הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
water

קואצ'ינג משפחתי לחיסכון במים


פעילות אישית ומשפחתית בהקשר לחיסכון במים קשורה במילוי מטרות מסוג של "מעבר לעצמך". זאת משום שברוב הבתים אין בעיה כלכלית למימון מים וחיסכון בתחום זה אינו משמעותי מבחינת תקציב המשפחה. לעומת זאת, זהו חיסכון מאוד משמעותי מבחינתנו כחברה. בחופש יש הזדמנות מצוינת לשבת עם בני המשפחה (אפשר בזמן הארוחה או בכל התכנסות משפחתית אחרת) ולערוך סיעור מוחות על חיסכון במים בבית.
מומלץ לאפשר לכל אחד מבני המשפחה, קטן כגדול, לתרום רעיון משלו . כל רעיון הוא טוב נפלא ומקורי בשלב זה. כדאי לפרגן אחד לשני על החשיבה והמאמץ בכיוון. לאחר שהגעתם לרשימה של רעיונות, ניתן לבדוק כיצד כל אחד מתכוון ליישם משהו מכל מה שהועלה.
זכרו:
א.      הרגלים חדשים דורשים סבלנות רבה.
ב.      כל כיבוש של פסגה חדשה מתחיל בצעד אחד קטנטן בכיוון.
      ג.     קיימו מעקב על ההחלטות. תנו במה לכל הרגל שהוטמע.
      ד.    היפכו את החיסכון במים  לחלק מהשיח המשפחתי. שאלו אחת לשבוע-איך חסכת השבוע מים?
 
להלן דוגמאות להרגלי חיסכון במים שהוטמעו במשפחות:
*מפעילים את מכונת הכביסה ומדיח הכלים רק כשהם מלאים.
*ממחזרים מים בשימוש ביתי: למשל מנקים את פח האשפה עם מים, שהשתמשו בהם לכביסה ביד. משקים את הגינה במי הרחצה ובמים המטפטפים מהמזגנים.
*עושים טרור מקלחת לבני הבית
* כל פעם שמרתיחים ביצים - שומרים על המים שיתקררו ומשקים בהם את העציצים. המינרלים שמשתחררים מהקליפה אולי אפילו יעזרו להם. 
* שוטפים פירות וירקות במרוכז מייד לאחר קנייתם בתוך קערה במקום תחת מים זורמים. את המים מהקערה לא זורקים לכיור אלא לגינה או לעציצים.
* מים שנותרו בכוסות לא שופכים לכיור אלא מרווים בהם את העציצים והגינה.
*כשמצחצחים שיניים לא מאפשרים למים לזרום במהלך כל התהליך, אלא מורחים משחה על המברשת, פותחים מים, שמים קצת על המברשת וממלאים כוס לשטיפה וסוגרים מייד את הברז. בדומה לכך, במקלחת סוגרים את המים כשמסתבנים ופותחים מים לשטיפה אחרונה.
*מייבשים חצי מהדשא בגינה ובמקומו מקימים....
* משקים בטפטפות ובודקים מדי פעם שהן לא סתומות
* משקים את 12 עצי הפרי המתבגרים במשורה (פעם בשבוע 30 ל לעץ), את הדשא (משהו כמו 100 מ"ר) חצי שעה פעם ב-12 יום ואת הפרחים,שיחים ועציצים כ-12 דק פעמיים בשבוע כל אחד והטפטפת שלו,כולם מחופים בטוף או בכסחת.
*בדרך כלל, לפני המקלחת פותחים את המים כדי שיזרמו עד שיגיעו המים החמים. כמות המים שמתבזבזת היא אדירה. כפיתרון, שמים דלי מתחת לברז וכשהמים החמים מגיעים מזיזים אותו ומתקלחים. הדלי בדרך כלל מתמלא... מה עושים עם המים בדלי? ספונג'ה, משקים עציצים, ממלאים את המים בכלי של הכלב והחתול או ממלאים אקווריום.
*ביום גשום תולים כביסה עם סבון על החבל, מסבנים את האוטו ומאפשרים למי הגשם לסיים את העבודה.
 
שתהיה לנו שנה של שפע וערבות הדדית.
מאת עינת גרוס-ברונר בעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, סדנאות ניהול זמן ויומן יומי, אימון למציאת עבודה ופתיחת עסק,  הרצאות על רשתות חברתיות, לחץ ושחיקה וניהול.
http://www.mirror-strategy.com
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על קואצ'ינג משפחתי לחיסכון במים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאימון, חיסכון, משפחה, מים, כיוון, סיעור מוחות, הרגל