק לכם את החומר בצורה נכונה במהלך הסמסטר, כך שתספיקו להגיע מוכנים אל בחינות הגמר ואפילו להגיש את העבודות כמה ימים לפני הזמן במקום לילה לבן ולא אפקטיבי במיוחד ברגע האחרון. כמו כן, רשימה נוספת החביבה עליי במיוחד היא רשימת מטלות הבית, בדומה לצ'ק ליסט בענף המסעדנות, למי מכם שהיה מלצר ויודע שביום רביעי מפלשים את הקנקנים וביום חמישי מנקים את מכונת הקפה.
רשימת מטלות הבית יכולה להיות לדוגמא:
ביום ראשון - מסדרים את ארון הבגדים, תורמים את מה שלא צריך לנזקקים, בודקים מה יש לשלוח לניקוי יבש ובעלי לב חזק יכולים לנסות למצוא מחדש זוגיות לגרביים האבודות... ביום שני - ממיינים ניירת. זורקים את מה שלא צריך ומטפלים בכל ניירת הדורשת טיפול מיוחד, כגון: שיחה אל הבנק או אל חברת האשראי על מנת לברר מהותו של חיוב לא ידוע וכדומה.
ביום נוסף נערוך סדר בחפצים, ביום אחר נערוך ניקוי יסודי של אבק וכמובן חשוב שנמצא יום לניקיון הבית: טיטוא, שטיפה, ניקוי שירותים, כיורים ועוד. 
הכי חשוב שתזכרו: גם אם לא הספקתם את כל משימותיכם, אל נא תכעסו על עצמכם מכיוון שיכולה אני להבטיח שללא הרשימה הייתם עושים פחות ממה שהספקתם.
וליצירתיים שביננו: מומלץ לעשות רשימות של חלומות שאתם מעוניינים להגשים, למשל: מקום יפה בו תרצו לבקר, רעיון לספר פרי עטכם שתרצו לכתוב ביום מן הימים, חוג אליו תרצו להירשם ועוד. 
עצם הכתיבה תחרוט את כוונתכם לא רק על הנייר אלא גם בנשמתכם ועוצמת הכוונות שלכם תסייע לחלומות להתגשם.

בהצלחה!


מה דעתך על רשימת משימות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה