הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
winter-returned

חזר החורף?


המכוניות שעל הכביש המשיכו לנוע בקו ישר והעולם סביב המשיך להתקיים כאילו לא ארע דבר. "רק אני רואה את הרוח ונבעת?" שאלתי את עצמי. טיפה ירדה לי על האף, וברק רחוק האיר את פניי לרגע. ״חזר החורף״ אמרתי.
מוצאי שבת.
עליתי לחדר בעליית הגג, שם ליד חדר המעלית הוצאתי את האייפון שלי והאוזניות, שלפתי סיגריה מהחפיסה, לקחתי את הקפה שהכנתי בבית וטיפסתי לגג דרך הסולם שמחובר לקיר.
היה מזג אוויר נחמד, לא קר. האוויר עמד אבל גם לא היה חם. סתם, נעים ומשעמם. חיברתי את האוזניות והכנסתי את הרמקולים הקטנים לאוזניים. בחרתי את השיר 'בסתיו' מתוך האלבום החדש של ארצי, לקחתי שלוק קטן מהקפה והצתתי את הסיגריה. השיר היה קצבי ויפה, בהיתי בנוף והרהרתי במחשבות מזדמנות–חולפות.
בעודי מביט על אתר הבניה השומם שממוקם מעבר לרחוב בו אני גר, שמעתי רעש בא ממרחק זה היה הדבר היחיד שהכין אותי למה שראיתי מיד. ענן בהיר של חול לבן התרומם עם הרוח מהשטח הריק - שהיה שקט ורגוע עוד רגע לפני - והסתער לעברי באיום, המראה המבעית של ענן שנוצר מול עיניך ומתקדם אל מול פניך במהירות - דומה לצילומים של סופות המשתוללות באזורי טבע פראיים.
עוד לפני שהספקתי לראות את הענן מקרוב - הוא כבר היה מאחורי, וענני חול חדשים נוצרו. הרוח השורקת פרעה את שערי בכח, הדפה אותי לאחור, והקפה שהיה בכוס נייר - עף עם הרוח ונשפך על פניי וחולצתי. הרוח טלטלה את המגפונים המחוברים לגג שתפקידם להשמיע את הצפירה עם כניסת השבת, ונדמה היה שלא יחזיקו מעמד זמן רב. כול מה שהיה למטה ברחוב התנועע בכפיה, והגדר המפרידה בן הרחוב לאתר בנייה - שהייתה עשויה ממחיצות פח – השמיעה צלילי מתכת כבדים.
לרגע נדמה היה שהעולם עומד להיחרב. היבטתי ישר עם ראש זקוף על הרוח שבינתיים השאירה אותי הדוף לאחור ממצמץ בעיניי בגלל גרגירי החול, ממתין במתח לרגע שהרוח תגבר רק עוד מעט, ואצטרך לאחוז בדבר מה כדי לא לעוף מהגג שש קומות אל מעבר.

הרוח העיזה - לרגעים שנדמו ארוכים - להתחזק עוד, ואז חלשה מעט וגברה שוב.
הבטתי סביבי. המכוניות שעל הכביש המשיכו לנוע בקו ישר והעולם סביב המשיך להתקיים כאילו לא ארע דבר. "רק אני רואה את הרוח ונבעת?" שאלתי את עצמי.
טיפה ירדה לי על האף, וברק רחוק האיר את פניי לרגע
.
״חזר החורף״ אמרתי.
 
ומיהרתי בחזרה אל הסולם.. לבית.

asafjkl@gmail.com
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חזר החורף? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחזר החורף,מוצאי שבת,בסתיו,עליית הגג