הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אטופיק-דרמטיטיס

כל מה שרציתם לדעת על אטופיק דרמטיטיס


אסתמה של העור, הנקראת בשפה המקצועית ''אטופיק דרמטיטיס'', היא מחלה של העור אשר משפיעה על אלפי אנשים, ובעיקר תינוקות, וגורמת לאי נוחות רבה
אסתמה של העור, הנקראת בשפה המקצועית ''אטופיק דרמטיטיס'', היא מחלה של העור אשר משפיעה על אלפי אנשים, ובעיקר תינוקות, וגורמת לאי נוחות רבה. התסמינים של המחלה הזאת מאופיינים בהופעת אדמומיות באזורים שונים של הגוף, אשר מתפתחת לקשקשים שמביאים להתקלפות של העור, מה שבהחלט מפריע לשגרת החיים, אך למרבה השמחה יש לה כיום טיפול.

אטופיק דרמטיטיס – במי הוא פוגע?

אטופיק דרמטיטיס הינה מחלה של העור שפוגעת בעיקר בתינוקות ופעוטות, ולמרות שהיא אינה מסכנת חיים, היא בהחלט לא נעימה. אצל תינוקות האדמומיות והגרד האופייניים לאסתמה של העור הם הפנים, הברכיים ואזורים אחרים בגוף, בקרב ילדים היא מופיעה בחלקם האחורי של הברכיים וחלקם הפנימי של המרפקים ואצל מבוגרים המופע הקליני של המחלה הוא במפשעות, הפנים, החזה והצוואר.
אטופיק דרמטיטיס חולף לרוב לאחר גיל 3, אך אם זה לא קורה, המחלה הופכת לכרונית ומלווה את האדם בבגרותו כשלרוב יתווספו לה דלקות מלבד הגרד, האדמומיות והקשקשים. כאשר אטופיק דרמטיטיס אינו חולף בילדות, הוא מופיע במהלך החיים ומתבטא בהתקפים לא צפויים שהתארכות שלהם צריכה להיות מלווה בביקור אצל רופא.

מה עומד מאחורי המחלה?

אטופיק דרמטיטיס מכונה אסתמה של העור לא בכדי, שכן יש לו מאפיינים של אלרגיה המתבטאת בתגובה על פני העור. במחלה הזאת הגוף בעצם מייצר תגובה דלקתית מקומית נגד עצמו, מה שגורם לתחושות הלא נעימות ולמראה העור והגרד המלווה אותו. מלבד זאת אטופיק דרמטיטיס היא מחלה בעלת אופי גנטי, כאשר לילד שלאחד מהוריו יש את המחלה קיים סיכוי של 50% לפתח אותה בעצמו, סיכוי שעולה ל-80% אחוז כאשר לשני ההורים יש אסתמה של העור. חוקרים יודעים שגנטיקה ואלרגיות הם בעלי תפקיד בהתפתחות של אטופיק דרמטיטיס, אך כל הסיבות מאחוריה טרם התגלו ובעתיד מקווים למצוא למחלה מרפא יעיל.

האם ניתן להיפטר מהמחלה?

כיום אין תרופה שממגרת אטופיק דרמטיטיס, אך יש תרופות ומשחות עם סטרואידים שמקלות על המצב, ממתנות את הגרד ומשפרות את מראה העור. מעבר לכך, כדי להקל על המצב, חשוב להימנע ממאכלים שגורמים לרגישות ותגובה אלרגית, בעיקר בקרב תינוקות שיש להבחין אילו מזונות גורמים להם לרגישות.
כיוון שהמחלה גורמת לייבוש העור, חשוב שלא לעשות מקלחות חמות שמגרות אותו וגם גורמות ליובש, וגם מומלץ להימנע מלחץ נפשי שמחמיר מצבים של התקף אטופיק דרמטיטיס. אם לאחר מריחת משחה וטיפול במשך מספר ימים מצבו של העור לא משתפר, חשוב לגשת לרופא כדי לבדוק מה עליכם לעשות כדי לטפל בבעיה.
הסיבות המדויקות מאחורי אטופיק דרמטיטיס הן עדיין בגדר תעלומה, אך כיום יש פתרונות לבעיה הזאת שיכולים להקל על חייכם. בין שמדובר בהתפרצות המחלה אצל תינוקות או אצלכם, חשוב שתפנו לרופא כדי שיוכל להתאים לכם את הטיפול הטוב ביותר ולאפשר לכם להתנהל בחיי השגרה בלי גירודים ואי נעימות. 


מה דעתך על כל מה שרציתם לדעת על אטופיק דרמטיטיס ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה