הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חובות

BDI- עוד מכשול לחופש....


לפני כמה שבועות קראתי מכתב של מכרה שלי . חקרתי את העניין והחלטתי לסכמו ולחשוף את עיקרי הדברים היות והיא לא לבד , יש הרבה במצבה ומצב משפחתה והמדינה? מתעלמת ומשחקת בחיי אזרחיה.
מכתב של אזרחית אל מדינה אדישה:
 
״אני מנהלת מאבק קשה שנמשך 19 שנה, כשהייתי בת 28 ובעלי בן 34. התחילו להגיע לבעלי מכתבים מהוצאה לפועל , כי היו לו חבות לפני הנישואים היות ועזר להוריו ז"ל. הוא שילם, אך במקביל הנושים פתחו  נגדו תיקים בהוצאה לפועל. פתחנו איחוד תיקים ,אך בגלל שהתחתנו, החובות חלים גם עלי ואז כללו את הקצבת נכות שלי כהכנסה. אני נכה 100% מרותקת לכיסא גלגלים ממנוע, פגועת שיתוק מוחין, אך לא התייחסו לזה בחקירות יכולת.
שילמנו לאיחוד תיקים במשך כשלוש עשרה שנה 1300ש"ח-900 ₪-1100ש"ח, אך זה לא כיסה אפילו את הריבית, הסכום רק עלה.
 
לפני כשנתיים חברה, עורכת דין, עזרה לנו לפתוח תיק פשיטת רגל שילמנו 800₪ כל חודש במשך שנה ,בסופו של דבר הגענו להסדר ושילמנו עוד 45,000₪ בערך, ובקופה היו כמעט 60,000₪ מהם הכונס לוקח את חלקו, ולא הזכיר שהסיוט לא נגמר! הוא ציין ששילמנו כבר מזמן את חובנו , אך באיחוד תיקים אין סיכוי לסיים את החוב והוא רק  עולה ועולה בגלל הריביות וטוב שפתחנו תיק פשיטת רגל. לוינו כספים מכל מיני גורמים, וכשסיימנו את התהליך התברר שבעלי לא יכול לפתוח חשבון בנק ולקבל אשראי או כרטיס אשראי או הלוואה, כי יש לו רישום שלילי  בBDI. לאחר חקירה שלנו הבנו ,שזהו גוף הפועל עבור משרד המשפטים והשם של בעלי יופיע במשך עוד שבע שנים.
מנהל בנק של אחד מסניפי הבנקים הגדולים במדינה פתח לבעלי חשבון, אך הוא לא מקבל צ'קים, כרטיס אשראי, מסגרת  אשראי, כי הוא שוב, מופיע ברשימה ב BDI.
 היום אני בת 47 ובעלי בן 53. הבת שלנו בת 18 כמעט . קשה לנו כמו כולם ומעבר לכך, אבל לי אישית, קשה המאבק הזה יותר מכל מאבק שניהלתי בחיי, עברתי 19 ניתוחים, וידעתי סבל פיזי, אך עם זאת הייתי לוחמת, למדתי בבתי ספר רגילים, באוניברסיטה, הדרכתי בצופים. היו לי חיים מאושרים. כל אדם ששילם את חובו
 למדינה, ממשיך את חייו.  אין לנו רכוש, כל ההוצאות יורדות מהחשבון בנק שלי, כי ליאור כבר מוגבל שנים. לכן אני צוברת חוב ומינוסים בבנק, אין לי כסף לטיפולים בעצמי , יש לי בצקות נוראיות ברגליים ובעיות בעמוד השדרה עקב הישיבה על כיסא הגלגלים אין לי כסף לעזרה בבית. אני משקיעה הרבה כסף בבת שלי היות ויש לה שאיפות בחיים.
 
אנו רק משלמים , אך זכויות -אין! אנחנו לבד! דועכים וחולים מהמצב ,נפשית ופיזית! אני אישית לא ישנה בלילות כבר שנים ,אני עם כדורים והאירוניה שהנכות שלי תמיד היתה חלק ממני ומעולם לא היוותה מכשול, אבל מול המאבק הזה אני דועכת ומפסידה שוב ושוב.
 
אני עייפה, מותשת, אובדת עצות ורק רוצה שהסיוט יגמר ! אני, אדם חזק ,אך היום אני חיה על כדורי הרגעה ושינה, כי אני חרדה לעתיד, במיוחד לעתיד ביתי. עוד שבע שנים אני אהיה בת 53 בעלי בן 60 וביתי בת 24 . זה מטורף ולא אנושי!!! כמה אפשר להתעלל בבני אדם? חשבתי שאם בעלי יהיה אזרח טוב ויפתח תיק איחוד  יעברו כמה שנים, נסיים את החוב ונמשיך בחיינו. הוא בעל ואבא מדהים!!! אילולי הענן השחור הזה מעלינו, היינו משפחה מאושרת. בבקשה סייעי לנו למחוק את שמו מהBDI , כך שהוא יוכל לנהל את חשבונו  ונוכל להחזיר את ההלוואות שלקחנו על מנת לסיים את החובות במילה אחת , אני מבקשת- צדק!
מהאזרח הקטן סוחטים ולאזרח העשיר עושים תספורת. איפה ההיגיון??!!״
 
לידיעתכם , מצב האזרחית לא השתנה והזוג ממשיך להלחם. יצרו פה ושם חברי כנסת ושרים קשר כי היא כתבה לכל העולם, אך לא נעשה דבר. כמו כן, התקשרו מאחד ערוצי התקשורת הגדולים על מנת לקבוע ראיון אך גם זה בוטל והתאדה.
 
אז...... גם אם סיימת את חובותיך והרבה יותר מכך- אל תמהרו לשמוח! ה BDI מחכה לכם ממש בפינה.
 


מה דעתך על BDI- עוד מכשול לחופש.... ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהוצאה לפועל, פשיטת רגל, איחוד תיקים, חובות, מדינה, קפיטליזם, מאסר עולם, כסף.