הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
בגלריה_של_דון

בגלריה של דון


כשהזדמנתי לגלריית הציורים של דון לשאול כמה שאלות על איכות וכדאיות בציור,קידם אותי דון בחיוך גדול וקפה שחור ומהביל של בוקר. בוא תכנס ,אמר הייתה לי הרגשה שיבוא אורח.
מה אתה מחזיק ביד, שאל ?אלו מכחולים מהשוק ,גמגמתי. אני  ממש מצטמרר כשאני רואה כלי ציור זולים .ולא ממליץ לאיש לגעת בהם .לא לצייר ולא לחובבן ,אמר דון ,ולגם מספל הקפה המהביל  שבידו  .אולי  בגלל המשפט הערבי הישן , "שפועל רע תמיד מאשים את כלי העבודה שלו" ,אמר. בעיר העתיקה בירושלים ,בכניסה לגלריה המשפט של  דון פתאום קיבל משמעות  אחרת .
יש הרבה צדק בדבריו . אי אפשר לצייר ציורים  טובים ואיכותיים עם ציוד זול , ועלוב  . אבל אני שאיני צייר גדול ,וחסיד גדול של האשמת הרצפה  העקומה בהרבה דברים , קיבלתי את הלקח בבליעת הרוק ובשתיקה .
תמיד שואלים אותי , המשיך, איך השיער שלך לא מרוח כולו בצבע ? ואיך הקווים כאלה  ישרים בציורים שלך, בלי מאמץ? התשובה שלי תמיד ,אותה תשובה , 25 שנות ניסיון וכלים יקרים .
דון לא מבזבז את זמנו , או את כספו על ערכות הציורים  הנמכרות סביב 30 שקלים . הוא ממליץ גם לי בתור צייר חובב לא לגעת בערכות האלה . " זו תהיה הפעם האחרונה שתצייר משהו ". "ציורים, לא יצאו מזה "
ציורים ששווים  משהו מציירים על בד  קנבס , עם פלטה, וצבעי שמן משובחים ניסה לסבר את אוזני .
מברשות: חפש מברשות פרדי ,קורונה או מברשות ווסטר . תמיד לקנות את האיכות טובה יותר מאלה של חנויות  הצבע .הם זורמות יותר ומשאירות גימור  חלק  יותר . שים בורג קטן מעל וו העץ, כך שאתה יכול לחבר את המברשת לקצה של הדלי . ככה אתה לא צריך להשאיר אותה להתייבש , או להרוס את הזיפים , ככה היא נחה בתוך הדלי .
לשמור מהתייבשות: כדי לשמור את כל הציוד מהתייבשות תוך כדי עבודה , לתלות את המברשת שלך בדלי , חמישה ליטר . כולל הגלגלת . ולכסות הכול עם שקית אשפה גדולה . אם אתה מנקה את כל המברשות והציוד טוב , אתה מכסה הכול  ומוודא שלא נכנס אוויר , אתה יכול להשאיר את כל הציוד בצורה הזו גם שבוע .
לסיכום::
יש הרבה בדבריו של דון . לא תמיד צייר חובב זוכר שהחוויה , לפחות הראשונית חייבת להיות טובה וחיובית . במיוחד עם צבעים כמו שמן . צריך להשקיע בעצמנו ובתחביב הלא זול הזה , ולהתקדם  , עקב בצד אגודל .
ויש לזכור :ניסיונות זולים עולים יקר " גם ציורים....וחבל.


מה דעתך על בגלריה של דון ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כבגלריה,של ,דון