הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
זבנג_וגמרנו_-_טיול_באילת

זבנג וגמרנו - טיול באילת


לא חייבים ל'מות' מחום כמה ימים כדי לבלות בעיר הדרומית שלנו.

הנה טיול בשיטת 'זבנג וגמרנו', השם של השיטה אמנם לקוח מעולם שונה לחלוטין, אולם הוא מתאים כמו כפפה ליד, לסוג הזה של הטיולים.

הדבר הקורץ ביותר בטיולים בשיטת ה'זבנג וגמרנו', הוא לא בהכרח הטיול עצמו, אלא יותר הספונטניות והמהירות שבה מארגנים את הטיול ומתארגנים אליו, קמים בבוקר בהיר באמצע יולי-אוגוסט וחושבים כמו כולם 'מה נעשה היום'?

אז הנה, אם אתם קצת מופרעים, ויכולים לזרום אם גחמות של רגע, אז השיטה הזו היא בשבילכם!

נו! מה אתם חולמים? לכו כבר לארגן את התיקים.

 הפעם נטייל בשיטה זו בעיר הכי דרומית שלנו, אילת, עיר תיירותית מאוד ועם מספר לא קטן של אתרים ומקומות לטיול ובילוי, מהחופים הנוחים לבטן-גב ועד ריף הדולפינים לצלילות נחמדות בין השוניות, מהמצפה התת-ימי ועד עיר המלכים, ועוד ועוד.

בטיולים בשיטת ה'זבנג וגמרנו', חובה לתכנן את סדר היום לפרטי פרטים, וזאת ע"מ למנוע 'התברברות' מיותרת, יש להחליט באלו אתרים מעוניינים לבקר, וכמה זמן מקצים לכל מקום, חובה להכניס ללו"ז ארוחות, או לכל הפחות גיחה קצרה לאיזה בית קפה, כמו"כ אם בתכנית לרבוץ קצת על החוף, כדאי לתכנן זאת מראש ולהחליט באיזה חוף רוצים לשכב, והאם הוא קרוב לאחת האטרקציות המתוכננות.

לרוב האטרקציות ומקומות הבילוי בעיר, ניתן ורצוי להזמין כרטיסים מראש באינטרנט, בהרבה מקרים זה חוסך לא מעט כסף, ותמיד זה חוסך הרבה ! כאב ראש והמתנה בתור לקניית כרטיסים.

אני אכניס כאן לו"ז לדוגמא, ואיך ניתן אם מידע מוקדם, לקצר המתנות ולניצול מקסימלי של הזמן.

אבל איך מגיעים לאילת? צריך להזמין כרטיסי טיסה, שזה כבר סיפור לא קטן, גם מבחינת הפרוצדורה וגם משיקולי עלות.

אז זהו שלא, ניתן לקנות כרטיסים לנסיעות ליליות באוטובוס לאילת, האוטובוס יוצא בחצות מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, ובדרך כלל יוצאים שני אוטובוסים לפחות, והם מלאים עד אפס מקום.

כדאי מאוד להזמין כרטיסים מראש דרך אתר אגד, ולפני הנסיעה מוציאים את הכרטיסים ממכשיר ה'אילתומט' הצמוד לרציף ממנו יוצאים האוטובוסים. (עדיף להזמין כרטיסי הלוך ושוב, הנסיעה חזור יוצאת מאילת ב-20:00 בערב בערך)

00:00: יוצאים לאילת.

הנסיעה עצמה היא סוג של חוויה נחמדה, בתוך חמש השעות (בערך, ועם 2 עצירות ביניים) שהיא נמשכת, כל הנוסעים כבר מכירים זה את זה, השיחות מתנהלות בלחש ע"מ שלא להפריע לאלה שהצליחו להירדם.

05:00: הגעה ליעד

מגיעים לאילת בערך בחמש לפנות בוקר, התחנה המרכזית באילת, די סמוכה לחוף הים, משהו כמו 5-10 דקות הליכה, בדרך אפשר לקנות איזה קפה ומאפה של בוקר בתחנת דלק שנמצאת על הדרך לים,

05:10: חוף הים

מגיעים לחוף הסמוך ל'קניון מול הים', מעט שמאלה (מזרחה) מהקניון, ישנו חוף של אחד מבתי המלון הסמוכים, החוף נוח וניתן להתמקם בו (במהלך היום השהיה בחוף עולה סכום כסף לא גדול), עכשיו נחים קצת מהנסיעה, אפשר להיכנס לים לשחייה מרעננת (מומלץ מאוד!), הים נוח ורגוע במיוחד בשעות האלה, (יש להיזהר מאוד בהיעדר מציל!!!),

07:30: ארוחת בוקר

לא יושבים עכשיו לאכול ארוחה דשנה, מנשנשים איזה חטיף, מי שסידר את עצמו מראש, ישלוף לחמניה עם משהו, ויאללה זזים.

התחנה הבאה שלנו היא המצפה התת ימי, שעות הבוקר הן המומלצות ביותר לביקור באתר, הצפיפות המאפיינת את השעות היותר מאוחרות, לא קיימת, המקום שקט ורגוע וניתן ללכת בנחת בשבילי האתר, אם יתמזל מזלכם תוכלו לראות את הצוללנים שמנקים את אקווריומי הענק, ומאכילים את הדגים השונים.

האתר נפתח בשעה 8:30, אבל מניסיון כדאי לקחת כמה דקות ספייר.

מול הקניון ישנה תחנת אוטובוסים, עלינו לקחת את הקו הנוסע לכיוון מחסום טאבה, הוא מביא אותנו אל המצפה התת-ימי, (במודיעין אגד 2800* יתנו לכם את כל המידע לגבי הקו, באפליקציית moovit או לחילופין בקו המידע טל בוס -0733733733 , ניתן לדעת את שעת ההגעה של האוטובוס לתחנה).

הנסיעה עצמה לוקחת 10 דקות בערך, יורדים בתחנה שמול הכניסה למצפה התת-ימי.

שעתיים וחצי הם זמן סביר בהחלט, וניתן להספיק לבקר בכל ביתני האתר וכן לצפות בסרט הרב מימדי באושינריום, ולהשתתף בהאכלות שונות המתקיימות במקום.

במקום ישנה מסעדה הצופה על מפרץ אילת ועל אזור עקבה.

בשעה האחרונה לביקור כדאי לכם למצוא את עצמכם על ה'קורל 2000' סירה שקופה וחמודה, לא חובה, אבל חוויה נחמדה למדי.

12:00: יציאה מהמצפה התת-ימי

התחנה הבאה שלנו היא צלילת שוניות חוויתית בריף הדולפינים

בצמוד לכניסה למצפה ישנה תחנת אוטובוס, ממנה ניתן לקחת אוטובוס לריף, או לכל חוף אחר שבו תרצו לצלול, הנסיעה אורכת דקות בודדות.

אין מה לפרט לגבי הצלילה, מכיון שתלוי באיזה חוף תרצו לצלול, כל מקרה כדאי לפנות מינימום שעה וחצי לעניין, וניתן לשלב עכשיו גם שהייה על החוף לנוח לאחר הצלילה.

14:00: יציאה מריף הדולפינים

התחנה הבאה שלנו היא עיר המלכים

בצמוד לחופים ישנן כמה תחנות אוטובוס, ברובן עובר קו המגיע ממש עד עיר המלכים, ואם הוא לא עובר בתחנה שבה אתם עומדים, ניתן להחליף אוטובוס בתחנה הסמוכה לקניון מול הים.

בעיר המלכים, ישנן פעילויות ואטרקציות לכל הגילאים, החל בסרט רב מימדי (מומלץ בחום), וכלה במפלי שלמה האימתניים (מומלצים גם הם בחום), ובחצר ישנו מיני לונה פארק 'פנטזיה' לגילאים הקטנים.

ניתן לבלות במקום שלוש שעות כמו כלום, אפשר לנשנש משהו מהקפיטריה, כמו"כ ישנם לוקרים לאכסון התיקים במהלך הבילוי.

17:00: יציאה מעיר המלכים

התחנה הבאה שלנו היא הטיילת

הטיילת נמצאת במרחק נגיעה כמעט מעיר המלכים, אבל אם ממש רוצים יש גם אוטובוס בתחנה הסמוכה.

בטיילת כמו בכל טיילת ראויה לשמה אטרקציות שונות, בתי קפה ומסעדות וחנויות למזכרות וכדומה, המון מקומות יפים לצילומים, ובמרבית השנה פועל במקום מעין לונה פארק עם פעילויות אקסטרים שונות.

בשלב זה ניתן לשלב גם החלקה על קרח בקניון.

18:30: קניון מול הים

הטיילת המרכזית מסתיימת בשעריו של קניו מול הים, הקניון - שנחשב לריווחי בארץ - גדול ומרווח, עמוס לעייפה בכל חנות אפשרית כמעט, כולל כמה בתי קפה ומסעדות. (אגב, בצמוד לקניון ישנו חוף נוח במיוחד. החוף בתשלום).

19:30: חוזרים הביתה

כדאי לצאת לכיוון התחנה המרכזית בעיר קצת לפני הזמן, האוטובוס הבא רק בעוד כמה שעות טובות…, (האוטובוס בחזור בדרך כלל מאסף והנסיעה מתארכת בחצי שעה בערך).

 

היי, אנחנו חזרה בתל אביב!

 

מעט מידע וטלפונים:

המצפה התת-ימי: טל' 08-6364200

עיר המלכים: טל' 3044*

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על זבנג וגמרנו - טיול באילת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה