הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
המח_הישראלי

המח הישראלי


תוצאה מהמח היהודי...
ברחבי העולם כולו, יודעים כולם שהמח הישראלי הוא המח הכי חריף ונבון שיש בעולם. הוא מוערך ונחשב לסמל בכל העניינים ומכל הבחינות הקיימות. אך השאלה הגדולה היא, האם אנו בתור הישראלים המדוברים בעולם, יודעים מניין באה לנו החשיבה הגאונית והמפותחת?
 
ברחבי העולם ידועה הסיבה לכולם. אך פלא הוא שרבים מאיתנו אינם יודעים כלל מניין בא לנו תואר המח הטוב בעולם. ועל כך נדבר במאמר הבא.
 
מקור המח הישראלי הוא מהמח היהודי. א"כ עלינו להבין מה עושה את המח היהודי למח גאוני ועצום. הסיבה העיקרית שגורמת לכך, היא תורה שבעל פה. במשך כל הדורות העם היהודי עסק בתורה שבעל פה. התורה שבעל פה מורכבת מהמון חלקים, שבינהם עניינים פשוטים וחלקם מורכבים יותר, וחלקם בגדול לא ניתן להשגה. חכמת התורה שבעל פה יכול כל אדם ללומדה, משום שהיא "מונחת על קרן הצבי", (מקום נגיש לכולם).
 
אך ישנה נקודה שחייבים להדגיש אותה. אם יבוא אדם מאומות העולם, ודאי שהוא יוכל לפתוח את אחד מספרי התורה שבעל פה, ויתכן ויהיה לו סיכוי קלוש להבין את הנאמר שם. אך הוא לא יהיה מחובר אליה ולא יחיה אותה.
 
מה שאין כן, אם יבוא יהודי וילמד ממנה הרי הוא מחובר למי שכתב אותה. וברגע שיש לו את החיבור אליה, אז לא רק שהוא יבין אותה יותר אלא היא תשפיע גם על צורת החשיבה שלו, וממילא אם נכס כזה מתוחכם נמצא ביד האדם כדוגמת התורה שבעל פה, אין זה פלא שמוחו יהיה גאון וחריף.



מה דעתך על המח הישראלי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמח ישראלי, יהודים, חשיבה, חריף, תורה שבעל פה,