הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
בעיית_רטיבות,_טחב_ועובש_בבית

בעיית רטיבות, טחב ועובש בבית.


כמה פעמים עמדתם חסרי אונים מול תופעת רטיבות בביתכם הגורמת לריח רע וכתמים מכוערים על הקירות? כמה פעמים שילמתם כסף לא מבוטל לבעלי מקצוע כשבעצם יכולתם לפתור את הבעיה בעצמכם בעלות נמוכה ביותר?

תופעת רטיבות, טחב ועובש מתרחשת ברוב הבתים ובדרך כלל מאוד מלחיצה. תופעת הרטיבות גורמת לריח מאוד לא נעים שאם לא מטופל במהירות מתפשט גם לרהיטים ומאוד קשה להפטר ממנו.כמו כן מופיעים כתמים של רטיבות מעל הפאנלים שהולכים ומתפשטים על קירות החדרים.
לא תמיד מדובר בפיצוץ בצנרת אלא בחדירת מים בדרך כלל באזור המקלחת שאותה ניתן לפתור לבד.

עשה זאת בעצמך בכמה מהלכים פשוטים?

1. יש לבדוק בעזרת סכין חדה האם קיימים חריצים בין האריחים, כלומר, האם הרובה בין החריצים התכלתה או התפרקה.
אם כן- יש לקנות שקית של 1 קילוגרם רובה אקרילית בצבע של הרובה הקיימת אצלכם במקלחת בעלות של לא יותר מ- 8 שקלים לערבב בכלי פלסטיק עמוק עם מעט מים עד שמתקבלת עיסה רכה כמו פלסטלינה,
(אין להוסיף כמות מים גדולה כי אז הרובה לא יעילה) בעזרת כפפות חד פעמיות יש לדחוס את הרובה בין חריצי האריחים, להמתין כ-10 דקות ובעזרת ספוג רטוב לנקות את הרובה מהאריחים עד שמתקבל פס יפה בחריצים.

2. אם יש בביתכם אמבטיה מפיברגלאס- יש לבדוק את החיבור בין הקרמיקה לאמבטיה. ברוב המקרים באמבטיה רובה אקרילית פשוטה לא עוזרת וגם סיליקון לא עוזר. יש לגרד את שאריות הרובה או הסיליקון הישנים לקנות חומר שנקרא סיכה לבנה או בצבע המתאים לכם למקלחת וכן אקדח סיליקון הניתן לשימוש חוזר.יש  להכניס את שפורפרת הסיכה לתוך האקדח , לגזור את הפיה של הסיכה בצורה אלכסונית ולמרוח לאורך החיבור בין האריחים לאמבטיה בכמויות קטנות בעובי 1 סנטימטר. לאחר הזרקת החומר יש לחבוש כפפות חד פעמיות למרוח קצת סבון כלים או שמפו על האצבע ולמרוח בצורה יפה וסימטרית את הסיכה לאורך שתי הדפנות של האמבטיה.לא להשתמש באמבטיה לפחות 3 שעות.
עלות של סיכה + אקדח - 50 שקלים. 

לאחר כשבוע המקומות בהם הייתה קיימת רטיבות אמורים להתייבש . המקום יהפוך אבקתי , יש לגרד את המקום ולצבוע.
ברוב המקרים הטיפול עוזר והבעיה נפתרת.

אם לאחר שבוע ימים הרטיבות ממשיכה יש לקרוא לאינסטלטור.

 

בהצלחה :)

חפשו אותי בכתבה הבאה- פתרונות יצירתיים באחזקת הבית.

 




מה דעתך על בעיית רטיבות, טחב ועובש בבית. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה