הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הפרדת_בנים_בנות

להפריד בנים מבנות בכיתה


ההתעלמות של משרד החינוך מגיל ההתבגרות של תלמידיו הוא המרכיב המרכזי בכשלון המערכת.
זה ישמע קצת שמרני ואולי אפילו מיושן אבל למידה בנפרד תהיה קלה יותר לשני הצדדים.
הפרדת בנים מבנות מיד עושה לנו קונוטציה לדת. הורגלנו שאצלם זה ככה וזה נראה לנו משהו ששייך לגזענות ולאי שוויון בין המינים. כשהיינו שומעים על בתי ספר כאלו באנגליה, היתה עוברת בנו צמרמורת של חוקים נוקשים ושעמום ואז העולם המודרני החליט שמה פתאום להפריד בין בנים לבנות.

מי שיש לו ילדים בכיתות ג-ד יכול לשים לב שהבנים כבר מבחינים בניצני השדיים שבוקעים לבנות כיתתם וההתרגשות שאוחזת בהם היא התרגשות טבעית. הטבע עשה כך שבנים מתחילים לשים לב לבנות המין היפה כבר מגיל 9-10 וגם בני הצעיר שלומד בכיתה ד' כבר מדווח על ילדה אחת שמשגעת את הבנים. כיצד היא משגעת חקרתי ותשובתו היתה נחרצת "היא כל פעם אומרת לבן אחר שהיא רוצה להיות חברה שלו ואז עוברת לבן אחר"
כלומר הילדה הזאת, שכנראה מגלה את ההשפעה שיש לה ונהנת לחקור בעניין, יוצרת דינאמיקה של מתח מיני שאפילו היא לא מודעת לו. והתוצאה, קבוצת בנים שטרודה מאוד בעניין.

אז תארו לכם מה קורה בכיתה. רב תשומת הלב של כל הילדים, בנים ובנות כאחד נתונה למגעים הקטנים במהלך השיעור. מי רוצה את מי, מי שונא את מי, פתקים שמועברים, משיכות בשיער וכל מה שאנחנו זוכרים בחיבה כ'התאהבויות ראשונות" שהן לגמרי תמימות ואין לי דבר נגדן. יש לי בעיה עם כושר הלימודים שנפגע.  כידוע הורמונים אינם ניתנים לשליטה, בטח לא בתחילת החיים הצעירים ונוצר מצב שמורה יתקשה להשתלט על קבוצה משולהבת שכזו.
אבל אם בכיתה יהיו רק בנים, שלא מהווים גירוי בשלב זה ולא ימשכו אחד לשני בשיער או יעבירו פתק ולכן סיכוי טוב יותר שיהיו מרוכזים יותר בחומר שמועבר. במילים אחרות – פחות הסחות דעת.

כולם כבר מודעים לעובדה שההתפתחות המינית היום מתחילה סביב גיל 10 ויש שזה פורץ אצלם ויש שזה איטי אבל איש לא מתווכח שעודף פרסומות עם קונטציה מינית ושלל המסרים שעוברים בסרטים ובנט, לא משאירים לילדים הרבה זמן תמים.
מדוע לא נשאיר להם את המשחקים להפסקות, שם יוכלו להתערבב לכמה דקות או אפילו לשחק יחד בהפסקה הגדולה, טיולים כיתתים כמובן אבל בכיתה, בנים בנות בנפרד.

לפני כשנתיים הלכתי לפגוש את המחנכת החדשה של בני האמצעי שעלה אז לכיתה ח'. לא ציפיתי למשהו מיוחד ומצאתי עצמי מול אישה יפה מאוד. לא הייתי נותנת לה מעל 20 ובנוסף היא נחנה בגוף נאה וחזה גדול, אותו טרחה להבליט עם חולצה צמודה. והיא צריכה לעמוד מול כיתה של 30 ומשהו בני 14? האם יש סיכוי לבנים האומללים הללו להתרכז במשהו אחר מלבד שדיה הזקורים?
מתברר שכבר לפני שני עשורים העניין הזה הטריד לא מעט שכן לא סתם המשפט הידוע של קראוס "לו רק היית קצת פחות המורה שלי" תפס כל כך חזק.
אני מתקשה להבין את קברניטי מערכת החינוך. האם הם לא עברו גיל התבגרות? הם לא זוכרים מה קורה כשהבנות מתחילות להתפתח מהר יותר מהבנים? והאם לא מובן להם שכאשר קבוצת תלמידים הלומי ריגושים נמצאים מול יפיפיה שנראית כמעט בגילם, הם באמת יצליחו ללמוד?
לוקחת את זה עוד מטר קדימה ואומרת שאם מפרידים בין המינים אז עד הסוף - מורה אישה לבנות ומורה גבר לבנים.
למה? כי מי לא זוכרת את המורה המסוים ההוא שהתאהבנו בו ולא שמענו מילה ממה שיוצאת לו מהפה...

אז כן, אני דורשת שמשרד החינוך יבין שלגיל ההתבגרות יש השפעה על יכולת הריכוז של נערים ואין צורך לספק להם גירויים מתוך הכיתה. זה כבר יקרה לבד בהפסקות.


מה דעתך על להפריד בנים מבנות בכיתה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת אביגד ב 15/02/2016 19:02 ( הפרופיל שלי ) נכון. אבל כל מה שנדמה שקשור להוראות דת, ייפסל כמובן על הסף. בנים יופרדו מבנות רק אם הדת תצווה על עירבוב שכזה. עדיף - כנראה - לקנות עוד כמה מאות קונדומטים לבתי הספר, מלציית לחוק דתי, ולא חשוב כמה הוא מוצדק.תגובה לתגובה

ידוע כמשרד החינוך, בית ספר, גיל ההתבגרות, כושר לימוד, הסחת דעת, שירז אריאל