לעולם לא אשתוקק לשוחח עם אדם שכתב יותר ממה שקרא.
סמואל ג'ונסון
שלום אורח
התחבר
/
הרשם
לוח הבקרה
הודעות
יצירת מאמר
משפחה
לייפסטייל
רוחניות
דעות
ידע
תרבות
אוכל
בריאות
ספורט
דיגיטלי
טבע
כסף
הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם?
ההרשמה
בחינם!
הסרבנית והאוכל (עקרון ההצטרפות 2)
במאמר הקודם"על עבריין, נסיכה וחסקה" הבטחתי לכם המשך לרעיון ההצטרפות. אז הנה, אני מקיימת:
הזדמן לי פעם ללוות כיתה ד' ב
אחד מבתי הספר בת"
א ליום כיף מחוץ לבית הספר.
ל
אחר פעילות מגוונת הגענו
אל גן ל
א גדול בו סודרו מבעוד מועד שולחנות עם
ארוחת הצהריים: פיתות, גבינות, סלטים שונים, ירקות, מיצים ממותקים ועוד.
הילדים התגודדו בשמחה ובהתלהבות סביב השולחן ו
אכלו מכל הב
א ליד.
חריגה הייתה ילדה
אחת שבחרה לשבת מתחת לעץ ול
א להתקרב
א
ל מרכז העניינים - השולחן. כשהתעניינתי מה קורה הסבירה לי המורה שלה ש"אני
ל
א יודעת מה קרה לה, הי
א ל
א רוצה ל
אכול!"
ל
א יתכן,
אמרתי, עברנו יום
ארוך, כולם פה רעבים ולמרות כל החטיפים ש
אכלו - התנפלו על השולחן...
המורה החליטה להציע לה שוב
אך חזרה עם חיוך ומשיכת כתפיים: "ל
א רוצה!".
הילדה ל
א רוצה ל
אכול.
הסתקרנתי.
ניגשתי
אל הילדה הסרבנית והתחלתי לברר מה קורה פה.
מצאתי ילדה בת 10, טרום גיל ההתבגרות שהחליטה להפסיק לאכול כדי לא להשמין.
הילדה הזו הייתה רזה, שליש-גרם מיותר לא היה עליה.
אבל היא מסרבת לאכול כי חוששת להשמין.
לאחר כמה שאלות ששאלתי אותה, לאחר שראיתי כמה היא עומדת בעקשונתה - הבנתי שאני נמצאת מול ילדה בסכנה אמיתית לפתח הפרעות אכילה חמורות אם הדבר לא יפסק מייד ! ולא, הוריה לא יודעים.
מה הייתם עושים?
הרבה מבוגרים שאני מכירה היו
מנסים לשכנע אותה ע"י כך ש
:
1. היו מספרים לה שהיא רזה ושהם לא מבינים ממה היא דואגת
2. היו כועסים על השטויות שהיא מדברת ועושה
3. היו מאיימים ומנסים להכריח אותה לאכול
ועוד דרכים לא אפקטיביות.
ולמה הן לא אפקיביות?
כי הן מציבות אותם בשני צדדים שונים של המתרס:
אני המבוגר האחראי, היודע, בעל הנסיון וכו' ואילו את - ילדה שזקוקה להכוונה.
זוכרים את עצמכם בגיל 10? או בגיל ההתבגרות בכלל?
מה חשבתם על מבוגרים ?
סביר שחשבתם שהם לא מבינים כלום, שהם חיו בדור אחר מאוד שונה משלכם, שאין להם שום סיכוי להבין ללבכם ושברור - ברור ש
אתם
יודעים ומבינים הכל טוב יותר.
זוכרים את זה?
זיכרו את זה בכל פעם שאתם עומדים להתווכח עם בן/בת בגיל הזה.
לשים את עצמכם בשני צדדים שונים של המתרס ולצפות שהם יעשו מה שאתם מסבירים להם שהכי נכון והגיוני - נידון מראש (על פי רוב) לכשלון.
אז מה גרם לה להגיע אל השולחן ולהכין לעצמה משהו לאכול?
התיישבתי לידה ודליתי את מירב המידע שיכולתי. לאחר ששמעתי מספיק נכנסתי לפעולה:
1. הבעתי התפעלות עמוקה ואמיתית מכח הרצון שלה!!
ילדים בגיל הזה לא עומדים בפיתויים כמו ממתקים, מיצים ממותקים, חטיפים מלוחים, גלידות.
הילדה הזו מצליחה לוותר על הכל בשביל המטרה שלה! (
הערכה
)
2. שיבחתי אותה על הויתור המוחלט על כל הנ"ל -שהרי זה בכלל לא בריא! וכמה טוב שהיא בוחרת בדרך חיים בריאה. מזון זה דבר מרכזי וחשוב לבחור אותו בקפידה!
ציינתי שגם אני מעדיפה מזון בריא וממש מעריכה את המודעות שלה בגיל הזה.
התפעלתי ושתינו הסתכלנו על הילדים האחרים ועל אריזות הממתקים שהשאירו. איזו בגרות לוותר על כל זה !! (
נתינת אישור על הדרך שלה
)
3. הודיתי בפניה שאני ממש מבינה את הצורך והרצון להראות טוב. אני עצמי רוצה להראות טוב, אמרתי לה, וחשוב גם לי להיות יפה ורזה. בנינו, אמרתי לה - כולם ככה! כל המבוגרים שיגידו לך "מה זה השטויות האלה??" - רוצים להיות רזים ויפים. את כל כך צודקת !! (
הזדהות
)
ופה, לאחר שהייתי איתה במלא מובן המילה, לאחר שגרמתי לה להבין שאני ממש בצד שלה, לאחר שרכשתי את אמונה - אפשר היה לקחת את ההגה לכיוון אחר:
4. הסברתי לה על הסכנות ולהפסיק פתאום לאכול באופן לא מבוקר. נכנסתי לפרטים ההכרחיים בעניין הזה והבאתי אל המודעות שלה שלאור מה שאני מסבירה לה - ההתפתחות שלה תפגע מה שיגרום ל
תוצאה ההפוכה ממה שהיא רוצה
! (
אני רוצה בשבילך מה שאת רוצה בשביל עצמך
)
5. הסברתי לה שזה בסדר להקפיד להיות רזה ולאכול באופן מבוקר כל עוד יש פיקוח של דיאטנית שתקפיד שהיא תקבל את כל מה שהגוף זקוק לו ע"מ להתפתח בהצלחה. (
המלצה לפעולה הגיונית
)
וגם לאחר שהסכימה להגיע אל השולחן
המשכתי לייעץ לה:
הצבעתי על הגבינה הצהובה ואמרתי לה שזה משמין ושלא כדאי לה
לעומת הגבינה הלבנה, שהיא רק 5% שומן - כך שזה סביר ולא באמת משמין
המלצתי על סלט ירקות שאינו משמין ומזין מאוד.
כלומר:
המשכתי להראות לה שאני איתה ובעצם חיזקתי את תוקף כל דברי עד כה.
צריך להבין שאם הייתי מתחילה מסעיף 4 ומדלגת על שלוש הסעיפים הראשונים - שלושת השלבים שבהם הצטרפתי אליה - סיכוי גבוה מאוד שדבריי היו נופלים על אזניים ערלות והיא הייתה עומדת בסרובה.
אז איך אתם מתכוונים ליישם את העקרון הזה בתקשורת עם הסובבים אתכם?
* לשאלות ניתן לפנות אלי במייל: nlp.for.joy@gmail.com
להזמנת הרצאות וסדנאות: 054-7272995
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
• joy זה joy
מקלחות של ילדים,ארוחת ערב,שיר וספר חדש...ואיפה אני...
0
31/12/2013 | שלמה
• ללמוד דרך התבוננות
איך אנו יכולים ללמוד על עצמנו ועל אחרים בעזרת...
0
06/01/2017 | Elena85
מה דעתך על הסרבנית והאוכל (עקרון ההצטרפות 2) ?
תגובתך:
נא להקליד את תגובתך
כתובת אתר:
//:HTTP
שם:
נא להכניס שם
אימייל :
קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
דיווח על מידע לא הולם
נכתב ע"י
italia
בתאריך: 06/09/2016
איטליה לביא
27 מאמרים | 65709 כניסות
15 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
75%
השארת תֶּשֶׁר לitalia
זה לא חוק, אבל מתוק: טיפ לכותבת-חוויה מעצבת
טיפ לitalia
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
Tweet
תגיות
אושר
טיפים
מודעות
משפחה
מאמרים קשורים
על החיים
המטרה הראשונה בכל רשימת מטרות אישית
כעס
לא
איכות חיים
שווה קריאה
חברת חשמל- גוף זולל אנרגיה?
הם עוד יגידו תודה
תשובה וראש השנה במבט פרוידיאני
תרגיל יצירת חזון ב- 3 צעדים:
הריון או שלא