הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
why_are_there_bad_movies

למה בהוליווד ממשיכים ליצור סרטים הגרועים - 3 סיבות עיקריות


לאחרונה שמתי לב לתופעה מטרידה; אין סרטים טובים (בעיקר סרטי פעולה) לצפיה היום , לפחות לא כמו שהיה פעם .
לאחרונה שמתי לב לתופעה מטרידה; אין סרטים טובים (בעיקר סרטי פעולה) לצפייה היום, לפחות לא כמו שהיה פעם.  מסיבה בלתי מוסברת 4 מתוך 5 שוברי קופות בימים אלו הם: גרועים, ילדותיים או שמתייחסים לקהל הצופים כמו אל חבורת טיפשים. אחרי שחשבתי קצת על התופעה המדאיגה הגעתי ל 3 סיבות עיקריות הגורמות ליצירת סרטים גרועים כיום.

כסף
לפי דעתי הכל מתחיל ונגמר בכסף, או אם להיות יותר ספציפיים יותר מדי כסף. יש לאולפנים משאבים אינסופיים והם לא מפחדים להוציא את כל הכסף שיש ברשותם על רעיון טוב (רעיון טוב על נייר לפחות). רוב התקציב מתבזבז על סצנות פעולה מיותרות או על אפקטים מוגזמים של CGI הגורמים לצופה לחשוב "האם זה באמת היה הכרחי" .
עם כל הכסף שמתבזבז על אפקטים מיוחדים איכות העלילה בד"כ נשכחת. אף אחד לא רוצה להשקיע מאמץ ביצירת סיפור טוב, כולם רוצים תוצאות כאן ועכשיו. המפיקים חושבים לעצמם " אם אנחנו בזבזנו 100 מיליון דולרים על אפקטים מיוחדים, שום דבר אחר לא חשוב. הקהל יהיה עסוק בלהתרשם מאכות ה - CGI שיגרום להם לשכוח את כל השאר". למרבה הצער זה לא עובד ככה. הקהל הוא לא טיפש (לפחות רובנו), אי אפשר כל הזמן לעבוד על אנשים כדי שיצרכו מוצר רע ללא הפסקה.
בשנים האחרונות החיפוש אחר תסריטים חדשים וטובים גרם לאולפנים הגדולים ללכת לכיוון חדש. בגלל שאותם אולפנים לא רצו (או הצליחו) ליצור תוכן מקורי משלהם. הם פנו למשהו שכבר היה כתוב, הייתה לו הצלחה יחסית, ולעתים אף קהילה אוהדים. ספרים וחוברות קומיקס הפכו לישועה  של האולפנים שחיפשו רעיונות חדשים ורעננים בכל מקום אפשרי.
ברוב הסרטים שהתבססו על ספרים וחוברות קומיקס הבמאים / המפיקים / האולפנים נוטים לבצע כל מיני שינויים מיותרים לסיפור המקורי, דבר שהורס את כל הסרט ב 90% מהמקרים.
באמצע הדרך כשהאולפנים קולטים את הטעות האיומה עם שינויים המסיביים בעלילה (או את התסריט הרע שהם השתמשו בהתחלה וכבר יישמו אותו) המפיקים מנסים להסתיר את הפגם על ידי הכנסה לתוך הסרט בדיחות לא מצחיקות שאמורות להחביא את הבעיה העיקרית - העלילה הנוראה. למרבה הצער זה אף פעם לא עובד.
 
בחירת השחקן הראשי
בעיה נוספת היא בבחירת השחקנים המתאימים לתפקיד, אין שחקנים צעירים היום שיכולים להיחשב ככוכבי פעולה אמיתיים. האולפנים לרוב בוחרים שחקנים עלובים שבקושי ניתן לקרוא להם גברים (וויל סמית', מאט דיימון או בן אפלק). אין כמעט שום דבר שאפשר לעשות לגבי התופעה, למעט אולי אי צפיה בסרט (לפחות זה מה שאני עושה) .
יש רגעים שאני לא חזק מספיק ואני מתפתה על ידי כל אפקטים המיוחדים מגניבים לראות את הסרט המציג את השחקן חסר עמוד השדרה שקיבל את התפקיד הראשי מסיבות כאלה ואחרות אבל בסופו של דבר התוצאה הסופית היא בדרך כלל זהה .
 
PG-13
זוהי סוגיה שרוב האנשים מתעלמים ממנה או לא מכירים בה בכלל, אף אחד לא חושב על זה יותר מידי, אבל כפי שלמדתי מחוויות הסרטים האחרונות שלי זה הוא אחד ממרכיבי המפתח החשובים ביותר על מנת שסרט גדול יוכל לממש את הפוטנציאל המלא הטמון בו.
בואו נודה בזה סרט פעולה אמיתי צריך להיות עם הרבה דם כדי לתת לו איזה סוג של לגיטימציה וחיבור לעולם האמיתי. רק באגדות כמו הנוקמים של מארוול או ג'י איי ג'ו נקמה ניתן ליצור מין אגדה ילדים חסרת כל בסיס בלי לשפוך טיפת דם אחת. זו אחת הסיבות שלועגים לסרטים האלה. סרטים אלה לעולם לא ייחשבו כסרטי פעולה גדולים, לא משנה כמה כסף הם יעשו בקופות, הם תמיד יהיו מסווגים כילדותיים. ל - 99% אחוז מהילדים אין מושג לגבי ... שום דבר (הם פשוט לא בוגרים מספיק). במילים אחרות מה שהאולפנים גדולים עושים בכל אותם סרטי PG-13 שמנסים למשוך קהל קצת יותר צעיר(18 -). האולפנים פשוט מכוונים לטיפשות של אנשים.
 קחו למשל את הסרט דראד משנת 2012, הסרט היה פשוט מושלם. דראד היה רציני, אכזרי ולא היה מרוסן אבל אם תשוו אותו לשופט דראד משנת 1995 שבמקור נועד לקהל PG-13 אבל לא נכנס לחתוך המתאים ודורג כ 18+  אתם תראו את ההבדלים באופן מיידי. שופט דראד ניסה יותר להיות קומדיה ארורה שהתעלמה מהיסודות של הקומיקס כמעט לחלוטין. ליוצריו לא היה מושג מה זה דראד האמיתי ולכן הסרט הזה היה בזבוז של זמן .

אם נהנתם מהפוסט אתם מוזמנים לבקר ב -  Cool Reviews Rule לעוד ביקורות מגניבות או באתר חדשות קולנוע וטלוויזיה - מגדלור
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על למה בהוליווד ממשיכים ליצור סרטים הגרועים - 3 סיבות עיקריות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת נויה ב 25/01/2015 18:30 ( הפרופיל שלי ) יש בזה משהו.. אני מאמינה שקשה לחדש לנו, הקהל, את התפתחות העלילה ואת הטוויסט הברור מאליו שהולך לבוא. עשו את כל הטוויסטים האפשריים בכל הז'אנרים האפשריים.תגובה לתגובהבתגובה לנויה מאת sako10 ב 29/03/2015 09:56 ( הפרופיל שלי ) * אדירה בתגובה לנויה מאת sako10 ב 29/03/2015 09:55 ( הפרופיל שלי ) זה גם נכון, אבל היום אף אחד אפילו לא מנסה ליצור משהו חדש. קחי לדוגמא את הסרטון של הפאוור רינג'רס של אדי שנקר - http://www.megdalor.com/2015/02/power-rangers.html במקום לקרוא את השוק וליישם את הרעיונות שחדשים שזכו לחשיפה עדירה ביומיים האולפנים החליטו להלחם בתופעה רק כדי להוציא את אותו מוצר פח בעוד שנה שנתיים.

ידוע כטלויזיה, קולנוע,סרטים,ביקורת