הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טיול_במלטה

טיול במלטה


טיולים לאי מלטה מוצעים כיום על-ידי סוכנויות ואתרי תיירות שונים כאטרקטיביים וכמספקים חופשה אידיאלית לכל המשפחה. הבעיה היא שהמציאות על האי האירופי אינה תמיד מיישרת קו עם ההבטחות של סוכני הנסיעות.
מלטה היא מדינת איים בים התיכון הכוללת שלושה איים: מלטה, גוזו וקמינו. מדובר ביעד תיירותי שהוא יחסית זול וקרוב, ולכן הוא קורץ להרבה תיירים ישאליים. בנוסף, חברות התיירות הישראליות מחפשות להציע אלטרנטיבות לקלאבים התורכיים שהפופולאריות שלהם בקרב התייר הישראלי ירדה לאור היחסים בין ישראל לתורכיה. כתוצאה מכך, הן מפעילות מערך שיווק אינטנסיבי, אשר מנסה לשווק את האי מלטה כמדינה אירופאית, נעימה ואידיאלית לחופשה משפחתית.

לפני שמזמינים חופשה במלטה, יש כמה דברים חשובים שצריך לדעת; דברים שאתרי התיירות השונים לא יאמרו לכם:
  1. מזג האוויר: מזג האוויר במלטה דומה מאוד למזג האוויר הישראלי. ההבדל הוא שבמלטה, בניגוד לישראל, לא בכל מקום יש מזגן. הדבר נכון לגבי מסעדות, חנויות ואפילו חלק מהמוזיאונים. בנוסף, הרבה מסעדות אשר יש בהן מזגן, פשוט לא טורחות להדליק אותו, וכשהן כבר מדליקות אותו לקול תחנוניהם של האורחים המיוזעים, לוקח לו זמן רב להתחיל להשפיע.
     
  2. תחבורה ציבורית: כמעט בכל אתר שעוסק בחופשות במלטה, יהיה כתוב שההתניידות הנוחה ביותר במלטה היא באמצעות רשת האוטובוסים היעילה והנוחה. זה שקר. אין לי דרך אחרת לומר זאת. ההתניידות באוטובוסים היא אמנם זולה יחסית, אך היא רחוקה מאוד מלהיות נוחה או יעילה. אמנם תחנות האוטובוס פזורות ברחבי האי ומאפשרות הגעה לכל יעדי התיירות הפופולאריים. אולם, האוטובוסים עושים טובה אם הם מגיעים לתחנות הללו, ובפועל המתנה לאוטובוס יכולה לארוך שעה ואף יותר מכך. גם האוטובוסים הייעודיים לתיירים מתגלים כאכזבה איומה, וגם ההמתנה אליהם ארוכה מנשוא. לכך יש להוסיף את העובדה שרבים מהאוטובוסים אינם ממוזגים כלל! אם בקווים הרגילים עוד אפשר למצוא מידי פעם אוטובוס ממוזג (וגם אז, יש לקוות שהוא לא יהיה מלא עד אפס מקום), האוטובוסים המיועדים לתיירים (הקו האדום והקו הכחול) אינם ממוזגים כלל, והנסיעה הם היא פשוט סיוט. אם כבר נוסעים למלטה - מומלץ לשכור נהג פרטי או להצטרף לטיולים מאורגנים באוטובוסים צמודים וממוזגים.
     
  3.  מסעדות: האוכל במלטה טוב מאוד, המחירים סבירים (במונחים אירופאיים), והמנות במרבית המסעדות ענקיות. הבעיה היא שההמתנה לאוכל אורכת זמן רב מאוד, ומשפחה יכולה למצוא את עצמה ממתינה כשעה (!!) מרגע הזמנת המנות ועד להגעתן. כשמטיילים עם ילדים, צריך לקחת זאת בחשבון: הילדים לרוב רעבים "עכשיו", ועשויים לגלות חוסר סבלנות טורדני במיוחד כשהם נדרשים לשבת במסעדה (לא ממוזגת כאמור), ולהמתין במשך שעה לאוכל.   
     
  4. חופים: במלטה יש כמה חופים יפים מאוד, אך חשוב לדעת שרובם המכריע של החופים במדינה הם חופים סלעיים. זה מאוד יפה לעין, אך פחות נוח לישבן. עם זאת, מדובר בחווית חוף שהיא שונה מהחופים שיש לנו בארץ, ומהבחינה הזאת מדובר בחידוש מרענן. מבחינת ניקיון החופים, יש למלטזים עוד מה ללמוד. כמו כן, בניגוד למקובל במקומות רבים בעולם, לרבים מהמלונות אין חופים פרטיים משלהם. לרוב, המלונות קרובים לחוף, וההליכה אליו אורכת דקות ספורות בלבד, אבל זו לא החוויה של "לצאת מהחדר ישר אל חוף הים".
     
  5. מלונות: בכל הנוגע למלונות, ובכלל לסטנדרטים התיירותיים שמציעה מלטה, ממש לא מדובר באירופה. אז נכון, משלמים ביורו, ואין בעיה להסתדר שם עם אנגלית (רובם המכריע של המלטזים דוברים אנגלית ברמה גבוהה יחסית), ועדיין הסטנדרטים מאוד רחוקים ממה שנהוג באירופה (למלונות בתורכיה בכלל אין מה להשוות). רבים מהמלונות אינם נראים "מפנקים", והם אכן לא כאלה. העיצוב מיושן, החדרים צנועים, ולא תמיד עומדים בסטדנרטים האירופאים בכל הנוגע לניקיון. בנוסף, שירותים בסיסיים במלון כמו אינטרנט אלחוטי (WiFi) עולים כסף והרבה (גישה נוחה וחינמית לאינטרנט האלחוטי ניתן למצוא בסניפי מקדונלדס, ובחלק מהמסעדות). מבחינת ברכות ואטרקציות, כדאי לבדוק היטב (במיוחד אם מטיילים עם ילדים). לא פעם פרסומים על "מלון עם שתי בריכות שחייה" מתגלה כמלון עם שכשוכית וחצי (ואין פה טיפה של הגזמה).
     
  6. טיולים ואטרקציות: במלטה יש כמה שכיות חמדה שלא ניתן להתעלם מהן. ביניהן ניתן לציין את המערה הכחולה, החלון הכחול, העיר העתיקה מדינה והאזור התיירותי בעיר הבירה וולטה. בין אותן פינות חמד תיירותיות, הרוב, לא נעים לומר, ג'יפה. מחוץ לבועות התיירות, הרבה מן המראות ברחובות מזכירים את דרום תל אביב (בחלקים הפחות מטופחים שלה), ויש שיטענו לדמיון לכאסבה בשכם. 

 לסיכום, מלטה היא יעד חביב למי שראה כבר הכל בעולם וצריך "לסמן וי", או למי שעוד לא ראה כלום ועדיין אין לו למה להשוות. צריך לזכור שאתרי התיירות האינטרנטיים (כולל אתרים שמציגים את עצמם כאובייקטיביים), אינם תמיד כאלה, ויש פער גדול בין  מלטה כפי שהיא מוצגת בהם, לבין המדינה שתפגשו כשתנחתו בה. אפשר ליהניות במלטה (לרוב זה תלוי באנשים איתם בחרתם לטייל), אבל חשוב להנמיך ציפיות, לא לחשוב במונחים של תורכיה, וגם לא לצפות לסדר או איכות אירופאיים.  



מה דעתך על טיול במלטה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כתיירות,מלטה,נופש,גוזו,קמינו,טיול,ביקורת