הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
התקפי_חרדה

התקפי חרדה - מבוא


התקפי חרדה הם תופעה הרבה יותר שכיחה מכפי שרוב האנשים סבורים. בעשורים האחרונים הטיפול התרופתי בהתקפי חרדה משתפר בהתמדה. עם זאת, ישנן דרכים להילחם בתופעה קשה זו באמצעי הנתון לרשותנו בכל זמן ובכל מקום – המוח שלנו.
מי שלא מכיר את התחושות המתלוות להתקף חרדה (panic attack), לא יוכל להבין את העינוי .
אין אפשרות להסביר או לתאר את התחושות הקשות הללו, מפני שאינן באות מהאזור הרציונלי אלא מהאזור האמוציונלי. אין בהן היגיון, או שמא מדוייק יותר לומר: יש בהן היגיון שהתבלבל.
שכן התקפי חרדה מקורם במוח הקדום שמשותף לכל בעלי החיים, ואשר אחראי על תגובת 'מנוסה או לחימה' (fight or flight). זהו מנגנון הישרדותי חשוב מאוד, שמופעל בזמן סכנה, ומכין את גופנו באופן המיטבי להתמודדות איתה.
 בהתקף חרדה המנגנון הזה מופעל כאשר לא נשקפת סכנה. הגוף מגיב כפי שמערכת העצבים האוטונומית (העצמאית) מאלצת אותו להגיב, ותגובות פיזיות אלו - בתוספת אי-ההתאמה למציאות האובייקטיבית - מייצרים את המצוקה הגדולה של אנשים החווים התקף חרדה.
הפארמקולוגיה הפסיכיאטרית יצרה ומייצרת תרופות שמסייעות לאנשים הלוקים ב panic attack disorder, לא נעסוק במאמרים אלו בהבט התרופתי.
המטרה היא להתמקד בדרכים שבהן יכול כל אחד ואחת מאיתנו לסייע לעצמו בהתמודדות עם התקפי חרדה.

במאמר הבא אפרט את האסטרטגיות למלחמה באויב שאין לו פנים:
  1. שיטות הרפיה.
  2. הפעלת המוח החדש (נאו-קורטקס).
  3. הפעלת המוח המרגיש.
  4. ספרים שכדאי לקרוא.
 
 


מה דעתך על התקפי חרדה - מבוא ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת רועי ב 12/08/2012 10:33 ( קישור לאתר שלי ) ניתן להתגבר על חרדה וללמוד רבות על עצמך עם תרגול יוגה טיפולית. התאמה של תרגול היוגה לך לא רק שנותן בידך כלים יישומיים לטיפול עצמי בזמן התקף, אלא מביאים אותך לשורש הבעיה ולבהירות מחשבתית על הסיבות והמניע להתקפים. היוגה הטיפולית היא שיטה טבעית, ללא שימוש בתרופות, היא עתיקה ובעלת הצלחה מרובה. תגובה לתגובה

ידוע כהתקפי חרדה, טיפול בהתקף חרדה