הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
stressless

טיפול טבעי במתח נפשי


שיטות טיפול בצורה טבעית במטח נפשי,
חדשות, עומס בעבודה, קשיים בזוגיות, פקקים, איך לגמור את החודש. כל אלה יכולים להיות גורמים למתח בחיים שלנו.
מתח יכול להשפיע עלינו באופן גופני ופסיכולוגי. דוגמאות להשפעותיו הם עייפות, כאבי ראש, רגישות יתר, חוסר ריכוז, חוסר שינה, חוסר חשק מיני ועוד.
היכולת שלנו להתמודד עם המתח של החיים קובעת לנו במידה רבה את איכות חיינו. 
אנשים משקיעים שנים רבות בטיפולים נפשיים, על מנת לשפר את איכות חייהם מבלי להקדיש מספיק תשומת לב להשפעות הגופניות של המתח.
מנגנון המתח (Stress) בגוף שלנו
היכרות יותר טובה במנגנון המתח בגופינו ויכולת להשתמש בטיפול נטורופתי, יכולים לתרום לנו, לא רק בפן הפיזי אלה גם בפן הפסיכולוגי, על ידי חיזוק הכוחות הנפשיים שלנו, וקיצור דרך בתהליכים טיפוליים של הנפש והרגש.   
בזמן מתח, בנוסף לשינויים במצב הרוח, הגוף מגיב בסדרה של שינויים פיזיולוגים שדומים יותר למצב של סכנה פיזית. שינויים אלה כוללים: הפרשת הורמונים אדרנלין, קורטיזון והקורטיזול. כתוצאה מההורמונים, מערכת העיכול ומערכת החיסונית מפסיקות את פעילותן כמעט לגמרי, לחץ הדם יעלה, קצב הלב יוגבר ותהיה הזרמת דם חזקה לשרירים. בנוסף הכולסטרול יעלה, והמאגרים של שומן וסוכר יהפכו לאנרגיה זמינה.
כך קורה אצל בני אדם ובדומה בבעלי חיים רבים בטבע.
הפרשה של ההורמון האדרנלין הוא הגורם העיקרי לרוב הסימפטומים שאנחנו חשים, שלעיתים הם בלתי מובנים לנו, כמו למשל: הרגשה של זרמים בכול מיני מקומות בגוף.
מתח ממושך מחליש את הגוף במיוחד ויכול להיות גורם למחלות רבות בגלל השפעתו השלילית על המערכת החיסונית. בנוסף מתח ממושך יכול להיות גורם לתופעות של.חרדות, דיכאון, התקפי פאניקה הם
טיפול נטורופתי במתח נפשי
מתח או "עצבים" כפי שאנחו אוהבים להשתמש, מחליש את הגוף ואפילו את המערכת העצבים.
ישנה פורמולה של ויטמינים מקובלת הנקראת anti stress formula שמכילה בעיקר ויטמיני קומפלקס ו C קומפלקס. אלה הויטמינים שמחזקים את המערכת העצבים ואת בלוטות האדרנל. בהעדר פורמולה זו, כדאי להשתמש במולטי ויטמין המכיל לפחות 50 מג' של קבוצת ויטמיני B  ולקחת ויטמיני C קומפלקס בנפרד.
ישנם תוספי תזונה כגון חומצות אמינו (חומרים טבעיים שמהן מורכב חלבון) וצמחי מרפא מסוימים שמשפרים את תפקוד המוח, ויש להם השפעה אנטי דכאוני ואנטי חרדה קלים שניתנות תחת טיפול של נטורופת או רופא. יש לציין שהם אינם יכולים לבוא במקום תרופות קונבנציונליות.
בזמן מתח גדול הגוף מאבד סידן ומגנזיום שכדאי להחזירם. מתרחשים גם תהליכים של חמצון תאים שבחלקו נמנע על ידי לקיחה של אותם ויטמינים שדיברנו קודם. במיוחד לקיחה של מולטי ויטמין טוב שהוא כמעט כולו מורכב מנוגדי חמצון.
אזכיר לכם, שלפני כמה שבועות, בטיפ השבועי, כתבתי איך להכין חליטה של צמחים מרגיעים אלה: לואיזה (ורונה), בבונג (קמומילה), מליסה, תרזה (טיליה), שהעיקר לחלוט לפחות 15 דקות.
אפשר להשתמש בתערובות מוכנות בטבליות, או בתמציות, כאשר מומלץ להשתמש בתערובות ולא בצמח אחד בודד. התערובות מכילות צמחים כמו פסיפלורה, ולריאנה ועוד.
לכל צמח פעילות שונה ומיוחדת. לנטורופת יש את הבחירה והידע להשתמש בצמחים באופן ספציפי לסימפטומים של המטופל. יש מטופלים הזקוקים להרגיע מתח או כאב בגוף. דוגמאות:  בבטן בכל האזורים, מועקה בחזה, כאב ראש באזור כל שהו, כאב גב עליון, גב תחתון, כאב בירכיים, כאבי פרקים, ועוד.
עוד צמחים טובים הם ג'ינגסן סיבירי המחזק, וג'יגקו בילובה לריכוז ולזיכרון.
בתחום התזונה מומלץ לאכול אוכל בריא ובמיוחד לא להשתמש בכלל או במעט: קפה, תה, שוקולד, סוכר," ג'נק פוד", אלכוהול, סיגריות. תופעה נפוצה והפוכה בזמן מתח היא שימוש מוגבר של כל אלה, שבעצמם גורמים ליותר מתח ולא מיטיבים עם גופנו.
כלים נוספים של הנטורופת להפגת מתח הם שמנים אתריים, ופרחי באך, אותם לא נסביר היום.
עיסוק בפעילות גופנית, לפי נטיותיו של כל אחד ובתנאי שיש אלמנט של מנוחה והרפיה בבחירה, יתרום לבריאות הנפשית והגופנית.
טיפול נוסף נגד מתח
אין כמעט אדם בארץ שלא חי במתח. אני רואה באופן חיובי שאנשים מטפלים בעצמם. טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי הפך להיות יותר מקובל ופחות חריג. אנשים מבקשים בחנויות טבע כדורים טבעיים להרגעה ולשינה יותר טובה שאין להם תופעות לוואי ולא ממכרים. יש יותר מודעות שויטמינים ומינרלים טבעיים עושים הבדל, מחזקים ועוזרים להתמודדות היום יומית. העצות להבנה ולטיפול במתח נמצאים במאמר. תפקיד הנטורופת הוא לאבחן את המצב הספציפי של המטופל ולתת לו את הפתרון שלו.
הפורמולה STRESSLESS  של חברת נטורופארם, פותחה על ידי ד"ר אנריקה יפה ומסייעת בטיפול במתח נפשי.
מוזמנים ליצור קשר
054-2125127 ד"ר אנריקה יפה

 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על טיפול טבעי במתח נפשי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כעומס בעבודה, גוף, בריאות,עייפות, מתח נפשי, רפואה טבעית, בריאות, ריפוי טבעי,
נכתב ע"י yeshayad
בתאריך: 18/09/2015
Yeshaya Dinerstein בן 38

30 מאמרים | 71127 כניסות
מאמר זה נקרא 1470 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
 השארת תֶּשֶׁר לyeshayad
אהבתם את המאמרים שלי, תשר יתקבל בברכה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!