הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
save

הגנה על חשבונותיכם ומחשבכם האישי


המאמר מדבר על דרכי הפריצה של האקרים לחשבונותיכם באינטרנט ולמחשבכם האישי ועל הדרך להתגונן מהם.

יש לא מעט דרכים לתקוף את מחשבכם האישי, אם זה דרך אתר שאתם נכנסים אליו או דרך קובץ שהורדתם. 

אני אתייחס להדרכים העקיריות שבהם , התחיל מה מהקל אל המסובך יותר . 

תקיפה : "בורטפורס"
הדרך הכי קלה לפרוץ לכם לאימייל או לחשבון פייסובק היא דרך "בורטפורס" ע"י בורטפורס האקר מנסה מקבץ ענק של סיסמאות אקראיות או לפי אלגוריתם שנוצר מראש , ובו הוא מנסה סיסמא סיסמא עד שהבורטפורס מוצא את הסיסמא הנכונה ושולח אותה להאקר, בגלל שזה לוקח המון זמן , ויש יותר מידי צירופים אפשריים , האקרים מעדיפים להימנע מזה .

התגוננות: 
הדרך להתגונן מהבורטפורס היא קלה ביותר ,  כל שתצטרכו לעשות הוא לגוון בסיסמא לשלב אותיות ומספרים , אם תאכלו לשלב תו זה יהיה מצויין ביותר והסיכוי שיצלחו לפרוץ לכם לחשבון דרך בורטפורס הוא אפסי. 
דוגמא לסיסמא גרועה : 1234 דוגמא לסיסמא טובה : A92z85z  

תקיפה :"פישינג" 
פישינג הוא אתר הוא יכול להראות כמו אתר הבנק שלכם , או וואלה , או הפסייבוק , והוא יראה אחד לאחד אותו דבר, ותעלו ססטוסים בפייסבוק , ותדברו עם אנשים בצ'ט ותשלחו אימיילים , ותכנסו לחשבון בנק , הכל רגיל. ההבדל הוא שזה להאתר שחשבתם שנכנסתם אליו, אלא אתר פישינג שנועד לקחת ממכם את הפרטים, ברגע שהכנסתם את הפרטים לכניסה לאתר , הם נשלחו ישר להאקר שבנה את הפישינג עצמו . 

התגוננות: 
אל תכנסו לאתרים במיוחד לבנק,דרך גוגל , אלא ישר דרך שורת הכתובת במעלי הדפדפן,  תדאגו לשנות את הסיסמא שלכם פעם בחודש חודשיים לפחות , ככל שיש באתר דברים חשובים יותר , תשנו את הסיסמא ביותר דחיפות אך תדאגו לזכור אותה! 

תקיפה : "סוס טוריאני" 
האקר שולח לכם קובץ למחשב , או יכול לבוא בתור תמונה שראיתם באינטנט והיא נכנסה לכם לתיקיית ה"קוקיז" במחשב וזה יכול להיות קובץ שחבר שלח לכם. המטרה של סוס טוריאני היא כיאלו לפתוח להאקר את הדלת האחורית של המחשב שלכם , ועל ידי כך הוא נכנס לכם למחשב רואה את כל מה שאתם עושים ויכול לעשות בו כרצונו. 

התגוננות : 
אם שולחים לכם לכם קובץ ואומרים לכם שזה תמונה (GIP,JEPG וכו'..) או שזה שיר (mp3,wma וכו'..) ובמקום הסיומות הנ"ל יש לקובץ סיומת של exe או גרוע יותר bat אל תורידו רוב הסיכויים שזה וירוס, פעם בשבוע לפחות תעשו סריקה כללית למחשב שלכם דרך האנטי וירוס כדי לחפש וירוס סוסים טורייאנים ורוגלות , אם הוא ימצא תמחקו את כולם. 

המשיך את הסוגי תקיפה והתגוננות בסייבר ובמחשב במאמר הבא שלי , 

לשאלות הינכם מוזמנים ליצור איתי קשר


מה דעתך על הגנה על חשבונותיכם ומחשבכם האישי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת מושיקו כלימי ב 06/04/2014 12:38כל הכבוד אחיתגובה לתגובה

ידוע כהתגוננות,ברשת,הגנה,האקרים,תקיפה,שיטות,פישינג,בורטפורס,סוס טורייאני, אנטי וירוס,