הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
rtln

להפסיק להשתמש בריטלין


סיפור קצר ופיקטיבי על איך אפשר להפסיק לקחת ריטלין, על הנזק שלו ועל הפתרונות האחרים
איך הפסקתי לקחת ריטלין בצבא
 
שלום, קוראים לי אורי, זה הסיפור כיצד הפסקתי להשתמש בריטלין וטיפלתי בבעיית הקשב וריכוז. במשך שנים הייתי חי על ריטלין, לא הייתי יכול לשבת לרגע בכיסא, להקשיב בכיתה, להתרכז. לא יכולתי לעשות כמעט כלום, כל היום הייתי צריך לקום בבוקר לקחת ריטלין, בצהריים לקחת ריטלין, ולפעמים אפילו בערב.
 
שהייתי ילד, ההורים שלי שלחו אותי לאבחון, כשהייתי באבחון גילו שיש לא בעיה של קשב וריכוז, ADD, והמליצו על לקיחה של ריטלין על פי הצורך. ההורים שלי הקשיבו לרופא ואני הקשבתי להם, התחלתי לקחת ריטלין מגיל 9, ככה עד כיתה י"ב, לא הפסקתי, היו ימים שבהם לקחתי כמה פעמים ביום, ימים שהייתי לוקח פעם אחת, אבל הייתי לוקח כל יום.
 
הנקודה בה הפסקתי לקחת ריטלין הייתה בצבא. לא קבלתי מרשם לזה, ועד שפגשתי רופא שידע שאני סובל מבעיית קשב וריכוז כבר הספקתי לשבת בשיעורים, מטווחים ובעצם כל הטירונות שלי לא הייתי על ריטלין. כמה שבכיתי, צעקתי, אמרתי שאני לא יכול לשבת שאני משתגע. בצבא כל זה לא משנה, או שאני אשב בשקט ואלמד או שאני אקבל שבת. אז למדתי.
 
רק אז במהלך הטירונות ראיתי שאני יכול לשלוט בבעיית הקשב וריכוז שלי, לא האמנתי שכל השנים האלה הייתי לוקח ריטלין סתם, ובעצם אם מאמץ והמשמעת הנכונה יכולתי לשלוט בבעיה. נפגשתי עם הרופא כמעט בסוף הטירונות ושאלתי אותו האם זה הגיוני במשך שנים סבלתי מבעיה של קשב וריכוז ופתאום בחצי שנה האחרונה הבעיה נפתרה, הרופא אמר שייתכן כי מעולם לא סבלתי מבעיית קשב וריכוז והיה אבחון שגוי, כי הבעיה אינה נפתרת עם הזמן.
 
לא האמנתי למה ששמעתי, ייתכן שבמשך שנים הייתי לוקח ריטלין לטפל בבעיה שלא קיימת, כל התופעות לוואי, העייפות, כל הדברים האלה היו לחינם. לא ידעתי מה לעשות אם עצמי. למזלי גיליתי את זה במהלך הצבא והפסקתי עם הריטלין.
 
המשכתי את השרות הצבאי שלי וסיימתי אחרי 3 שנים נוספות בהן הייתי בקבע. אבל המספר שהייתי רוצה להעביר לכל מי שקורא את הסיפור שלי, בבקשה תזכרו, ללכת למספר אבחונים, לא מספיק ללכת לרופא אחד שיגיד שהילד שלכם סובל מבעיית קשב וריכוז, ייתכן שהוא טועה ואז תתנו לילד שלכם במשך שנים ריטלין לחינם. אתם תבזבזו כסף והילד יסבול מתופעות לוואי.
 


מה דעתך על להפסיק להשתמש בריטלין ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כריטלין, בעיות קשב וריכוז, שימוש בריטלין, להפסיק להשתמש בריטלין, איכות חיים