הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
זרמים_ביהדות,_מה_נכון

זרמים ביהדות, מה נכון?


כל חוזר בתשובה שואל עצמו שאלה זו: לאיזה זרם ביהדות נכון להיצמד, להיכן להשתייך, מהי האמת?
לאיזה זרם ביהדות להשתייך?

כל חוזר בתשובה שואל עצמו שאלה זו: לאיזה זרם ביהדות נכון להיצמד, להיכן להשתייך, מהי האמת?
גם אני שאלתי זאת בתחילת דרכי בתשובה.

היכן המחלוקות?
ראשית יש להבין, המחלוקות הן לא מהותיות, אלא בפרטים הקטנים, והרי דוגמאות: כולם אוכלים מצות בפסח, אולם יש זרם המקפיד שלא לאכול אורז בזמן זה ויש זרם אחר שאינו מקפיד על כך.
כולם מניחים תפילין, אולם לכל זרם צורת קשירה שונה על הזרוע וישנה מחלוקת נוספת לגבי סדר הפרשיות שבתפילין.
המחלוקות החלו בסוף תקופת בית שני, בזמנם של הלל ושמאי.
רבי יהודה הנשיא העלה את התורה שבעל פה לכתב כשהבחין בירידת הדורות, היא המשנה הכתובה היום. במשנה עצמה ציין רבי יהודה הנשיא את המחלוקות.
המחלוקות הינן עונש מהקב"ה על כך שהדורות יורדים והינן חלק מצרות הגלות בה אנו נמצאים כיום.

לפי מי לפסוק?
ישנו כלל חשוב בתורה( שמות כג,ב): "אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת" . יש לגשת אל הרבנים המוסמכים לפסוק ולציית להוראותיהם בלבד, על כך נאמר בפרקי אבות, פרק א: "עשה לך רב והסתלק מהספק".
רצוי שבעל התשובה ימשיך ללכת בזרם של מנהג אבותיו, כלומר, אם הוא ספרדי שילך לפי עדות הספרדים ואם אשכנזי שילך לפי בני אשכנז.
רק כשיבוא המשיח נדע בדיוק כיצד עלינו לנהוג, אבל עד אז יש לשמור על כללים אילו.

איזה זרם הכי נכון על פי היהדות?
בדיוק כשם שבצבא קיימים חֵילות רבים וכולם מכוונים לאותה המטרה, כך גם ביהדות, על כל זרם להיצמד לשולחן ערוך שהוא הסמכות היחידה שלפיה כל יהודי צריך לנהוג.
אז יש לנו חב"ד שמקרב רחוקים, ברסלב ששם דגש על ההתבודדות ושיחות עם בורא עולם, ספרדי שנוטה לעסוק בזוהר הקדוש ובקבלה, ליטאי שמשקיע בלימוד תורה, דתי לאומי שמשקיע בחיזוק ההתישבות בארץ ישראל ועוד.
כל זרם ויחודיותו, כולם תורמים לציביונה המיוחד של היהדות , ובלבד שלא סוטים מִדֶרֶך התורה.

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על זרמים ביהדות, מה נכון? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת Ivria ב 22/09/2013 12:24 ( הפרופיל שלי ) זה לא משנה הזרם. השאלה היא איפה ה' בכל הסיפור?תגובה לתגובהמאת aliza_abc ב 06/02/2013 09:37 ( הפרופיל שלי ) האם יש לראות את המחלוקות כעונש כפי שציינת, או כחופש להתבטא וקבלת דעתו של האחר בהבנה שלכל אחד יש השקפה אישית שונה , גם חז"ל היו ידועים בחכמתם הרבה,אך גם במחלוקות שביניהם.תגובה לתגובהבתגובה לaliza_abc מאת davidb ב 06/02/2013 11:51 ( הפרופיל שלי ) אין סתירה בין הזכות לחופש הביטוי (כמובן שיש לחוש מלשון הרע ומהוצאת דיבה האסורים), לבין החובה לשמור על מסגרת כללים, אותה ניתן ללמוד על פי השולחן ערוך. לחז"ל היו מחלוקות, ומחלוקות קיימות גם כיום, אבל יש להפריד בין מחלוקת של קיום מצווה מסויימת, כגון- שיעור מזונות לברכה אחרונה, לבין מחלוקת עקרונית, האם לקיים את השולחן ערוך, האם ללמוד תורה ולחיות כפי שהתורה ציוותה אותנו. כתוב בגמרא, שכאשר יגיע אליהו הנביא- יתרץ ויסדר את כל הקושיות. מכאן אגב נולדה המילה: "תיקו", שמשמעותה: תשבי יקום ויתרץ...

ידוע כזרמים ביהדות, מה נכון?