הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
האם_כל_אדם_עשוי_למצוא_עצמו_בכת

האם כל אדם עשוי למצוא עצמו בכת? התשובה היא כן!


אדם זה עשוי להיות חברכם הטוב ביותר, ילדכם, הוריכם, האח הקטן שלכם ואפילו המחנך האהוב של ילדכם מבית הספר!

האם כל אדם עשוי למצוא עצמו בכת? התשובה היא כן!

אדם זה עשוי להיות חברכם הטוב ביותר, ילדכם, הוריכם, האח הקטן שלכם ואפילו המחנך האהוב של ילדכם מבית הספר!

רבים שואלים אותי כיצד יכול להיות שביום בהיר אחד אמא שלי לקחה 4 ילדים, טסה ללא נודע וחברה לכת? מה גרם לה לבצע צעד מטורף ופזיז שכזה?

לאור חשיבות הנושא ומאחר והוא עשוי להיות רלוונטי לכל אדם, החלטתי לכתוב מעין "מדריך" העשוי לסייע לכם להיות ערים לסכנות בסביבתכם ובסביבת קרוביכם.

אתחיל בכך שאומר כי ברוב המוחלט של המקרים, האדם לא יודע כי מדובר בכת. כת "לב טהור" הוצגה לאמא שלי כקהילה חרדית, אינטימית, חמה ואוהבת הממוקמת באזור פסטורלי. האדם שהציג לה זאת השתייך לכת, אך לא הציג עצמו כאחד כזה, אלא כשדכן תמים המנסה לשדך לה אדם נחמד בקהילה נחמדה.

כיצד מסמנים פעילי הכתות אנשים פוטנציאליים?
בדרך כלל, הפעילים יפנו לאנשים כאשר הם נמצאים במשבר או במצוקה. לאחר גירושי הורי, אימי נשארה עמי ועם שלושת אחיי. היא הייתה במשבר גדול ובנקודה הזאת בדיוק פעילי כת "לב טהור" ידעו להגיע אליה. ה"שדכן" הבטיח לה חיים טובים, מאושרים ופיצוי על השנים הקשות שעברה עד כה. ה"שדכן" הבטיח לה כי ידאגו לארבעת ילדיה וכי לא יחסר לה ולהם דבר. כאשר מבטיחים הבטחה כזאת לאמא לארבעה ילדים הנמצאת במשבר עמוק, ההצעה נשמעת מפתה מאוד.

רגעי משבר לדוגמה במהלכם פעילי הכתות עשויים להופיע:

• לאחר פרידה מבן/בת זוג
• לאחר גירושים
• לאחר פשיטת רגל
• לאחר ריב עם ההורים בגיל ההתבגרות
• לאחר משבר זהות (חזרה בתשובה למשל)
• לאחר אירוע טראומתי (אונס למשל)

סימנים מחשידים המאפיינים את תקופת טרום הצטרפות האדם לכת:

סודיות- האדם לא יספר כמעט לסביבתו על רצונו להצטרף לאותה "קהילה" זאת לאחר שפעיליה ישכנעו אותו כי במידה ויספר זאת לסביבתו, היא תנסה למנוע ממנו את "הטוב הזה" וחבל לו.

האדם "מואר"- תוך זמן קצר אמא שלי נהייתה מוארת, מלאת תקווה והתנהגה כאילו זכתה בלוטו. כאשר אדם נמצא במשבר עמוק ובזמן קצר מאוד הוא "יוצא ממנו", זה עשוי להיות סימן מחשיד.

שיחות ארוכות- השיחות של פעיל הכת עם אמא שלי (ואיתי) נמשכו ימים ושעות ארוכות. בשיחות אלו האדם עובר "שטיפות מוח" ואינו נמצא בעמדה בה הוא יכול לחשוב, להגיב ולשאול.

ניתוק מהמשפחה והחברים- באופן הדרגתי הפעילים משכנעים את המיועד לנתק את הקשר ממשפחתו ומחבריו. הדרכים לעשות זאת הן רבות, אציין כמה. לעתים עשויים לומר לו כי משפחתו וחבריו לא נמצאים לצידו ברגעי המשבר וכי לא אכפת להם ממנו. הפעילים יאמרו כי הם אלה המתגייסים לצידו ברגעי המשבר. דרך נוספת היא לספר למיועד כי שוחחו עם משפחתו ואלו אמרו כי הם אינם מעוניינים בקשר עמו. אדם הנמצא במשבר עשוי להאמין בקלות לאמרות אלו.

חפשו אותי בפייסבוק: https://www.facebook.com/ariehlecture

שתפו את הפוסט על מנת שיוכל לפתוח את העיניים לכמה שיותר אנשים!!!



מה דעתך על האם כל אדם עשוי למצוא עצמו בכת? התשובה היא כן! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע ככתות, כת לב טהור, לב טהור, כת, ללכת נגד הלב, חשוב לקרוא, כניסה לכת