הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
האידיוט_המושלם

האידיוט המושלם


לא סתם ספריו של אילן הייטנר זכו כל אחד לתואר רב מכר, כתיבתו השנונה של אילן קלה מאוד להזדהות עם הדמויות שמציג בספריו, בהם הכותב ממהר להכניס את הקורא לעלילה ולא מאפשר לו להתנתק מהספר עד שיסיים לקרוא אותו כמעט בנשימה אחת עצורה.

יש לי בעיה עם ספרים, לוקח לי זמן "להתניע" עד שאני מתחילה לאהוב את הספר. הבעיה עם כל ספר שאני קוראת שהפתיח שלו לרוב משעמם ואינו מושך אותי, ולוקח לספר עמודים רבים עד שהספר הופך למעניין בעיניי. עם ספריו של אילן הייטנר הבעיה הזו אינה קיימת ואני "בולעת" את הספר בשקיקה ולא יכולה להפסיק עד שהספר נגמר ואני רק נשארת עם טעם של עוד.

ספרו האחרון של אילן הייטנר "האידיוט המושלם" מציג שוב את הישראלי הממוצע שכל כך קל להזדהות עמו. מחשבותיו וחלומותיו של הדמות הראשית בספר היא בסך הכול לזכות לתודעה ולפרסום ולהכניס קצת כסף לכיס שיאפשר לו לפרנס בכבוד את משפחתו אך במשק הישראלי אינה פשוטה והדמות נכנסת להרפתקה מרתקת ששבתה את עיניי בקריאה. ספריו של אילן הייטנר הם מראה נהדרת לסדרת הטלוויזיה  האהובה "רמזור". ניסיתי והשוויתי, כן, אחד לאחד. הגרסה הכתובה שמורה לאילן הייטנר וגרסת הצפייה לאדיר מילר שאולי לא תכננו אך התוכן מאוד דומה והרצון לעוד פרק אינו מרפה.

הכתיבה הכול כך קלה של הכותב אינה מצריכה הבנה מעמיקה, גם השפה שבה הוא משתמש היא אמתית וחצופה שאינה משאירה מקום לדמיון, התיאורים מדויקים כל כך ומצחיקים עד דמעות שלא מעט פעמים מצאתי את עצמי מזנקת מהסלון אל חדר המחשב להקריא לבעלי פסקאות שקרעו אותי מצחוק והייתי חייבת לשתף, הוא לא היה צריך להבין את מהות העלילה וצחק ביחד איתי, על האמת החמוצה מתוקה שלא לאמר לעיתים עגומה  שאנו חיים בה והכותב מאפשר לנו מעט לצחוק על המציאות הישראלית שלנו ולהתנחם שכולנו באותה הסירה.

"האידיוט המושלם" מחובר מאוד למציאות הישראלית וגם לאקטואליה, הוא לא פוסח ומזכיר את גלעד שליט, מחירי הדירות הממריאים  שעולים ככל שבונים מגדלים יותר גבוהים, על הבירוקרטיה הכבדה שממתינה בכל פינה. שילוב הכתיבה השנונה בשילוב שיקוף המציאות הישראלית הופכת את הספר לקליל ונעים לקריאה, כזה שכל כך קשה לעצור באמצע ולהמשיך לקרוא ביום אחר או רק עוד כמה עמודים לפני השינה, את הספר הזה קראתי בשקיקה ברציפות במשך שעות בודדות ונהניתי מכל משפט ופסקה והצטערתי שהספר נגמר כל כך מהר ואני לא יכולתי להתאפק ולהשאיר לעצמי לפחות עוד כמה עמודים לפעם הבאה שאתיישב לקריאת ספר.

מומלץ מאוד כמתנה לחבר/ה קרוב/ה, ספר שיכול בכיף להעביר את הזמן ליום כיפור או למי שנוסע בטיסה או נסיעה ארוכה וגם לקריאה עצמית ומהנה להשאיל בספריה אם עוד נמצא ולא נחטף ע"י תולעת ספרים תורנית.

המחיר בחנויות: 88 שקלים. הוצאת מודן.

מומלץ ביותר!

 



מה דעתך על האידיוט המושלם ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאילן הייטנר, חכמת הבייגלה,האידיוט המושלם,ספר מומלץ, ספר למתנה