הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אימפריות_בדעיכה

אימפריות בדעיכה


עד לא מזמן ארסנל, מילאן ומנצ'סטר יונייטד היו קבוצות עילית שקשה היה לשחק נגדן. רק לשמוע את שמן בהגרלה של ליגת האלופות, גביע ליגה, ואפילו בליגה - קבוצות היו מקבלות צמרמורת, מפחדות לעלות לכר הדשא, ואפילו עולים עם רגליים רועדות למגרשים באולד טראפולד, סן סירו הייבורי ז"ל וכיום אמירויות. סיפור עצוב על נפילתה של האימפריה.
 מי מאיתנו, הצופים, לא מתגעגע למשחקים מרתקים ומותחים בליגת האלופות, משחקים כמו ברצלונה נגד מילאן, ארסנל נגד ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד נגד ריאל מדריד, ריאל מדריד נגד מילאן ועוד דוגמאות רבות. אלו משחקים שרק מחכים לימים שיגיע ליגת האלופות כדי לצפות באותם משחקים מרתקים. בשנים האחרונות אנו עדים למראות שאנחנו לא רגילים אליהם. כולנו התרגלנו לראות את ארסנל, מילאן, מנצ'סטר יונייטד, ואפילו ליון, קבוצות ששלטו בליגה שלהן ולקחו אליפויות, חלקן בהליכה, מתרסקות. ארסנל חווה משבר של ממש, בקבוצה חשבו שבלי ונגר הם יחזרו לדרך המלך ויחזרו אל ליגת האלופות, אך מתקשים לשחזר את הצלחות העבר, והשנים האחרונות קשות מאוד לאוהדים, עד כדי כך שהאוהדים לא רואים או לא מגיעים למשחק של קבוצתם.
בעונת 2003/04, העונה החלומית של ארסנל עם הנרי פירס ושאר הכוכבים, סיימה עונה שלמה (38 מחזורים) ללא הפסד, הרצף נמשך לעונה שלאחר מכאן ונעצר על 49 משחקים ללא הפסד על ידי מנצ'סטר יונייטד. מאז ארסנל הלכה ונעלמה, למעט כמה גביעי ליגה, גיחות לליגת האלופות, שם הודחו בפעם השביעית ברציפות משמינית הגמר בליגת האלופות, הפעם האחרונה הייתה בעונת 20016/17, בעונה שעברה כמעט והצליחה לחזור לליגת האלופות דרך הליגה האירופית אך מעדה בגמר מול צ'לסי ופספסה את ההזדמנות לחזור לבמה הגדולה של אירופה. ארסנל העונה בנפילה גדולה לא מצליחה לנצח קבוצות ונמצאת במשבר, ארסנל נמצאת במקום ה-11 במרחק של כשמונה נקודות מהקו האדום, ובמרחק של 9 נקודות המוביל לליגת האלופות, עכשיו עם המאמן החדש, מייקל ארטטה, שחוזר למועדון, זה נראה אפשרי לצמצם פערים ולחזור לקדמת הבמה באלופות.
מילאן הגדולה עם הרכב וכוכבים שהיו בלתי ניתנים לעצירה, בימים הגדולים שזכו באלופות, כל שנתיים (2003, 2005, 2007), והיו יריבה עיקשת לצמרת בליגה האיטלקית, מנסה להתאושש מעונות עגומות. מילאן הגדולה בהדרכת פאביו קאפלו לא הפסידה בעונת 1993/94 במשך 34 מחזורים ויצרה לאורך השנים רצף של 58 משחקים ללא הפסד. האליפות האחרונה בליגה האיטלקית הייתה בעונת 2010/11, ומאז הבצורת נמשכת עד היום. באותה תקופה השחקנים שבלטו היו ריבאלדו, דידה, מלדיני, נסטה, גאטוסו, סיידרוף, רוי קושטה, אינזגי, שבצ'נקו, קאקא, איברהימוביץ, טיאגו סילבה ועוד סוללת כוכבים. בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בקבוצה, הקבוצה לקשיים כלכליים, נמכרו כל הכוכבים, הקבוצה לא הצליחה להעפיל לליגת האלופות, הבעלים עזב, הקבוצה נכנסה למשבר עמוק, קיבלה עונש הרחקה לשנתיים מהמפעלים האירופיים.
לאחר שהערעור התקבל, הוחלט שמילאן ראשית להשתתף בליגה האירופית, אך מילאן וויתרה על ההשתתפות בליגה האירופית השנה, העדיפה להתאמץ בליגה ודרכה להגיע למקומות המובילים לאירופה מהליגה האיטלקית, בכדי לא להיענש או לזכות לאיזשהו סנקציה על עבירות הפייר פליי פיננסי, בשביל הסיכוי להגיע לליגת האלופות ולקבל 100 מיליון יורו, ויתרה על ה-25 מיליון יורו מהליגה האירופית. העונה מילאן חווה עונה הפכפכה, מידי פעם מנצחת, מידי פעם מפסידה, במחזור האחרון מילאן רשמה נקודת ציון נוספת באכזבותיה, והתבזתה פעם נוספת כשהובסה על ידי אטלנטה 5:0 בחוץ, מה שאמור לגרום לזעזוע בקבוצה. בעקבות המינוי של המאמן החדש פיולי, בקבוצה מקווים ומצפים לחזרתו של זלטן, מי שאולי יחזיר אותם לקדמת הבמה, מה שנראה מופרך לגמרי. מילאן במקום ה-11, במרחק 14 נקודות מהמקום שמוביל לאלופות, ומרחק 7 נקודות מהמקום שמוביל לירידת ליגה. תסריט שמילאן לא ירצו שייקרה, נקווה שיחזרו לעצמם למען הכדורגל.
מנצ'סטר יונייטד אומנם משחקת בליגת האלופות בשנים האחרונות, למעט הבלחות בליגה האירופית, משם הצליחה לזכות ולהשתחל לליגת האלופות, הקבוצה בירידה משמעותית מאז שפרגוסון פרש מאימון הקבוצה. השדים האדומים במדרון חלקלק וחווה משברים. בקבוצה מנסים למצוא פתרונות אך לא מצליחים לשחזר את ימי הזוהר. יונייטד לא זכתה באליפות מאז עונת 2012/13, הרבה זמן עבור מועדון עתיר שכזה. השדים האדומים רואים את היריבה העירונית, סיטי, מצליחה בשנים האחרונות ולוקחת אליפויות ואפילו מנצחת בדרבים. פעם קבוצות פחדו לדרוך בדשא לפני עלייה למשחק באולד טראפולד, כיום הקבוצה מפסידה לקבוצות קטנות שלא מפחדות לעלות ולנצח בתיאטרון החלומות. אוהדים, שחקנים שגדלו, התחנכו אצל פרגי מחכים שהקבוצה תחזור להיות מי שהייתה פעם, הקבוצה שזכתה בליגת האלופות משער בדקה ה-90 מול מינכן של המאמן כיום סולישאר, שהוא עצמו מנסה להחיות את הקבוצה ומשלב צעירים רבים מהאקדמיה.
סקולס, גיגס, רונאלדו, פרדיננד, בקהאם, נוויל, קאנטונה, ניקי באט, רוד ואן ניסטרוי, אלה ועוד רבים מהבחורים שפרגי גידל ונתן להם את המפתחות בקבוצה שינהיגו ויתנו הכול, כיום חסרה מנהיגות ומחוייבות ביונייטד. העונה יונייטד נראית בינונית למדיי כאשר במחזור האחרון היא מפסידה לווטפורד בתוצאה 2:0 והדבר מרחיק מעט את הקבוצה מהמקום שמוביל לאלופות ב-7 נקודות. רצוי שידביקו את הפער לפני שיהיה מאוחר מידי. לרשימה זו ניתן להוסיף את ליון, אומנם היא חברה קבועה בליגת האלופות אך שלטה בליגה הצרפתית באליפויות, רצף של שבעה אליפויות ברציפות, אשר נחשב לארוך ביותר בתולדות הליגה הצרפתית. הקבוצה נוהגת לשבח שחקנים לקבוצות ברחבי אירופה בינהם כיכבו בקבוצה מייקל אסיין, פלורן מאלודה, ז'וניניו, אבידל, בנזמה, אומטיטי ועוד רבים. האליפות האחרונה הגיעה בעונת 2007/08 מאז הקבוצה מחפשת את האליפות שנמצאת אצל פריז ולפרקים אצל מונקו, למעשה הגביע האחרון שליון ראו היה בעונת 2012, הסופר קאפ הצרפתי. ליון בליגה העונה ממוקמת במקום ה-12 במרחק 19 נקודות מהמקום הראשון שנמצאת פסז, אכן רחוקה מהאליפות ותאלץ להסתפק להיאבק על מקומות 4-2 המובילים לאלופות.
לנו הצופים, נותר לנו לקוות שהקבוצות הללו יחזרו לקדמת הבמה ויספקו נחת לאוהדים, ולצופים שצמאים להצלחות וניצחונות מרשימים, עד אז, נותר לנו להסתכל ביוטיוב במשחקי עבר של הקבוצות שפעם נצצו ועשו היסטוריה. הצופים, נותר לנו לקוות שהקבוצות הללו יחזרו לקדמת הבמה ויספקו נחת לאוהדים, ולצופים שצמאים להצלחות וניצחונות מרשימים, עד אז, נותר לנו להסתכל ביוטיוב במשחקי עבר של הקבוצות שפעם נצצו ועשו היסטוריה.


מה דעתך על אימפריות בדעיכה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה