הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
tips-to-pick-a-sport

9 טיפים למצאו את הספורט שלך


כשמדובר בספורט, האפשרויות הן אינסופיות. מטניס וגולף לריצה ולרכיבה על אופניים, יש משהו כמעט לכל אחד. אבל, איך בוחרים ספורט שמתאים לאישיות שלך? אז כדי לעזור לכם למצוא את הספורט שלכם, התייעצתי עם מומחי כושר ואורח חיים. הנה מה שהם אמרו:
העריכו את האהבות והשנאות שלכם



"אנשים צריכים להסתכל על מה שהם נהנים מהם בחיים היום יומיים כדי למצוא את הספורט שלהם", אמרה קארי קארקוסה, מאמנת בריאות ורווחה מוסמכת באובורן. האם אתם אוהבים להיות בפנים או בחוץ? האם אתם אוהבים ליהיות בחום או בקור? האם אתם נהנים מניסיון, או שזה רק במטרה להגיע לנצחון? אתם מעדיפים להיות פעילים באופן אישי או כחלק מקבוצה? הערכת הצרכים הנפשיים והפיסיים שלחם יעזרו לכם לצמצם את האפשרויות ולהיכנס לכושר ופעילות. 


קבעו את גבולותיכם



לפני שישר תקפצו לפעילות ספורטיבית, שקלו את המטרות והמגבלות הפיזיות שלכם. קארי קארקוסה ממליצה לקחת מבט על מה שהגוף שלכם מוכן לעשות ולעמוד בו. "אתה רוצה משהו שיגרום לך להזיע או משהו שדורש  תנועה מינימאלית? האם המפרקים אלך יכולים להתמודד עם ספורט אינטנסיבי או שכוללת ריצה למשל, או משהו יותר רגוע כמו שחייה?" שואלת קארקוסה. כדאי תמיד להתייעץ עם רופא לפני התחלת ספורט או פעילות גופנית, במיוחד אם יש לכם מצבים בריאותיים קיימים. 


בחרו בין ספורט אישי או קבוצתי



תחשבו אם הייתם רוצים ליהיות חלק מקבוצה או לא. ספורט קבוצתי עשוי להציע לך הזדמנות לפגוש אנשים אחרים עם תחומי עניין דומים כאשר אתם משחקים כדורגל, כדורסל או בייסבול. אם הייתם מעדיפים קצת זמן לעצמכם כאשר אתם מזיעים ומתאמלים, שקלו רכיבה על אופניים, שחיה, ריצה או אפילו טניס כדי להעביר את הזמן. 


החליטו אם אתם רוצים מנהיג



כאשר בוחרים בספורט קבוצתי, זה חשוב גם להעריך את התכונות שלכם ולראות אם יותר מתאים לכם להנהיג או ליהיות חסיד. "אם אדם מעדיף מסגרת קבוצתית שבו פרט הוא מוביל ברור, סביר להניח שיותר יתאים לו בייסבול, כדורסל או פוטבול", אמרה שונה סימפסון, מאמנת מוסמכת באוקלהומה . "ענפי הספורט האלה כוללים עמדות מסוימות ששולטות יותר במשחק מאשר אחרים. למי שאוהב חלוקה שוויונית יותר של תפקידים, ספורט כמו כדורגל, כדור מים, חתירה וכדורסל יכול להיות יותר בסגנון שלהם. " 


בחר את העיתוי של התגמולים שלך



ענפי ספורט רבים מציעים סיפוק מיידי, בעוד שאחרים מורגשים רק  על פני זמן ארוך יותר. שקלו את העדפותיך עם תגמולים בעת בחירת ספורט. "הרבה אנשים מונעים יותר כאשר המטרות קטנות וקצרות טווח", אמרה סימפסון. הליכה וריצה מאפשרים לרוץ מרחק מסויים בכל פעם שאתה רוצה ובכך אפשר להגיע לתוצעות ברורות מיידית. טניס, חתירה וכדור יד גם מאפשרים לך לחוש גל מיידי של תחרות. סימפסון ציינה כי ספורט כמו כדורגל, בייסבול וכדורסל מציעים פרסים ארוכי טווח המורגשים רק בסוף העונה. 


קצבו את בחירותיכם



איך שאתה מעדיפים לבלות את הזמן החופשי שלך הוא גורם משמעותי במציאת ספורט שמתאים לאישיות שלך. האם אתה רגוע ונינוח בזמנך הפנוי? גולף הוא אחד מענפי הספורט הנינוחים ביותר שנעשים בחוץ, אבל זה גם אחד מהעזים ביותר. זה בדרך כלל ספורט שנעשה כאשר מתאים לך. שחיה וריצה נהדרות עבור אלה שרוצים לצעוד בעצמם ולבנות למעלה לפעילות מאומצת יותר. אתה יכול בקלות להכניס את הפעילויות האלה אפילו אם יש לך רק מעט זמן פנוי. 


תשקלו את הספורט שאתם צופים בו בטלוויזיה



קאראקוסה ממליצה לנסות את הספורט שאתה נהנה לראות באולימפיאדה. "אולי אתה לעולם לא תהיה מתעמל, אבל אולי משהו כמו יוגה יעזור לך לשפר את המתעמל הפנימי שלך," היא אמרה. 


תבררו מה זמין



פעילויות הספורט והקבוצות הזמינות באזוריכם עשויים לצמצם את האפשרויות שלך קצת. ראה מה יש כדי למצוא התאמה מושלמת. לערים רבות יש מרכזים קהילתיים המציעים ספורט קבוצתי , ואתה יכול להירשם לכמה ולאיזה שתרצה. רוב המרכזים מאפשרים לך לנסות משהו במשך כמה שבועות לפני קבלת מחויבות מלאה. 


תקפצו פנימה



אם אינך בטוח לגבי איזה ספורט יעבוד בשבילך, תקפוץ פנימה ותטעום את הספורט לפני שתתחייב לקבוצה או מטרה. תחשבו על ספורט כמו בופא (buffet), אתה אף פעם לא הייתה מעמיס צלחת עם ערימות של משהושאתה לא חושב שהייתה אוהב. מומלץ לטעום דברים ולקבוע מה אתה רוצה לפני שאתה מבצע השקעה עצומה. 
 
 
 
 

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על 9 טיפים למצאו את הספורט שלך ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כבחירת ספורט מתאים, ספורט, איך לבחור ספורט, אפשרויות של ספורט, ספורת אישי, ספורט קבוצתי