הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
בעיית_קשב_וריכוז

בעיית קשב וריכוז


ברגע שאובחנת בבעיית קשב וריכוז הבעיות הכספיות נהפכות להיות חלק בלתי הפיך מהמציאות היום יומית, ההוצאה מתחילה מדבר קטן וממשיכה הלאה בצעדי ענק.
איך ניתן לדעת האם הילד אכן סובל מבעיית קשב וריכוז?
 
אצלי זה התחיל שקיבלתי הזמנה להגיע לבית ספר לפגישה ביום שישי בבוקר, כמובן בזמן החופשי של המורה, ובה נאמר לי כי ישנו חשש גדול מאוד שבני סובל מבעיות של קשב וריכוז שניתן לראות זאת על ידי אי לקיחת חלק פעיל בשיעורים. אחת הדוגמאות שאני אישית מאוד אהבתי הן: שהוא נוהג לשבת בשיעור ולשחק עם העפרונות כחיילים והבקבוק נהפך להיות סוג של כלי רכב , כך שלפחות הדימיון הבריא שלו אינו נפגם.
 
ברגע שדברים מאין אלו נאמרים הדאגה באופן אוטומטי פורצת ומכאן אנו מתחילים את מסכת הטיולים שיכולים להסתכם בכל חלקי הארץ.
כדי להעריך את מידת ההשפעה של הפרעת קשב וריכוז על הישגיו הלימודים יש צורך לעבור מספר מבחנים, המבחן הראשון היה  TOVA שנערך בתל אביב על יד איכילוב. לבדיקה השנייה היה צריך למצוא גורם מוסמך שיוכל לערוך את המבחן הדידקטי מאחר ובלעדיו בני לא יוכל לקבל את ההטבות המגיעות לו במסגרת הלימודים. ההטבות מיסתכמות ברבע שעה נוספת למבחן / בוחן, כמו כן אופציה לשיעור פרטני בהפסקות או לאחר יום לימודים ארוך.

עכשיו, כשיש לנו כבר מורה מתקנת ותור לפסיכיאטרית למתן המלצה להמשך טיפול אצל פסיכולוג ו/או טיפול עם בעלי חיים (שניתן לבחור בין כלבים לסוסים)  נשאר רק הצורך האחרון לרכישת כדור שאותו ניתן לקבל לאחר ייעוץ אצל ניאורולוג ילדים.  כדור פלא שנותן לילד את כל הכלים להיות מרוכז באופן יוצא דופן  ובזכותו להגיע להשגים בלימודים - ותאמינו לי זה באמת עוזר. הציונים של בני עלו מנכשל לטוב מאוד, הייתי רוצה לאמר שבכל המקצועות אולם אסתפק גם במקצועות שהוא יחסית די מתחבר אליהם כמו חשבון. 

מכאן השמים הם הגבול וההוצאות רק הולכות וגדלות, אולם תמיד נזכור שאנחנו באש ובמים תמיד נהיה שם בשביל הילדים. 





מה דעתך על בעיית קשב וריכוז ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת איריס ב 09/07/2013 11:28מה שנכון נכון, גם ביתי עם הבעיה כזו ובאמת יש שיפור משמעותי עם כדור ה"פלא" הזה. לא כדאי לחכות הרבה זמן בשביל לעשות אבחונים ובדיקות ולהתחיל טיפול בשלב מאוחר . כמה שיותר מוקדם יותר טוב, מניסיון :)תגובה לתגובהמאת שלומית ב 08/07/2013 20:17מזדהה עם כל מילה, כתיבה הומוריסטית ומהנה :)תגובה לתגובה