הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חווית_משתמש

חווית משתמש UX – User Experience


ידוע שכל אדם באשר הוא, בודק, במודע או שלא במודע, עד כמה הגלישה נוחה, קלה לתפעול, והאם השימוש הוא נעים ויעיל. ברגע שייווצרו תחושות חיוביות, הן יובילו את המשתמש לעשות שימוש חוזר באתר. ותחושות שליליות, כמובן ימנעו ביקור חוזר של אותו מבקר באתר תוך כדי פסילת הרושם הראשוני שלנו.

חווית משתמש UX – User Experience 

נתחיל בקצת היסטוריה, הראשון שהגה את המושג חווית משתמש היה דונלד נורמן באמצע שנות ה – 90. חווית המשתמש הנה החוויה שחווה משתמש בזמן פעילותו במערכת (אתר, אפליקציה, תוכנת מחשב, משחק וכו׳..).

ידוע שכל אדם באשר הוא, בודק, במודע או שלא במודע, עד כמה הגלישה נוחה, קלה לתפעול, והאם השימוש הוא נעים ויעיל. ברגע שייווצרו תחושות חיוביות, הן יובילו את המשתמש לעשות שימוש חוזר באתר. ותחושות שליליות, כמובן ימנעו ביקור חוזר של אותו מבקר באתר תוך כדי פסילת הרושם הראשוני שלנו.

חווית המשתמש מורכבת מחמישה פרמטרים שפועלים בד בבד להקניית תחושה כללית חיובית בזמן הגלישה באתר:

שימושיות ושמישות - עד כמה קלה מערכת האתר לבצוע פעולות כאלה ואחרות ואילו פעילויות עיקריות ישמשו את הגולש באתר- תוכלו להתרשם לדוגמה מהאתר סיטל  כאתר עם המון תוכן ופחות חווית משתמש לעומת האתר 


נגישות - תהליך הגשת המידע לגולש ומידת הפשטות שבה הגולש ימצא אותו. בחלק הזה, נבדוק כמובן היכן סביר להניח שהגולש ייחפש את התוכן המבוקש, מבין כל התכנים הקיימים באתר.

קלות והתמצאות - זו בעצם המידה שבה ניתן למצוא מידע, לנווט בעזרת התפריט, הקישורים בתחתית הדף ומפת האתר. אנחנו ב – Sitel דואגות, בכל פרוייקט להעצים את חווית המשתמש כך שהגולש יוכל להבין איזה אופציות ממשק האתר עומדות לרשותו, ובקלות להנות מהאלמנטים באתר.

אסתטיות - או עיצוב המראה הכללי של האתר תוך מתן הרגשה נעימה על ידי שילוב בצבעים נעימים ונוחים, תמונות ענייניות. סרגלי ניווט בולטים ובעלי הגיון עבור הגולש. מוזמנים לעיין בתיק העבודות שלנו ולהתרשם.

מידע בעל ערך - כלומר בדיקה שהמידע המוצג באתר אכן בעל ערך, ממלא את צרכיהם העיקריים של הגולשים, צרכים משותפים של קבוצות משתמשים, ובקיצור, חשוב ליצור סוג של פרופיל משתמש לאתר.

כשאנו ב – Sitel ניגשות לבנות אתר, אנו דואגות לזכור ולשנן שהגולש והלקוח שלנו צריך מוצר שיעבוד, יהיה ניתן לעשות בו שימוש, מתאים לציפיות שלו וניבנה בשותפות מלאה עמו ועבור צרכיו הספציפים.



מה דעתך על חווית משתמש UX – User Experience ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחווית המשתמש מורכבת מחמישה פרמטרים שפועלים בד בבד להקניית תחושה כללית חיובית בזמן הגלישה באתר,כל פרוייקט להעצים את חווית המשתמש כך שהגולש יוכל להבין איזה אופציות ממשק האתר עומדות לרשותו, ובקלות להנות מהאלמנטים באתר.