הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חודש-הרחמים

חודש הרחמים והסליחות


בתקופת החגים הקרבה אלינו אנחנו מרגישים שינוי באווירה הכללית, גם מי שלא מתחבר כל כך לתחום הדתי או הרוחני מרגיש שינוי שמשפיע על הלך הרוח והזרם הכללי בתקופה זו שמסמלת התחדשות אופטימית.
חודש אלול מכונה גם חודש הרחמים והסליחות וכולו מתעסק בנו, האנשים שממלאים את הארץ. כל אחד ואחת עוצרים להתבונן לפנימיותו לבחון את עצמו באופן כנה ואמיתי, המטרה הגדולה של חודש זה היא הסתכלות פנימית לתיקון וחידוש ייחסנו לכל הסובב אותנו בין אם זה משפחה וחברים או אנשים זרים לחלוטין ובין אם זה הסביבה הפיזית המוחשית שלנו. ככל שנטיב להביט באופן פתוח ואובייקטיבי על המעשים שלנו ועל האופן שבו אנו מתנהלים ביום יום כך תשתפר בנו חווית ההתחדשות וכך נוכל להתחיל את השנה החדשה באופן נעים ונינוח ובמטרה להמשיך תחושה זו לאורך כל השנה הבאה.

חודש אלול הוא האחרון בשנה ומכין אותנו לקראת הימים הנוראים (מראש השנה ועד יום כיפור) וכל תקופת החגים המגיעים מייד בתחילת חודש תשרי.

קצת על החגים

החג הראשון שבו אנו מסמנים את תחילתה של השנה החדשה (העברית) כמובן הנו ראש השנה המכונה גם יום הדין, על פי המסורת היהודית בחג זה דנים את כל היהודים לכף זכות או לכף חובה ובו מבקשים סליחה ומחילה על מנת שאם ייגזר דינו של אדם לחובה יוכל לנצל הזמנות אחרונה זו לבקשת כפרה על מעשיו.

מספר ימים לאחר מכן מגיע יום הכיפורים והוא המועד בו חותמים את גזר הדין של כל אחד וביום זה מרבים להתפלל ולצום שכן זוהי הזדמנות אחרונה בהחלט לבקשת סליחה.

חג סוכות אחד משלושת הרגלים, בעבר הרחוק היו מסמנים תקופה זו בעלייה לעיר הבירה אל בית המקדש. סוכות הוא החג האחרון בתקופת החגים הזו שבו אנו נוהגים לבנות סוכה כבית ארעי לזכר יציאת בני ישראל ממצרים של עבדות אל עתיד חדש בארץ ישראל. מנהג נוסף הנו ברכה על ארבעת המינים (לולב, הדס, ערבה ואתרוג) הנהוג בחג זה. 

אם כן, זה לא ממש משנה אם אנחנו אנשים דתיים השומרים מצוות או אנשים מסורתיים או חילוניים גמורים לכל אחד יש הזדמנות לעשות ניקוי רוחני בחסות החגים ולהתחיל שנה חדשה עם מצפון נקי. אחד הדברים שפחות מודעים אליו הוא שהסליחה שאנו מבקשים אינה מכפרת על מעשינו הרעים אלא התיקון שאנו עושים בתוכנו ומשתדלים לא לחזור על אותם מעשים רעים, בנוסף דבר חשוב מאוד היא הסליחה בין אדם לחברו - סליחה זו היא החשובה מכולן ולא משנה כמה נתפלל, הדבר היחיד שיעזור לנו לקבלת מחילה היא בקשת סליחה אישית ממי שאנו יודעים או אפילו רק חושבים שפגענו בו. אנשים נוהגים לבקש סליחה כללית מכל חבריהם כך שגם אם אין על מה הם יצאו ידי חובה. 




מה דעתך על חודש הרחמים והסליחות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת yeshayad ב 18/09/2014 03:00 ( הפרופיל שלי ) מאמר מעניין מאוד, תגובה לתגובה

ידוע כסליחות, חודש אלול, תקופת החגים, התחדשות, שנה חדשה