הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חוסר_ביטחון_עצמי

מחלה ושמה חוסר ביטחון


בעולמנו נראה כי אין אדם אשר חסין מהדבקות במחלת חוסר הביטחון ,שהרי מחלה זו מופצת בכל כך הרבה דרכים . האם גם אתה סובל לעתים מחוסר ביטחון ? והאם ניתן בכלל להימנע מן הבעיה או לטפל בה ?
**פעם ראשונה שאני כותבת ,אנסה למצוא את הדרך להעביר נכון את שעל ליבי . 

זה נכון ,ההתקדמות הטכנולוגית וההתפתחות החברתית אכן מאפשרות לנו ,בני האדם להנות מעולמות תוכן שונים ,להיות נגישים יותר ובעיקר להימנע מכל מה שפעם היה חלק אינטגרלי מהחיים של כולנו . 
אבל לא רק טוב ניתן למצוא בהתפתחות הטכנולוגית אלא כמו שכולנו יודעים גם לא מעט חסרונות יש למצב החדש הקיים בעולמנו . 
כיום, בעידן הפייסבוק ,טוויטר, אינסטגרם ושלל אתרים חברתיים שונים אנו מוצאים עצמנו פחות ופחות בליבה של החברה ויותר מכונסים בעצמנו ונראה כי גם לכך ישנה השפעה לא קטנה על אותה בעית ביטחון עצמי .
לאחרונה אנו שומעים על לא מעט בני נוער ואף אנשים בוגרים אשר מספרים על קושי ביצירת קשרים חברתיים שלא דרך אותם האתרים ,על הפחד בהחשפות מלאה שאינה עוברת דרך פילטרים או עריכה.

לאחרונה שוחחתי עם מספר חברות ואלו החליטו להיפתח בפני בשיחותינו האישיות ,לפתע גיליתי שגם אלו אשר חשבתי כי הינן בעלות ביטחון עצמי גבוה מאין כמותו ,דווקא הן אלו אשר סיפרו על ביטחון עצמי נמוך יותר מבין שאר החברות .
האחת סיפרה על חווית בולמיה ממנה סבלה בעיקבות ביטחון עצמי נמוך ,השניה סיפרה על מגוון ניתוחים פלסטיים שביצעה לאחר שלא האמינה כי הינה יפה מספיק והשלישית ?! השלישית סיפרה על כך שלא הצליחה להיכנס לזוגיות בעיקבות בעית הביטחון העצמי וכך סיפרו על עוד קשיים רבים שנבעו מחוסר הביטחון  .
גם אני חטאתי בחוסר הביטחון העצמי ,התקשתי למצוא עבודה ,התקשתי ליצור מעגל חברתי ובעיקר התקשתי להיות כנה עם עצמי וניסיתי תמיד לייפות את המציאות .
האינטנט והאתרים החברתיים גם הם לא הקלו על הקושי ,אלא אולי אף החריפו אותו ,המרדף אחרי התמונה הטובה וניסיונות נואשים לייצר אחת כזו ,שינוי מציאות החיים לטובת הפייסבוק והאינסטגרם ,ביטול האני העצמי והפחד להתמודד עם החברה מבלי להתחבא מאחורי מסך .

ומבלי להכיר אותך הקורא/ת ,אני כבר יודעת שגם אתם סבלתם לא פעם מ"מחלת חוסר הביטחון ",עם השנים הבנתי ,חוס רביטחון היא בעיה כלל עולמית שמכה בכל האוכלוסיה אבל במקום להיבלע בתוכה ניתן לנסות ולצמוח דרכה.
רק אנו עצמנו יכולים להיות התשובה לחוסר הביטחון ,רק אם נסמוך על עצמנו ונלמד לקבל את עצמנו כפי שנולדנו וכפי שהחיים הכתיבו לנו ,רק אז נצליח לעמוד איתנים למול הקושי. 
לפני כחצי שנה חברה סיפרה לי שהתחילה ללכת לטיפול בארגון בשם "אורה גולן " ,טיפול חדשני שמאפשר ללא שיח ורק באמצעות הגוף לאפשר לנו להתמודד עם קשיים ביניהם גם חוסר הביטחון ,היא סיפרה על שינוי לטובה וכך גם נראה כלפי חוץ .
אז החלטתי גם אני לנסות ,הרי להזיק זה לא יכול ? אז את תוצאות הניסוי אעלה בהמשך . 
ובינתיים למדו נא לקבל את עצמכם כפי שאתם ,שהרי כל אדם הוא עולם בפני עצמו ומקווה שלאחר שתחשבו מעט על הנושא תבינו שיש לכם סיבה להיות גאים בעצמכם .
ואם יש לכם משהו לספר ,לשתף או ייעוץ כיצד להתמודד עם הבעיה ,אשמח לשמוע מכם ,כיצד אתם מתמודדים ם התופעה הזו שלעיתים מהווה מכשול .
תודה !



 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מחלה ושמה חוסר ביטחון ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כביטחון עצמי נמוך