הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הבלבול_בין_ימין_ושמאל_במדינת_ישראל

הבלבול בין ימין ושמאל במדינת ישראל.


רק בישראל יש חילופי תפקידים הזויים בין הימין לשמאל, רק כאן מפלגות שמאל מתנגדות להגדלת שכר המינימום(תעמולת בחירות ), ומפלגות ימין דואגות לעובדים


מה קורה בעולם ה"נאור"
מקור השמות והאידיולוגיות המתייחסות למקומות הישיבה מימין ושמאל הם מקומות הישיבה בפרלמנט הצרפתי לאחר המהפכה הצרפתית. בימין ישבו האצילים, המלוכנים, בעלי הנחלות, אנשי הצבא, ואנשי הדת. ואילו בשמאל ישבו ה"יעקובינים" שדרשו עוד רפורמות לטובת המעמד השלישי, ורצו להרוס למעשה את הסדר הקיים.

בישראל בישובים העשירים כמו הרצליה פיתוח וכפר שמריהו,התושבים רואים את עצמם בתור אנשי שמאל, מפלגה כמו מרצ שמזדהה עם השמאל, מתנגדת להעלאת שכר המינימום לעובדים, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות. התנועה הקיבוצית שהיא מעסיק גדול, ובעל קרקעות ענק, מזהה את עצמה כשמאל. וכמובן מתנגדת לזכויות לעובדים,  ודורשת רכבת של עובדים זרים נטולי זכויות לעבודה בתנאי עבדות בחקלאות בבניין ובתעשיה, וכמובן שגם כל הצמרת הביטחונית מורכבת מאנשי ה"התיישבות" כלומר קיבוצניקים ומושבניקים המזוהים עם השמאל.

ומה קורה בימין, כאן המצב מסובך עוד יותר ישנו ימין ביטחוני וימין כלכלי, רוב העניים בארץ תומכים בש"ס או בליכוד. הליכוד הינה מפלגה שרואה את עצמה בתור מפלגת ימין, דווקא חוקקה חוקים לפנסיה חובה לכל פועל, מעלה את שכר המינימום, נותנת תמריצי עבודה, כמו מס הכנסה שלילי. מצד שני הליכוד אמור לשרת את הטייקונים בעלי ההון, כלומר לפגוע בעובדים. אבל בעלי ההון מזוהים עם השמאל, כמו התנועה הקיבוצית. לכן הימין משרת בעיקר את האינטרסים של בעלי ההון מחוץ לארץ. התבלבלתם , גם אני. הליכוד יזם בעבר קיצוץ מסיבי בקיצבאות, על מנת לעודד אנשים לצאת לעבוד, לאחרונה הליכוד גם הפסיק את השלמת ההכנסה לאברכים חרדים, על מנת לגרום להם לצאת לעבוד. בקיצור לליכוד צריך בעצם להיקרא מפלגת העבודה, שמעודדת את העניים, כל עוד הם עובדים.  מצד שני היחס לנכים, קשישים וחולים הוא התעלמות מוחלטת. אף גורם במערכת הפוליטית לא מתעניין במי שלא יכול לעבוד. הקצבאות נותרו נמוכות והם צפויות לרדת, סל התרופות מתעלם מהעניים, ואפילו מערכת התחבורה הציבורית, לא מתעניינת באיך לתת שרות לנכים.

בישראל בניגוד לאירופה, כאשר קוראת קטסטרופה כלכלית כפי שקרה ביון, או מלחמה. אנשים לא יעברו לצד פוליטי אחר( ביון אנשי ימין הצביעו לשמאל בשביל לעצור את הצנע)
ישראלים מתייחסים למפלגה בה הם בוחרים בתור חלק מהזהות האישית שלהם. ההצבעה היא שבטית. מי שנולד בקיבוץ יצביע למרצ, כפי שתושב ישוב מעבר לקו הירוק יצביע לבית היהודי. אף אחד מהם לא יעניש את המפלגה שלו. גם עם יהיו שחיתויות, עברות פליליות.  מצביעי ש"ס לא הענישו את המפלגה גם לאחר שרבים מנבחריה נאשמו והורשעו בפעילות פלילית. וגם לאחר שהליכוד בתמיכת ש"ס חתך להם את הקצבאות.  מצביעי מרצ לא הענישו אותה לאחר שדדי צוקר אחד מראשיה קיבל שוחד מקמרה אובסקורה.
קשה לי להאמין שלאחר שהרב הראשי לשעבר מצגר נחשד בגניבה ובשוחד, יגרום למצביעי הבית היהודי להצביע לציפי לבני או ליאיר לפיד.  השחיתות והאופרטוניזם שמאפיינים את כמעט כל חברי הכנסת, לא גורמים לציבור לעשות שום דבר. המחאה החברתית שהתחילה עם צעירים תל אביביים המזוהים עם השמאל המתון וגרפה כמעט את כל הציבור במדינת ישראל. הסתיימה בשקט, עם מספר נבחרים חדשים שלא עושים כלום. . משבר הדיור, השחיקה בשכר, עליית המחירים. וכמובן היחס לאוצרות האנרגיה החדשים שהתגלו במדינת ישראל.  דורשים שהציבור יעשה משהו, ילחם בפוליטקה הישנה והמושחתת. אבל הציבור מסרב לחשוב, הציבור מסרב להשתנות. והמערכת שממשיכה לתגמל, בכירים שסרחו.

מה קורה באקדמיה
האקדמיה במדינת ישראל חלשה מהיי פעם, מהפכת המכללות של פרופסור אמנון רובינשטיין, פתחה מכללה לכל פועל. מכללות צעירות פרטיות. מרצים מוכשרים, וניהול כלכלי. רבים מהצעירים שבעבר לא חלמו על תואר עשו עושים וימשיכו לעשות תארים.
מצד שני האוניברסיטאות שבמשך שנים סבלו מניהול כושל, האוניברסיטה העברית נמצאת לפני חדלות פרעון בגלל השקעות כושלות והונאת מיידוף. גם הטכניון ואוניברסיטת תל אביב סובלות מגרענות ענקיים בגלל זכויות פנסיה הזויות. וניהול כושל.
רמת ההוראה הנמוכה השחצנות המקוממת של מרצים בינוניים (כותב המאמר סיים תואר מהנדס בטכניון)
והיוקרה המזוייפת גרמו לכך שהאוניברסיטאות מפסידות בתחרות עם המכללות.
במכללה מרצה שלא מסוגל לעמוד מול כיתה, לא מכיר את החומר, לא מסוגל ללמד, או לא יודע את השפה, לא ישאר.
בטכניון היו לי בעיקר מרצים גרועים, ומרצים שלא יודעים לומר משפט אחד בשפה בה הם מלמדים (מרצה רוסי שמנסה ללמד את הקורס באנגלית, רק חבל שהוא לא יודע בכלל אנגלית).
בעבר האקדמיה הייתה בשלטון השמאל, היום למי אכפת.

מה קורא בעולם הביטחון.
מערכת הביטחון בארץ נשלטת על ידי קצינים בכירים, רובם המכריע מתייחס לעצמו בתור אנשי מפלגת העבודה.
אנשים שגדלו בתנועות נוער בעלות חולצות כחולות, ושמעו סיפורים על סוציאליזם. הצבא הוא רחוק מלהיות לאומני , הוא הורס האחזויות ביהודה ושומרון, מפנה מתנחלים באלימות ואכזריות, עוצר למעצר מנהלי באזיקים דוברים של ההתנחלויות. הצבא רודף חיילים שהגנו על עצמם בתביעות משפטיות. המשטרה הצבאית החוקרת והפרקליטות הצבאית מתנהגות כמו תנועה של שמאל רדיקלי אנטי יהודי. ומצד שני מתעלם לחלוטין מבנייה בילתי חוקית של ערבים, מסתיר פעולות טרור ופעולות חבלניות. נמנע מלעצור קטינים שמשליחים אבנים כל עוד הם ערבים. כלומר צבא השייך למפלגות השמאל.

מה קורה בתקשורת
בעבר רוב התקשורת הייתה שייכת לחמישה קבוצות שמזוהות עם השמאל .
  1. רשות השידור
  2. גלי צה"ל
  3. מעריב
  4. ידיעות אחרונות
  5. הארץ

השמאל בארץ שפחד מתחרות, חוקק חוקים לסתימת פיות, כמו הסגירה המתוקשרת של ערוץ7. וחוק ישראל היום, שלא יאפשר חלוקת חינמונים ללא תמורה.
אבל בעולם הגיעה מהפכת המידע, האינטרנט, והסמארטפונים. וכל אחד יכל לפתוח אתר חדשות, בלי שום צורך ברישיונות.
בעולם, הפרינט קיבל מכה אכזרית. צעירים לא קונים עיתונים, כי הכל חינם ברשת.
אתרים כמו rotter.net ,תיק דבקה וערוץ 7. נתנו חדשות איכותיות ללא האג'נדה השמאלנית.  המציגים את כל מעשי הטרור אותם צינזרה התקשורת השמאלנית.
מעשי פשע שהתבצעו על ידי מסתננים סודאנים והוסתרו על ידי ידיעות אחרונות, הוצגו באתר של רוטר. הציבור קיבל יותר מידע.  והכח של תעמולת בחירות בחינם לגופים המזוהים עם השמאל ירד.

מה קורה במערכת המשפט
הפתגם :"בג"ץ הוא סניף של מרצ" נכון מתמיד.
רוב השופטים שאמורים להיות א-פוליטיים מזוהים כיום עם השמאל. מענישים בחומרה יהודים שהשתמשו בנשק מול ערבים שביצעו מעשי טרור. אבל מתייחסים בסלחנות מקוממת נגד ערבים שמבצעים מעשי רצח.
הפרקליטות מאשימה אנשי ימין בהסתה, אבל לאנשי שמאל מותר לקרוא לרצח באופן חופשי. בקיצור מערכת המשפט עדיין לא עברה את המהפכה אותה עברה התקשורת. רוב הציבור רואה במערכת המשפט כיצור מסואב ואנכרוניסטי. וכולנו מצפים לרפורמה אמיתית במערכת זאת.

מה קורה עם החרדים
העולם החרדי עובר מהפכה מאד משמעותית, היציאה של צעירים חרדים מתוך הגטאות. לצבא , לעבודה ולאקדמיה. גורמת להשפעה הדדית. מצד שני יש ירידה בכח של העסקנים החרדיים, ובכח של הרבנים.
הציבור החרדי מתחיל לבקר את ההנהגה הישנה שדרשה ממנו לחיות בעוני ובמחסור. עדיין אין מצב של זליגת מצביעים חרדיים למפלגות שאינם חרדיות. אבל יש סמרטפונים ואינטרנט בכל שכונה חרדית. האיסור הגורף שהיה טאבו בעולם החרדי נגד טלויזיה, אינו סותם את הפה של האינטרנט. היציאה של נשים חרדיות להיי טק, חרדים מוציאים גם רשיונות נהיגה, ונכנסים גם לשוק הצריכה. אסור להתעלם מהחרדי החדש. הוא משכיל ,בוגר צבא, ועובד בהיי טק. הוא כבר לא מפחד מקללות של מקובלים ולא תולה קמיעות על הדלת.
נכון להיום מרבית החרדים תומכים אדיולוגית בימין. למרות שמספר החרדים שעובדים במפעלי תעשיה ובחקלאות הוא זניח. גם מספר החרדים מבין בעלי ההון עדיין זניח.

מה קורה עם הערבים
 הציונות יצרה מדינה יהודית, אומנם נתנו זכויות גם לתושבים שאינם יהודים. אבל בפועל, מעט מאד אזרחים שאינם יהודים נכנסו לאליטה, מנהלים בכירים, רופאים בכירים, שופטים, קצינים. תקרת הזכוכית עוצרת כמעט לחלוטין את האזרחים שאינם יהודים מלקבל כוח אמיתי במדינה.
המפלגות הערביות כמעט בכל כנסת היו "מצורעות", כלומר ראש הממשלה הנבחר לא רצה ערבים בממשלה(למעט יצחק רבין). המפלגות הערביות גם עשו בעיקר פרובוקציות לאומניות. במקום לדאוג לרווחה כלכלית ולהשכלה טובה לציבור שבחר בה. המפלגות הערביות נמצאות בקצה השמאלי ביותר של הקשת הפוליטית. הם משיגות מעט מאד מעוגת התקציב, והכח הפוליטי שלהם קטן מאד ביחס לגודל הציבור הערבי בישראל. אני מאד מקווה שהציבור הערבי יתחיל להשתלב יותר לחברה הישראלית, ויקים מפלגות שדואגות לרווחה חינוך בריאות ותרבות לסקטור שלהם.
המשך הבידוד הסקטוריאלי ימשיך לגרום לניכור ושנאה ולאלימות. מזה יש לנו די.

מה עם הדת
ישנם שתי קבוצות של יהודים דתיים, הציונות הדתית והחרדים.
רוב הציונות הדתית מזוהה עם הימין המדיני, למרות שרובם נמצאים בעשירונים הסוציואקונומיים התחתונים.
השילוב של מספר ילדים גדול, ומספר שנות לימוד קטן, וחתונה מוקדמת. הביא לכך שחלק גדול מהציבור הדתי לאומי אינו עשיר במיוחד. אבל הוא ממשיך לתמוך במפלגות שמקצצות לו את הקצבאות. ההנגה הדתית לאומית פחות מתעניינת במצב הכלכלי של תומכיה. ויותר בנושאים כמו הר הבית, וסגני רשויות מקומיות בשכר.
אצל החרדים המצב מורכב יותר כי ההנהגה היא מתונה יחסית, אבל ציבור התומכים הרבה פחות סבלני וסובלני. ובהפגנות על נושאים מדיניים רואים יותר ויותר חרדים בפרונט. ההקצנה המדינית של הציבור החרדי
התחזקה מאז שניבנו הערים החרדיות, ביתר עלית , קרית ספר ומודיעים עלית מעבר לקו הירוק.
ישנם מעט דתיים המזוהים עם השמאל, בעיקר בגלל ארגונים שמקבלים תקציב מהקרן החדשה לישראל.
מוסדות וגופים דתיים, כמו מועצות דתיות ובתי דין רבניים והחברה קדישא, מלאות בג'ובים למקורבים בשחיתות, ובסלידה ציבורית. תפקידים מיותרים כמו רבני שכונות וערים שממש אף אחד לא צריך אותם עולים מיליונים של שקלים. הציבור הדתי מתעלם מהבועה הסרוחה הזאת, וממשיך להצביע למפלגות הסקטוריאליות.
העליה של מליון רוסים שחלקם אינו יהודי ומשבר הגיור שמסרב להסתיים. והציבור הדתי לא מנסה לעשות כלום לעצור זאת. גם כאן נדרשת רפורמה ואני לא רואה אף אחד מרים את הכפפה.

ומה צפוי בעתיד, רמז דמוגרפיה והגירה.
הגידול הטבעי במדינת ישראל הוא הגדול במדינות OECD.  ישראלים אוהבים ילדים ועושים הרבה מהם.
מצד אחד זה מחייב את המדינה לבנות כל הזמן עוד תשתיות חדשות כי יש גידול עצום באוכלוסיה, מצד שני זה מנוע הצמיחה החזק ביותר. מספר הילדים בציבור היהודי הוא מוטה לטובת הימין, כלומר לדתיים וחרדים המזוהים עם הימין יש משמעותית יותר ילדים. חוץ מזה למדינת ישראל מגיעה הגירה חיובית, מארצות מצוקה כמו אוקראינה, ומארצות רווחה כמו ארצות הברית. האנטישמיות באירופה עלולה לגרום להגירה מסיבית. במידה ותהייה הגירה נרחבת מצרפת אני צופה שיהודים המקורבים לדת ומזוהים עם הימין יעלו לישראל, ויהודים עם גישה חלשה יותר לדת ומזוהים יותר עם השמאל יהגרו לארצות הברית וקנדה. לפי ההגיון האישי שלי השמאל הולך ונעלם בגלל הסיבות הדמוגרפיות. מרכזי הכוח של השמאל כמו מפעלי התעשיה של ההסתדרות, הועדים הגדולים, הקיבוצים התקשורת והאקדמיה הולכים ונחלשים. 
 


מה דעתך על הבלבול בין ימין ושמאל במדינת ישראל. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כצבעה שבטית,שמאל ימין הפוך