הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הכותל_המערבי

הכותל המערבי- קצת ידע שימושי


כל אחד מאיתנו ביקר בודאי בכותל המערבי . ישנם מספר דברים שכדאי לדעת על מנת להפיק את מירב התועלת מהביקור ולהחכים מעט בקשר למקום ומשמעותו הרוחנית והלאומית.

הכותל המערבי איננו חלק מבית המקדש עצמו אלא הוא קיר תמך חיצוני להר הבית ולהיקף של בית המקדש. בזמן הזה כולנו נחשבים טמאי מת היות ואין לנו טהרה של אפר פרה אדומה ומשום כך חל איסור כניסה להר הבית עצמו ישנם החוששים אף להתקרב לכותל שמא הוא כבר חלק מההר אולם הדעה המקובלת היא שמותר בהחלט לגשת עד לכותל .

חשיבות הכותל, היא על פי חז"ל שאמרו- ששכינה שורה בצד מערב ושאין היא זזה מן הכותל. הכותל נחשב לשער השמים, שדרכו עולות כל תפילות ישראל כפי שנאמר ״וזה שיר השמים״, וכן נאמר ״ כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים״. בזמן החורבן ניסו הרומאים להרחיבו אך ללא הועיל וכן בזמן השלטו העותמאני לפני כמה מאות שנים ניסו לכסות את הכותל בזבל אולם אחד הסולטאנים חשף אותו מחדש.
בזמן הבריטים, היו המון הגבלות כמו איסור ישיבה ותקיעה בשופר ברחבה הצרה וכן איסור העמדת מחיצה בין גברים ונשים.
לאחר מלחמת ששת הימים, נהרסה שכונת המוגרבים ונבנתה הרחבה הגדולה, כפי שהיא מוכרת לנו כיום.
יש חסידויות קיצוניות, שלא באות להתפלל בכותל. בגלל שהוא שוחרר על ידי הצבא, ועד היום מונף דגל המדינה ברחבה.
כשבאים לכותל, יש לזכור שהוא שער הכניסה להר הבית, כדי לעלות להר הבית בזמן בית המקדש, היה צריך להתכונן .
על האדם היה לטבול ולהיטהר מטומאה, אסור היה להיכנס להר עם חגורת כסף, או עם נעליים מאובקות. עלינו לזכור, שמלבד הלכות טומאה וטהרה ,ההלכה נתנה חשיבות עליונה לאסתטיקה ושפת גוף, שיבטאו את כובד הראש והרצינות, הדרושים לכל הבא בשערי בית האלוקים. לכוהנים אסור היה ללבוש בגד מלוכלך, או שאינו תואם למידתם. לכהן בעל מום או מכוער ושמן במיוחד, היה אסור לעבוד ולהקריב קרבנות. חלק מההלכות הללו, נפסקו לגביי קדושת בית כנסת, שנקרא בלשון ההלכה ״בית מקדש מעט״.
לכן צריך לשים לב, שרחבת הכותל מלבד היותה בית כנסת, היא בית תפילה, הכי מרומם וחשוב, שיש בכל העולם .
כשאתם באים לכותל, בלבוש חשוף, כמו בטיילת על חוף הים, כשאתם באים ומתנשקים, או מצטלמים כאילו אתם למרגלות מאצו פיצו, או על הטרסות בקולוסיאום ברומא - אתם פשוט לא מבינים את משמעות וסגולת המקום. ולכן בלי קשר לכפייה דתית, או כללי התנהגות, זה פשוט פספוס, להיות במקום כה מיוחד ולא לדעת ולהבין זאת.
הכותל, הוא מקום בו אנו יכולים, לגשת ולדבר עם הבורא , כמה חבל לבוא למקום כזה, ולבזבז את הביקור על דחיפת פיתקה לחריצים, ולא לנצל את ההזדמנות, לשיחה אישית ומרפאת עם האלוקים.
הדבר דומה לביקור בלובר, בלא לדעת מה היא המונה ליזה. או ללכת לראיון עבודה, בלי לדעת מהי המישרה המוצעת.
כפי שלפני פגישה עם מנכ"ל החברה שלך, או עם נשיא ארצות הברית ברור שתתלבש/י בהתאם. ותחשוב מה תגיד, ואיך תגיד. כך כדאי להתכונן, לפני פגישה עם האלוקים בביתו, וכפי ההכנה כך גודל ההצלחה.
בברכת בונה ברחמיו ירושלים אמן

אשמח לקבל תגובות


מה דעתך על הכותל המערבי- קצת ידע שימושי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהכותל המערבי קצת ידע