הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
דיאטה_למחשבה

דיאטה למחשבה


מה נכניס לתוכנו, מה נוציא, לא רק קולינריה, דיאטה למחשבה
רבים מאיתנו עוסקים בדיאטה, מה ואיך לאכול, כמה ולמה, עם או בלי סוכר, עם או בלי שמן ואם כבר שמן אז רווי או לא, מבושל, מטוגן, חי, צמחוני, טבעוני, מאוזן, דל נתרן, מעובד, תחליף או חטיף. אין ספק שלפחות בחלק מהיום אנו עוסקים במה יכנס ואיך יצא. האם אנו עוסקים באותה מידה לפחות באיך וכמה, מתי ולמה נכניס לתוכנו מסרים מהסביבה ומתי ואם בכלל ובאיזה אופן נוציא אותם? לכולנו מערכת סינון, כשמדובר באוכל רובנו לפחות מנסים להשתמש בה אך מה קורה כשאנו צופים בסרט אלים, נחשפים לתכנים קשים, כשמשליכים עלינו כעס, כאב, עייפות, עצבנות, כשפוגעים בנו וכשאנו פוגעים באחרים?

האם אנו סופגים הכל כמו ספוג או אולי הודפים ולא נותנים לדבר להיכנס, האם אנחנו מצליחים להפריד בין רגשותינו לבין רגשות הסובבים אותנו או הקרובים לנו? בכל רגע נתון אנו קולטים ופולטים המון מסרים מהסביבה ולסביבה, אלפי בחירות של מה לקחת ומה לא ולעיתים נדמה שאנו פשוט נותנים להכל להכנס או הודפים בכל הכוח. האם לא קרה שבאתם במגע עם אדם עצבני בעבודה או בתור לקופה ולאחר זמן מה הפכתם עצבניים בעצמכם? אז איך מסננים מחשבות, מסרים ורגשות?

בואו ננסה להבין זאת דרך תרגיל. שבו בשקט ונשמו נשימות עמוקות ומרגיעות. הזכרו במקרה בו צעקו או התפרצו עליכם. בדקו איך אתם מרגישים, אפשרו לעצמכם ממש לחוש מה קורה לגופכם ולרגשותיכם, היכן מתכווץ ואיפה מתעורר כעס, עצב, עלבון, חומה שנבנת, תגובה חדה שנפלטת בחזרה או כל תחושה אחרת. זיכרו את החוויה.

לאחר שאפשרתם לעצמכם לחוות את הרגש במלואו במידת יכולתכם קחו כמה נשימות נוספות ועשו את הדבר הבא: דמיינו שאתם מוקפים בהילה של אור זוהר, ביצה מוארת. תנו לאור להקיף אתכם עד שתרגישו מוגנים ובטוחים. חשבו שוב על המקרה בו צעקו עליכם והתבוננו על האדם הצועק מתוך הביצה המוגנת שלכם. דמיינו שהביצה פועלת כמסננת ואתם בוחרים מה לקחת מהחוויה ומה לא. איך אתם מרגישים כעת? לעיתים האדם שמתפרץ עלינו באמת מרגיש פגוע מאיתנו ועדיין איננו חייבים לספוג או להדוף את העלבון, בידנו לבחור מה מדבריו נרצה לבדוק ולבחון, באיזה אופן, מתי או אם בכלל.

אולי נרצה לשוחח איתו כשירגע מסערת רוחו ואולי הוא רק משליך עלינו כעס שאינו קשור בהכרח אלינו. ועם זאת ומאחר שאנו אנושיים, לא תמיד נוכל למנוע מעצמנו לקיחת מסרים ורגשות מהסביבה לכן שכבו על הגב ואמרו את המשפט הבא "אני מחזיר ליקום את כל מה שלקחתי ואינני צריך". דמיינו שכל הרגשות, התחושות, ההשלכות, החומר העודף, המחשבות המיותרות עוזבים אתכם. עשו כך מספר דקות כשאתם חשים בכך צורך ותרגישו קלים ורעננים יותר. כמו שאתם עושים מקלחת לגוף ונפטרים מהלכלוך שאספתם במהלך היום עשו גם מקלחת לנפש. אני יודעת שיהיו דברים שיקשה עליכם לשחרר אבל יהיו גם כאלו שיעזבו בקלות. חשבו על זה בפעם הבאה שתחושו עמוסים.

כמו אוכל בריא, לאורך זמן זה משתלם! בהצלחה!!!!!! המאמר כתוב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים. אשמח לתגובות, שאלות.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על דיאטה למחשבה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת אור-טל ב 24/09/2013 11:16שרונה זה מקסים וזהו כלי יישומי !!!תגובה לתגובה