הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
המדע_שאינו_מדעי

המדע שאינו מדעי


רבים הטוענים כי המדע הוא הבסיס לחיים. הוא אוגד בתוכו את מכלול התחום הפיזיקלי והמידע אודותיו. סילוף המדע הולך ונעשה משמעותי יותר ויותר עם בואו של "העידן המודרני". בבתי הספר, באוניברסיטאות ולאחר מכן גם במקומות העבודה תפסו המדע והטכנולוגיה חלק ניכר ביותר.


מאמר זה בא על מנת להדגיש את הרעיון העומד מאחורי תחומים אלה. הרעיון הוא הנורמות, המקומות בהם המדע האנושי נפגש עם החברה. כאן שום נוסחה או מוחלטות לא עוזרות, מדובר רק באדם ובנורמה עימה הנשמה שלו מתמודדת באותו רגע. 
בתוך הנורמות לעיתים נקלעים לאי הסכמה. כאשר שני אנשים לא מסכימים זה עם זה הם מנסים ככל שיוכלו להגיע לטענה אובייקטיבית שתוכיח לצד האחר את היותם צודקים. המדע נלקח בחשבון בצורה מאוד משמעותית בויכוחים אלה. גם אם לא נשמע את הביטויים המקצועיים, נוכל לשמוע מטבעות לשון כמו: "זה הוכח מדעית", "מדענים קבעו ש...", או "נעשה מחקר..." 
מאמר זה מובא גם על מנת לבקר את המדע העליון וכך להראות שאין דבר העומד בפני האמת. האמת נמצאת מעל עולם ארץ. איש לא יכול להגיע אליה אבל כולם יודעים שהיא קיימת. לכן נערכים ניסיונות אנושיים, כדוגמת הסילוף מדע, להעתיק את האמת לתוך עולם ארץ. (דבר שלעולם לא יוכל לקרות)

ראשית, אפתח בהסבר על הנחת יסוד מסויימת: האמת היא מוחלטת. דבר שהוא אמיתי לעולם לא ישתמע לשתי פנים. לעומת זאת, דבר המוגדר כ"נכון" תמיד יהיה מוגדר כך ביחס ל"לא נכון" ולא ביחס לעצמו. מכאן נוכל להסיק שהאמת נמצאת מעל ה"נכון" וה"לא נכון". 
באשר לבני האנוש של המחר, הנוהגים להכחיש את המדע מכל וכל אספר כאן משל: 
ילד קטן מסובב מטבע על הקרקע. המטבע יכול ליפול על הצד המצוייר או על הצד הכתוב. (כפי שאנחנו שואלים במשחק המפורסם עץ או פלי). שני התארים, "מצויר" ו"כתוב" תמיד נמצאים ביחס למישהו אחר. כלומר לא ניתן לדעת אם המטבע נפל על הצד המצויר אלא אם מסתכלים לצד שאליו הוא לא נפל. לכן, אין הדבר שאינו אמת נמדד ביחס לדבר עצמו, אלא לדבר הנגדי לו. זאת אומרת שהנכון הוא רק צד נוסף במטבע שכולל גם את הלא נכון. והאמת במשל- ההווה הנתון; המטבע קיים. 
מכאן ניתן להסיק שמוחלטות על המדע בעל ההפך היא שקרית לחלוטין. 
המדע הוא מכלול המונחים שהגבילו בני האנוש בתחומי התודעה שלהם ובמונחים המוכרים להם. 

בנוסף, המדע אינו אובייקטיבי. אובייקטיבי הוא נתון שאין לו צד סובייקטיבי. לכן, האמת היא הדבר האובייקטיבי היחיד שקיים. אנשים רבים הולכים ומאמינים במדע פחות ופחות. בייחוד בתקופת ה"עידן החדש". יש אינספור דוגמות להפכים מהמילה "מדע"- אמונה, דת, רוחניות, תקשור, מסורת וכו'... 

לסיום, התחומים המדעיים הולכים וצוברים תאוצה בשנים האחרונות תחת כותרת ששייכת לאמת וכלל לא להם. 


מה דעתך על המדע שאינו מדעי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמדע, למה המדע לא נכון, המדע השקרי