הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חברת-אחזקות

בחירת מפקח בנייה על ידי חברת אחזקות


הקמה של בית היא פרויקט מורכב ומאתגר שמאלץ אותנו להעסיק בעלי מקצוע מתחומים שונים כאשר כל אחד מהם יהיה אחראי על תחום אחר
הקמה של בית היא פרויקט מורכב ומאתגר שמאלץ אותנו להעסיק בעלי מקצוע מתחומים שונים כאשר כל אחד מהם יהיה אחראי על תחום אחר. בחירת מפקח בניה היא אחת הפעולות הראשונות שנבצע וזאת בכדי להניע את התהליך ולהתחיל בפעולת התכנון והבניה של הפרויקט.
מדוע צריך לפנות לחברת אחזקות
ישנן שיטות שונות לגשת להקמת פרויקט, אך ככל שמדובר על קבלנות פרטית, אין כל דרך לבצע את המטלות מבלי למנות מפקח על הבניה. חברת אחזקות אמינה היא הגוף שאליו ניתן לפנות ולקבל ממנה את השירות הנ"ל. בסופו של דבר לא כל אחד מתאים לסוג זה של בניה וחשוב לעבוד רק עם בעלי מקצוע מנוסים ואיכותיים.
מהם התפקידים של מפקח הבניה
כל פרויקט בניה מורכב מעשרות גורמים שמשפיעים על קצב הבניה, איכות החומרים ופרמטרים נוספים. באופן כללי שני, הגורמים החשובים ביותר הם עלות החומרים (תקציב) ורמת הביצוע של הבניה. המפקח מופקד על מזעור עלויות הביצוע אך עושה זאת מבלי להתפשר על רמת הביצוע והעמידה בסטנדרטים המקובלים בשוק הבניה. הכלים בהם עושה המפקח שימוש הם כדלקמן:
  • בטרם תחילת הבניה יבנה המפקח אומדן ביצוע אמין. את החישוב הוא יבצע רק לאחר שהוא יכיר את כלל מאפייני הבניה של הפרויקט (סוגי חומרים, רמת הבניה). האומדן הוא לא המחיר הסופי אך הוא יאפשר להבין את עלות המשוערת וכך תוכלו לדעת אם יש לכם את מסגרת התקציב המתאימה על מנת להמשיך בפרויקט כמו שהוא או שקיים צורך לערוך שינויים.
  • לוח זמנים הוא חשוב מאוד ומאפשר לכם להיות מוכנים מהפן הפיננסי. בדרך כלל בעולם הבניה התשלום מתבצע על פי קצב ההתקדמות בשטח. חברת אחזקות מנוסה תחבר אתכם למפקח מקצועי שיקדם את ביצוע הפרויקט.
  • קבלנים שונים יציעו הצעות והמפקח ינהל את ביצוע המכרזים כך שלא תתרחשנה טעויות כמותיות או תקציביות והכל יתנהל כמו שצריך מול הקבלן.
  • המפקח כשמו כן הוא יפקח על הפרויקט במהלך כל שלבי הבניה שלו, יערוך ביקורים בשטח על פי הנדרש.
  • הוא גם יטפל בתשלום לקבלנים השונים וזאת על פי ההתקדמות שלהם ורק לאחר קבלת אישור מטעם מנהל הפרויקט.
עבודה מול הרשויות
המפקח הוא גם הגוף שיסייע לקשר ביניכם לבין הרשות המקומית, האדריכל או מהנדס הבניה שתכנן את הבית. כמובן שבמהלך הבניה קיים צורך להתייעץ עם יועצים שונים כגון מודדים ויועצי קרקע. המפקח ידע אל מי צריך לפנות ומתי ויקבל ממנו את החומר הרלוונטי על מנת למנוע טעויות ושגיאות.
התיאום עם רשויות מקומיות שונות, חברת החשמל, המים וכדומה הוא בעל חשיבות רבה. באחריות המפקח לתאם ולקיים קשר רציף עם כל בעלי המקצוע, היועצים והקבלנים ולאפשר לפרויקט להתנהל על פי התכנית כך שהוא יסתיים בזמן ולא ייגרר על פני תקופה בלתי מוגבלת.


מה דעתך על בחירת מפקח בנייה על ידי חברת אחזקות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה