הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אימוני_כושר_גופני

ספורט - מה כדאי לדעת


הדגשה בנקודות של הדברים שחשוב להבין לפני שמתחילים באימון גופני. לקרוא ולשמור.
חשבת להתחיל באימון גופני ? לפתוח "דף חדש" בחיים ? לעשות את מה שהבטחת לעצמך ממזמן - שיגרום לך לשכוח מכל הצרות, ליהנות מתחושה נפלאה ושיחזיר אותך לימים הכי טובים ? 


עצור לפני שתתחיל וחשוב גם על הדברים הבאים.



1. לא הכל כל כך מהר. הענק חשיבה לדרך הנכונה לעשות ספורט. אם תתחיל בהתלהבות עצומה סביר שגם תתעייף בשלב מסוים. יש שמגלים שבאותה מהירות שהם התחילו כך הם גם הפסיקו. הקיטור האש וניצוצות ההתלהבות גוועו. הקפד לפעול בקצב מתאים ועם מניעים נכונים.  


2. בחר סוגי ספורט וסגנונות פעילות שאתה חושב שיתאימו לך. בבית, מחוץ לבית, או שילוב. חשוב גם על כך. כעיקרון קשה לדעת אילו סוגי ספורט הכי מתאימים. ניתן לגשת למשל לייעוץ אצל מומחה כדי שיסקור בפניך אפשרויות שונות. הוא יוכל להפנות את תשומת ליבך לאימונים שאף לא חשבת עליהם.


3. עוצמת הספורט  וסוגו צריכים להתחשב גם באופייך הפסיכולוגי. יש משמעות רבה יותר לספורט שמתאים לך. לדוגמה ספורט מלווה במוסיקה עם אוזניות, ספורט בלי מוסיקה - תרגילים "נוקשים", ספורט חביב וקליל או ספורט שהוא תוך כדי צפייה בטלוויזיה (דיווש על אופני כושר).


4. אם אין לך כוח ללכת לרופא שיפנה אותך למדריך ספורט תוכל לרכוש ספרים שמלמדים על הנושא. למד מעט על קבוצות השרירים בגוף, הכר את שמותיהם, למד כיצד הם פועלים ועל עקרונות החימום הנכון. זה גם מעניין וגם מוסיף לא מעט.


5. הקדש תשומת לב למנוחות נכונות בין אימונים, לתזונה מתאימה ולעקרונות העלאת עוצמת האימונים ומשכם בצורה מדורגת. קשה להניח שאת אלה אתה יודע לבדך, לכן שים לב שחשוב להתייעץ על כך עם מומחה. 

6. שילוב טכניקות נכונות של הפעלת מנטליות נעימה עם ביצוע תרגילים גופניים אטרקטיביים מניב תוצאות כיפיות יותר וטובות יותר. בחן כל העת את התאמת האימון גם למנטליות שלך. עזוב ספורט שבמהלכו אתה חש לא בנוח מבחינת מצב הרוח והיצמד לסוגי ספורט וגם אימונים גופניים שבהם אתה חש נינוח ומרוצה. גם זה חשוב. 




 


מה דעתך על ספורט - מה כדאי לדעת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יהודה ב 18/01/2014 20:00 ( הפרופיל שלי ) מאמר יפה מאדתגובה לתגובה

ידוע כספורט,אימון