הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
בניית_אתר_לבד_ללא_מתכנת

בניית אתר לבד ללא מתכנת


במאמר זה אני אסקור מה יש בשוק בניית האתרים האוטומטיים ולמה במקרים אלו זה יהיה טעות לקחת מתכנת במקרים אלו. לאחר מכן נבחן את שוק הCMS, מערכות ניהול תוכן ובניית אתרי תוכן כאלו, וגם שם מתי נכון לקחת מתכנת, ומתי לקחת מזיני תוכן, ומתי מיישמים, ומה המילים הללו.

המאמר מאתר אריאל רובינשטיין בניית אתרים

במאמר זה אני אסקור מה יש בשוק בניית האתרים האוטומטיים ולמה במקרים אלו זה יהיה טעות לקחת מתכנת במקרים אלו. לאחר מכן נבחן את שוק הCMS, מערכות ניהול תוכן ובניית אתרי תוכן כאלו, וגם שם מתי נכון לקחת מתכנת, ומתי לקחת מזיני תוכן, ומתי מיישמים, ומה המילים הללו.

בניית אתרים - כבר לא צריך מתכנת. כבר לא כדאי מתכנת.

הרבה הצעות עבודה בXPLACE זה אנשים שפשוט רוצים אתר קטן, דף בית וצור קשר, אולי עוד כמה דפי הסברים, שום דבר שדורש לוגיקה. ואז יכולים להתקבל בהצעות של אלפים ועשרות אלפי שקלים.

לוגיקה פירושו אם המשתמש עושה ככה, אזי תעשה ככה. בעולם התכנות זה יהיה מוגדר כאפליקציה ולא כאתר, כי ההגדרה לאתר זה תוכן, הצגת תוכן.

יש היום מלא אתרים שמאפשרים בניית אתרים בחינם, עם ממשק דומה לWORD אבל מתקדם יותר, פשוט עשו בגוגל "בניית אתרים בחינם", ותגלו עשרות כאלו, רובם חינמיים לחודש הראשון או כל עוד לא ניתן לחפש אותם בגוגל, והמחיר? תשתגעו...50-80 ש"ח לחודש.

לכן בהצעות מחיר לדברים כאלה אני תמיד אוסיף לינק לאחד כזה וארשום 50 ש"ח לשעת עבודה כי זה לא יותר מעבודת מזכירות, ובד"כ הלקוח מהר מבין אחרי שעה שאני אצלו שאין לו מה לעשות איתי, ועם או בלי כסף, הוא מרוצה, אני מרוצה, וזוהי תחילתה של ידידות.

גם חנויות, תעשו גוגל "בניית חנות וירטואלית חינם", ופה אני בד"כ מציע ליווי והדרכה עבור 250 ש"ח, פשוט כי זה ליווי והדרכה, ודורש קצת יותר תשומת לב, תכנון, וזמן שאף פעם לא נכנס לשום מסגרת, כמו לחשוב עם עצמי איך לתת פתרון כזה וכזה ללקוח, או סתם לחפש בגוגל איך עושים כך וכך.

עכשיו מערכות לניהול תוכן, CMS.

כולם מכירים את השמות, wordpress, joomla, django, SharePoint ועוד ועוד, אלו רק המפורסמות.

מה זה?

תחשבו שניה yNet, כל יום צריך להקים כמה דפים מחדש, שנראים אותו דבר, ועם תצורת תכנים זהה, כלומר לכולם כותרת, לכולם תוכן, לכולם תמונה. אז במקום לעשות copy paste לכל דף, פשוט יש מערכת שאתה מגדיר את תצורת התוכן, כלומר איך הדף נראה, והתוכן עצמו כל הזמן מקימים דף חדש וממלאים.

יש בזה המון יתרונות:

1. מסגרת ותצורת תוכן קבועה, וקלה לשינוי שמיד משנה את כל הדפים.

2. אחידות באתר.

3. חסכון עצום בזמן, כ"א, כגון מתכנת.

4. חסכון עצום במקום, שכן התכנים נשמרים בדטה בייס, במקום בדפים, וזה המון המון ממל שלא מתשכפל.

5. דינאמיות. אפשר כל רגע לשנות תכנים, לשנות תצורה, לשנות מראה, להוסיף ולגרוע, והכל ע"י משתמש "רגיל".

6. תהליכים. כיוון שהמערכות מובנות ניתן לעשות תהליכים בקלות, כגון לאחר לחיצת פרסום דף חייב העורך לאשר את הדף לפני שהוא מתפרסם לציבור.

בעולם הזה ישנם 2 תפקידים מעבר למתכנת, שאחראי על מודולים באמת מורכבים יותר.

"מזין תוכן" - זה משתמש שלא מבין כלום במחשבים, אבל יודע שפוט ללחוץ על כפתור הקמת דף, למלא תוכן, ושמירת דף.

"מיישם" - זהו הכלאה של מתכנת ומזין תוכן. המיישם יודע לעצב דפים, לבנות תצורות תוכן, לעצב מעט, וכל עוד אין משהו מיוחד ממש להקים אתר שלם בלי לכתוב קוד כמעט, ואם כן אז רק קוד עיצובי (css, html, basic JS). 

מתי נבחר מערכת ניהול תוכן? ובכן, כאשר יש לנו תוכן לנהל, בניגוד לאתר פשוט, מכניסים מלל וזהו, אם אני רוצה כל יום דף חדש, אם יש לי מוצרים למכור (מג'נטו או eCommerce), אם אני רוצה מערכת לניהול סקרים, אם אני צריך מלא טפסים, אם אני רוצה לנהל את המידע שלי באינטרנט כלומר להעלות את התמונות והמסמכים שלי.

המערכת המתקדמת ביותר המוכרת לכולם היום לעסקים, היא Office 365 שכוללת בחבילות מתקדמות את sharepoint. המנצחת בפופולריות החינמית היא wordpress.

אז מתי אני צריך מתכנת למערכת כזו? 

האמת זו שאלה קשה, ככל שהזמן עובר יותר ויותר דברים ניתן לעשות ע"י כלים אוטומטיים, וע"י מיישמים, ובלי כתיבת קוד בכלל.

זה אומר שזה עולה לי פחות, זה לוקח זמן פחות, ויש באגים פחות, והלקוח יכול להבין את זה, ולהשתמש בזה, ולנצל יותר טוב את מה שהוא קונה.

מתי באמת צריך מתכנת למערכת כזו? כאשר באמת אני רוצה לעשות איזה לוגיקה שלא הייתה, ולא נבראה, לאחר שבחנתי את הכלים וודאי שאני לא יכול.

זו גם תהיה התשובה הכללית לשאלה הגדולה מתי אני צריך מתכנת בכלל? לאחר שבדקת היטב שאין בשוק כלי לעשות את מה שאתה רוצה, וברור לך שיש לך לוגיקה שפשוט לא קיימת.

 



מה דעתך על בניית אתר לבד ללא מתכנת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כתכנות,אתרים,בניית אתר לבד