הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
stuff_for_children

ילד ראשון? מה כדאי שיהיה בבית


המשפט המוכר שילדים זו הוצאה גדולה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש. מעבר להוצאות הבגדים,החיתולים,הבקבוקים והמטרנה, הבאת עולל קטן לעולם מביא איתו שפע הוצאות יצירתיות שהאלכימאית תוהה איך אפשר בלי ובעצם... לא יודעת איך זה בלי
כדאי שיהיה בבית, רצוי שיהיה בבית, חובה שיהיה בבית, אי אפשר פשוט אי אפשר בלי!
 
הרשימה של האלכימאית:
 
מייבש - עם כל כמויות הכביסה שגוזל העולל הקטן אף אחד לא יופתע לגלות שמכונת הכביסה לא מפסיקה לעבוד, אך מי מייבש את כל זה? כמובן שאם מדובר בימי הקיץ החמים העסק הופך לקל יותר ואילו בימי החורף הכביסה היא סיפור מתמשך שאינו נגמר ואינו מתייבש. 
את המייבש האישי שלנו "נזכרנו" לקנות כאשר הנסיכה כבר הגיעה לגיל שנתיים וחצי ומאז אני לא מפסיקה להתפלא כל פעם מחדש איך הייתי בלי מייבש?! עומס כבד ירד ממני, החיים המפונקים גם ככה בעולם המודרני הפכו את עניין הכביסה לקל יותר ובכלל... זה כבר לא סיפור.

מכשיר אינהלציה- אי שם במיוחד בימי החורף הקרים בשנתו הראשונה של העולל ובייחוד בעת כניסתו אל הגן/מעון הוא מתחיל לגעת בצעצועים, לתקשר עם הסביבה, ליצור חברויות ו... להתנסות במחלות השונות, צמחית שיניים ועוד וירוסים הזויים של 24 שעות, משני דברים אי אפשר להפטר והם כמובן השיעול והנזלת. אותם לילות לבנים שהפעוט מתקשה לנשום, הרופאים ממליצים על אינהלציה לעיתים בתוספת סטרואידים ושאר כימיקלים ולעיתים מייעצים לשים רק מי מלח. 
מניסיון, המכשיר אינהלציה עזר להקל על הנסיכה רק לאחר התמדה של לפחות 48 שעות, שלוש פעמים ביממה.  אנחנו בתור הורים מחפשים תמיד להקל על ילדנו בכאבים ובמחלות השונות, מחפשים להוציא כסף כדי לגונן עליהם ולעזור להם,מכשיר האינהלציה כבר הוכיח את עצמו בתחום הזה. כדאי שיהיה בבית.
כמובן שילדים לא אוהבים לשים את המסכה. אנחנו הצלחנו לשכנע את הנסיכה לנשום את החומר לאחר שהראנו לה שגם אנחנו את זה, העברנו את זמן האינהלציה בצורת משחק ולמכשיר קראנו חזיר. צחקנו עם הנסיכה על הקולות המצחיקים שהמכשיר משמיע, ההצלחה היתה כה גדולה שגם כאשר הנסיכה חזרה להרגיש טוב היא בקשה לשחק ב"חזיר".

מזגן -  איך אנחנו גדלנו בלי?! במבט לאחור על הילדות שלי אני כבר ילדה גדולה, כבר לא זוכרת, אני היום שונה ונראת אחרת, אני אישה קטנה ויש לי מזגן בכל חדר בבית. וברצינות...לא מבינה ולא זוכרת כמה חם או קר היה, אך אני לילדיי לא אתן לסבול והמזגן הוא בן בית בביתנו מחמם אותנו בלילות החורף הקרים ולא מפסיק לעבוד בימי הקיץ החמים. לא מבינה איך טרם ימי המזגן ההורים שלנו לא הניפו עלינו זרי דפנה לצנן אותנו ולהחביא אותנו בתנורים. פעם פשוט היינו מתרוצצים ערומים בימי הקיץ או מתגלגלים בשמיכות בחורף. התעללות ו/או התערטלות של פעם... מה משרד הרווחה היה אומר על זה היום?

מכשיר אדים - חברו הטוב של מכשיר האינהלציה, כנראה שהם בני דודים. מלווה את הלילות של החורף לצד המזגן,מעשיר את החדר בלחות ומאפשר אוויר לנשימה, בעוצמה נמוכה לאורך הלילה מכשיר האדים הקרים מוסיף ללילה אווירה מעושנת אך בפקט הבריא שיתכן ועוזר לנשימה של הפעוטה הקטנה. בהקפדה רצופה והפעלת המכשיר מידי לילה ניתן להרגיש בהבדל, לנשום מעט לרווחה, עוד מוצר שזרקנו כסף עליו כדי להקל על ילדנו מעבר לחיבוק שהענקנו לו כשקמנו אליו בלילה (כשהוא שוב התעורר!) שהיה לגמרי בחינם$
כמה עולה? 130-250 ש"ח בכל חנויות הפארם וחנויות למוצרי תינוקות.

תמי 4 - או למעשה כל מכשיר חשמלי לסינון וטיהור המין שיודע לחמם ולקרר את המים בלחיצת כפתור קטנה. אמנם תמי 4 עדין לא יודע להוציא מים רתוחים פושרים להכין פורמולה לתינוק אך לפחות לא צריך להמתין נצח שהקומקום שוב יירתח. נוח מאוד לשימוש בלי לסחוב בקבוקים, מספיק שגם ככה יש תינוק קטן שלא יורד מהידיים, אז לפחות שישיות של ליטר וחצי אנחנו כבר לא סוחבים.
 
מניסיון, הפרסומות לא משקרות וכשיש מכשיר כזה בבית, שותים יותר!

תמי 4 הוא יחסית יקר וקמו לו בשוק כמה מתחרים,בשורה התחתונה כולם עושים את אותה הפעולה, ממליצה לבצע סקר שוק לפני הרכישה ולא לרוץ לקנות בבהלה כמוני חודש אחרי שהנסיכה נולדה. 
לכאורה,נדמה שלאחר ביקור טכנאי מטעם תמי4 בביתנו מספר פעמים,מבנה המכשיר מבפנים נראה פשוט וזהה לשאר המתחרים, כנראה שעיקר הכסף שלנו על המכשיר הולך על השירות האיכות, המהיר והאדיב שתמי 4 לפנינו מציבים.

אייפד - המחליף הרשמי של הקומפי בבתינו. תפעול האייפד פשוט ונוח, אין הרבה כפתורים, אין הוראות לקרוא,שימוש קל ונוח באצבעות הפינצטה שהתחברו בפשטות אל המכשיר האהוב. אני מודה, האייפד הוא סוג של בייביסיטר לנסיכה, מספר לה סיפורים, שר לה שירים, מציג לה את כל הסרטים והתכניות שהיא אוהבת לראות ושפע האפליקציות לא מאפשרים לה להשתעמ מהמכשיר. כלי נגינה וגם ציור, פאזלים ועוד משחקי הרכבה בפעולת אצבעות קטנות. כמובן שהאייפד לא מחליף שאר משחקי ההתפתחות וקשר עם הסביבה הטבעית, אך בשימוש מתון של זמן מוגבל ביום, האייפד הוא עוד כלי שימושי מחנך ומהנה עבור הנסיכה האישית שלנו שתזהרו ממנה אם תבקשו ממנה לשחק "רק קצת" באייפד שפעם היה של אמא ואבא ועכשיו הוא פשוט שלה!
 
והדברים הקטנים...

תכניות מוקלטות -  ככל שהנסיכה האישית שלי גדלה גם הרצונות שלה נהיים ספציפיים וברורים יותר כנל בהיבט הטלויזיה שהחדרנו לחייה מידי בוקר כשהיא מתעוררת ושותה שוקו ואם חלילה הנסיכה התעוררה מאוחר או מוקדם מהרגיל, לא פעם מצאנו את עצמנו בבעיה כשהנסיכה דרשה לראות את "דורה" על המרקע. תודות ל"יס מקס"  המקרה לא חזר על עצמו שוב. ובכלל היס מקס משרת אותנו נאמנה, מאפשר נו לברור ולבחור את התכנים שאנחנו רוצים ובוחרים להראות לנסיכה בלי שתחשף לצפיה רצופה מול "הופ" אשר חלק מהתכנים עדין לא מתאימים לגילה והשלט עדין נמצ בשליטת ההורים. 
בסה"כ ילדים אוהבים לרות דברים מוכרים ושווה להצטייד בבית במכשיר די.וי.די איכותי עם כמה דיסקים טובים או דיסק און קי זמין שמתחבר למכשיר. בביתנו מככבים "דודו פישר" "בלי חיתולים" וכמובן "הפיציקט של רינת". רק די.וי.די שמספר ומסביר על חשיבות הסדר והניקיון עוד לא מצאנו, המלצות יתקבלו בברכה!

סוללות - שפע של משחקים וצעצועים יש לנסיכה, כאלה שדורשים סוללה אחת קטנה או שתיים ובכל מקרה אי אפשר להנות מהם בלי הסוללה שלרוב מתחסלת במהירות, לעיתים מתגלגלת ובורחת מתחת לספה כי הנסיכה החליטה לבדוק את המשחק על כל חלקיו. סוללות קטנות ואצבע כדאי שיהיו בבית. לעולם אין לדעת מתי יגיע שוב לביקור הדוד שקונה לכולם משחקים שיוצרו בסין ומגיעים ללא סוללה BUILT IN באריזה והנסיכה צורחת ולוחצת על הכפתור ללא הצלחה, כדאי שתהיה מוכנה בשלוף לספק את מבוקשה.

לסיכום, אמנם תינוקות נולדים ללא שקע חיבור לחשמל, אך לא ניתן להעתלם מהטכנולוגיה ומוצרי החשמל שחדרו אל עולם הילדים התמים, הדליקו אותנו ההורים שמחברים את ילדינו ומטעינים בשפע אנרגיה.
 


מה דעתך על ילד ראשון? מה כדאי שיהיה בבית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כרשימת ציוד לילד ראשון,מכשירי חשמל ביתיים נחוצים