הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
המצב_הסוציו-בריאותי_בעולם

המצב הסוציו-בריאותי בעולם


הטכנולוגיה משתלטת עלינו יותר ויותר, אנו ממושמעים לפקודותיה ופועלים בהתאם להוראותיה. אך באותו הזמן הטכנולוגיה גורמת לנו לאיבוד יכולות שכליות וגופניות, גלו עוד במאמר הבא.
כל יום ביומו כל אזרחי העולם משתמשים בטכנולוגיה מסויימת לא משנה מה מורכבותה.
צילום במצלמה, צפייה בטלוויזיה, גלישה במחשב, דיבור בפלאפון ועוד...
כל אחד מהדברים שהזכרתי גורם לירידה ביכולותיו של האדם.
האדם שהיה מאז ומתמיד החכם שבחיות והאתלט המגוון ביותר מביניהן, מדרדר את יכולותיו לשפל עקב שימוש קיצוני ומחפיר בטכנולוגיה יומרנית, בעלת שימוש רב בחיי היומיום, אכן, אך בעלת יצר הרסני להרס יכולות האדם.
לפי דעתי שלי הטכנולוגיה, שאולי ייתנגדו לה כמה חובבי טכנולוגיה מתקדמת מושבעים, קידום בנקודה זו בהתפתחותה גורם להרס יכולותיו הנרכשות של האדם, באם והיה חי במאה ה15.

למען האמת לפני המצאת הדפוס לאנשים היה זיכרון חזק להפליא, אך עם המצאתו יכולות האדם ירדו במקצת, אך עדיין היו גבוהות ביותר ביחס לאדם הממוצע בימינו.
הדבר די מצחיק כשחושבים עליו מעט לעומק, הרי הטכנולוגיה אמורה לשפר את איכות חיינו אך למען האמת היא הורסת אותם,
אתן אני מספר דוגמאות מסוג אחד ועוד דוגמא מסוג אחר:
הדוגמא הראשונה: טלוויזיה, הרי היא נועדה לשפר את איכות הצפייה במאורעות כאלה וכאלה, היא נועדה לכך שנוכל לשלוט במהירות תנועת הגורמים במסכה כרצוננו, וליהנות ממאורעות יפים וטובים, אך זה נורא, שכן בד בבד היא גם הורסת את עינינו ושכלנו מתנוון.

הדוגמא השנייה: רמקול- הרי הרמקול נועד בתכליתו להוות אמצעי לשליטה במה שאנו שומעים (כפשוטו), אך האמת שהוא רק גורם לדירדור יכולת השמיעה של האדם לרמה נמוכה יותר, כלומר גובה יכולתו לשמוע צלילים חלשים נמוכה יותר עקב שימוש מוגבר ברמקולים.

הדוגמא השלישית (על אף שוניה הייתי מסווג אותה בקטגוריה זו): שימוש מוגבר בטכנולוגיה גורם לניוון שרירים וחוסר יצירת קשרים חברתיים עם הסביבה.

הדוגמא הרביעית(הקטגוריה השנייה): האדם במקביל להתפתחות הטכנולוגיה גורם להתארכות תוחלת חייו, אך בעקבות הדוגמאות שהזכרתי קודם, ועוד דוגמאות רבות מספור האדם מפחית במידה ניכרת ובקצב קבוע את יכולותיו השכליות, והרי ידוע שבאופן טבעי יכולותיו השכליות של האדם מידרדרות מנקודה מסויימת ככל שהגיל מתקדם, לכן כשתוחלת החיים מתארכת יותר ויותר אחוזים מהאוכלוסייה הכוללת בעלי מוח חלש, (בעיות זיכרון, חישוב, ראייה היקפית ועוד...)

בעצם הטכנולוגיה בשימוש לרעה גורמת אכן לבעיות, אך מאמר זה אינו מהווה התנגדות לטכנולוגיה אלא חשיפת בעיותיה.

הדרך לפיתרון בעיותיה נתון בשליטה של גופים גבוהים יותר, אך הבעיה העיקרית בפיתרון בעיות אלו היא שאין "כריזמה" לגופים הנוגעים בדבר.

לממשלות כאלה וכאלה יש התנגדות לפיתרון בעיות אלו, מכיוון שרוב הממשלות חושבות רק באופן הכלכלי המיטבי.

אני מקווה כי מאמר זה יעיר את הציבור, ויגרום להם להתנתק מעט מהטכנולוגיה ולהתחבר לנסתרות העולם.  


מה דעתך על המצב הסוציו-בריאותי בעולם ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה