הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חופשת_לידה

טיפים לחופשת לידה מוצלחת


בתור אמא בחופשת לידה ומשיחות רבות עם אמהות בסביבתי הקרובה אספתי כמה טיפים קטנים שיגרמו לך להרגיש טוב עם עצמך ותצאי כבר מהפיג'מה ומהבגדי בית. האלכימאית משתפת על חופשת הלידה שלה.
חופשת לידה יכולה להיות התקופה שתזכר בתור הסיוט של חייך ומנגד גם כחוויה נעימה וכייפית.  עוד לא התאוששת מהלידה, את עדין באופוריה מעצם היותך אמא כעת ובעצם יתכן וזה כבר ילדך השני, עוד לא התעוררת בבוקר ואולי גם לא ישנת כל כך טוב בלילה, הימים רצים לך עוד לפני שהספקת להבין מה קורה סביבך.

לאט לאט הטלפונים וברכות על הלידה מתחילים לרדת, הביקורים יורדים ואת נותרת לבד מידי בוקר עם הרך הנולד. אין לך שגרה ולא סדר יום, את סובבת סביב תינוקך, אין לך שעון על היד יותר, יש לך תינוק שאת נוהגת על פיו. ובכל זאת... את מתגעגעת להרגיש "את", מתגעגעת לעצמאות שנלקחה ממך, כעת את "משועבדת ושבויה".

אפשר להתנסח בשפע תיאורים בנוגע לתקופת החופשת לידה, כל אחת רואה את הזמן הזה באופן אינדיבידואלי לחלוטין אך בשורה התחתונה כל יולדת חווה את נדנדת הרגשות, ימים שמחים,ימים קשים, ויש גם ימים שאת לא מוצאת את עצמך.
 ממה להתחיל את הבוקר?
לצאת לקניון. כשחם מידי קר מידי או סתם ללא סיבה ביקור בקניון מעלה חיוך. מצאי לעצמך את הקניון האידאלי עבור, קחי בחשבון שיקולים של חניה,זמן נסיעה, מבחר החנויות והאווירה כללית כך שיהיה לך נעים להסתובב בו. אמהות בחופשת לידה ידועות בתור המבקרות הקבועות בקניון ויש לו הרבה מה להציע לך. ברוב הקניונים ישנן סדנאות לאמהות ותינוקות, הפעילויות לרוב אינן ללא תשלום ולעיתים מותנות בהרשמה מראש. קן נהדר למצוא חברות חדשות.

בית קפה. מצאי לעצמך את בית הקפה האהוב עליך לבלות בו את הבוקר בפינוק של קפה ומאפה או ארוחת בוקר. בתי הקפה לרוב עמוסים פחות בשעות הבוקר באמצע השבוע, כך שתרגישי בנוח להגיע לשתות את הקפה שלך עם התינוק בעגלה, אל תתפלאי לגלות שאת לא היחידה בחופשת הלידה ולרוב תהיה איתך בבית קפה לפחות עוד אמא אחת בחופשת לידה שהצלחה להגיח את עצמה מהבית והתינוק ישן לה בעגלה. קחי איתך ספר לקרוא, נעים יותר לשבת.

הליכות. תינוקות אוהבים בד"כ לישון בעגלה ושמנענעים אותם ואולי לך יש איזה כמה קילו עדין להוריד מהלידה או סתם להתחטב ולהרגיש טוב עם עצמך. הליכה היא תמיד סיבה טובה לצאת מהבית. שלבי את ההליכה בטיול בפארק וקחי איתך שמיכה קלה להשכיב עליה את תינוקך.

בישולים. לא תמיד יש לך זמן לעצמך ובכל זאת פה ושם כשהבייבי נרדם ואת ערנית  זו הזדמנות נהדרת להכין משהו חדש במטבח שתמיד רצית אבל לא מצאת את הזמן לכך, תפתיעי את עצמך ואת הבעל שישמח לאכול איתך ארוחת ערב כשישוב בערב מהעבודה.

ניקיונות. כן את בבית עכשיו, סוג של עקרת בית אבל בעיקר אמא, את בין כביסה לבישולים ומידי פעם מוצאת גם כמה דקות להציץ על פינות חשוכות בבית שלא נגעת בהן זמן רב, זה בדיוק הזמן לשינוי. לסדר ולנקות ואולי אפילו לשנות את הסידור של הרהיטים בבית...



בתור אמא בחופשת לידה ומשיחות רבות עם אמהות בסביבתי הקרובה אספתי כמה טיפים קטנים שיגרמו לך להרגיש טוב עם עצמך ותצאי כבר מהפיג'מה ומהבגדי בית.
  • התארגני מידי בוקר כאילו את יוצאת לעבודה, בזמן שהבעל עוד בבית ולא יצא לעבודה, נצלי את הזמן הזה שישמור על התינוק בזמן שאת מתקלחת, מתארגנת ומתלבשת. את לא צריכה להיות מחויטת ורשמית אך בגדים נוחים יגרמו לך להרגיש טוב יותר, הסתרקי והתאפרי קלות.
  • ארוחת בוקר. נכון, אין לך הרבה זמן עכשיו וכל דקה יקרה, הקפידי לאכול כל בוקר, הארוחה הראשונה והחשובה ביותר של היום שתבטיח לך מקסימום אנרגיה. מומלץ לשלב בארוחת הבוקר ביצה, ירקות ולחם, שילוב של כל אלה יבטיח לך שלפחות עד הצהריים עוד יהיו לך כוחות.
  • לשתות מים. קחי איתך בקבוק מים לכל מקום, התעסקות בתינוק גוזלת שפע אנרגיות, הרבה יותר מישיבה במשרד בעבודה, הקפידי לשתות הרבה מים וכמו שאת יוצאת מהבית עם התינוק שכעת חלק ממך, גם בקבוק המים בא באותה עסקת חבילה.
  • עשי לעצמך רשימת מטלות. כעת שאין לך שעון ולא סדר יום יציב תבני לעצמך כמה משימות גדולות או קטנות שאת חושבת שתוכלי לעמוד בהן, אלה יעזרו לך להרגיש יעילה יותר ולנצל את הזמן שלך טוב יותר. אף אחד לא מזלזל לרגע, להיות אמא לתינוק זו עבודה במשרה מלאה ותתפלאי לגלות שאת יכולה להספיק הרבה מעבר.
  • והכיייייי חשוב : לישון. נכון, התינוק לא ישן כל הלילה אבל הוא נרדם מתישהו במהלך היום, אל תחשבי פעמיים, שוב משימה לא חשובה יותר מהכוחות שלך עצמך. כשהוא ישן, שימי ראש גם.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על טיפים לחופשת לידה מוצלחת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת שלום ב 17/07/2012 10:15 ( הפרופיל שלי ) לא נראה לי הנ"ל כלל וכללתגובה לתגובה

ידוע כחופשת לידה,ניצול חופשת לידה, פעילויות לאמהות בחופשת לידה,פעילויות לאמהות ותינוקות,אחרי לידה,בילוי בחופשת לידה,מקומות לצאת,אמהות מבלות,תינוקות,לצאת עם תינוק מהבית,מה עושים
נכתב ע"י האלכימאית
בתאריך: 09/08/2015
בת 36

240 מאמרים | 1301507 כניסות
דירוג המאמר
61%
 השארת תֶּשֶׁר להאלכימאית
הקריאה לא כוללת שירות :)
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!